Myślała, że ma niedopłatę za prąd. Z jej konta zniknęło 2 tysiące złotych
14:04 24-04-2022
W sobotę do lubelskich policjantów zgłosiła się 42-latka z Lublina. Kobieta przekazała mundurowym, że została oszukana, a z jej konta zniknęło 2 tysiące złotych.
Pokrzywdzona otrzymała wiadomość SMS z linkiem do witryny internetowej z prośbą o uregulowanie zaległej należności, gdyż nastąpi odłączenie energii elektrycznej. Kobieta kliknęła w podany odnośnik strony internetowej, która przekierowała ją na witrynę płatności mobilnych, a ta z kolei na stronę, na której wybrała bank ze swoim rachunkiem. Następnie wykonywała wszystkie polecenia zgodnie z podanymi wskazówkami.
42-latka po chwili została przekierowana na stronę swojego banku gdzie wpisała login i hasło. W dalszej kolejności na ekranie wyświetliła się informacja do wprowadzenia kodu BLIK, który również podała.
Pieniądze zostały wypłacone w jednym z bankomatów na terenie Tomaszowa Mazowieckiego za pomocą kodu BLIK. Kobieta o oszustwie powiadomiła policjantów. Trwa ustalanie sprawców tego przestępstwa.
(fot. Policja)
No i git….więcej takich
tyle się pisze i „trąbi”,żeby nie klikać w podejrzane linki a tu kolejna mądra
LU – bo to mądra Polka po szkodzie.
No i nie czyta L112 !
zamiast dać na rydzavto rozdje
” myślała ” …..dobre