Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Myślała, że ma niedopłatę za prąd. Z jej konta zniknęło 2 tysiące złotych

Mieszkanka Lublina padła ofiarą oszustów, od których otrzymała SMS-a z fałszywą informacją o dopłacie za prąd. Kobieta otworzyła dołączony do wiadomości link i wpisała login oraz hasło umożliwiające dostęp do jej konta. Po chwili 42-latka straciła 2000 złotych.

W sobotę do lubelskich policjantów zgłosiła się 42-latka z Lublina. Kobieta przekazała mundurowym, że została oszukana, a z jej konta zniknęło 2 tysiące złotych.

Pokrzywdzona otrzymała wiadomość SMS z linkiem do witryny internetowej z prośbą o uregulowanie zaległej należności, gdyż nastąpi odłączenie energii elektrycznej. Kobieta kliknęła w podany odnośnik strony internetowej, która przekierowała ją na witrynę płatności mobilnych, a ta z kolei na stronę, na której wybrała bank ze swoim rachunkiem. Następnie wykonywała wszystkie polecenia zgodnie z podanymi wskazówkami.

42-latka po chwili została przekierowana na stronę swojego banku gdzie wpisała login i hasło. W dalszej kolejności na ekranie wyświetliła się informacja do wprowadzenia kodu BLIK, który również podała.

Pieniądze zostały wypłacone w jednym z bankomatów na terenie Tomaszowa Mazowieckiego za pomocą kodu BLIK. Kobieta o oszustwie powiadomiła policjantów. Trwa ustalanie sprawców tego przestępstwa.

(fot. Policja)

5 komentarzy

  1. No i git….więcej takich

  2. tyle się pisze i „trąbi”,żeby nie klikać w podejrzane linki a tu kolejna mądra

  3. zamiast dać na rydzavto rozdje

  4. "Myślę" więc jestem ....okradziona

    ” myślała ” …..dobre

Z kraju