Po Lublinie jeżdżą jedne z najbardziej wyeksploatowanych samochodów w kraju

W zestawieniu samochodów z najmniejszym przebiegiem, Lublin jest praktycznie na szarym końcu miast wojewódzkich. Zajmuje bowiem 13 miejsce na 16 województw.

Porównywarka OC/AC mfind.pl stworzyła analizę, gdzie jeżdżą samochody z najmniejszym a gdzie z największym przebiegiem. Jak się okazuje, Lublin wypadł dość słabo, bowiem uplasował się pod sam koniec zestawienia. Z analizy kalkulacji wynika, że zdecydowanie najmłodsze samochody z niskim przebiegiem poruszają się po stolicy. W Warszawie pojazdy mają średnio po 12 lat i 163 000 przejechanych kilometrów na liczniku. Nieco starsze auta odnajdziemy w Kielcach, Katowicach, Krakowie, Poznaniu i Gdańsku. Stosunkowo niskimi przebiegami mogą się pochwalić kierowcy aut z Poznania, Katowic, Rzeszowa, Krakowa i Bydgoszczy.

Zdecydowanie największy przebieg mają pojazdy jeżdżące po Szczecinie. To jedyne miejsce, gdzie średnia deklarowanych przejechanych kilometrów przekracza 200 tys. Sporo na liczniku mają również samochody w Gorzowie Wielkopolskim i Lublinie – ponad 190 tys. km. W stolicy naszego regionu średnia wieku samochodów z wykupionymi polisami OC, to 14 lat.

– Z naszej analizy wynika, że po Polsce jeżdżą głównie starsze, kilkunastoletnie auta ze sporym przebiegiem – komentuje Bartosz Salwiński, współzałożyciel porównywarki OC/AC mfind.pl. – Takie samochody często są w gorszym stanie technicznym i nie mają nowoczesnych zabezpieczeń, takich jak np. kurtyny powietrzne czy wspomaganie kierowcy w sytuacji zagrożenia. Ma to wpływ m.in. na dużą i ciągle rosnącą liczbę wypadków na drogach oraz zatrważającą liczbę ofiar śmiertelnych tych kolizji. Taki stan rzeczy jest jedną z przyczyn wzrostu cen OC, ponieważ ubezpieczyciele wyliczają ryzyko w dużej mierze na podstawie statystyk wypadkowych – wyjaśnia Salwiński.

40

(fot. mfind)
2017-02-01 23:17:59

Zobacz również

71 komentarzy

  1. siema albo się nie ma

    i jeszcze jedno nie jestem jakimś tam fanem bmw nie upalam kapora pod sklepem na wichurze ale tak się składa ze posiadam e46 kupiłem ten samochód 6 lat temu miał on wtedy 12 lat i zapłaciłem za niego 15 tyś to takim czasie mogę stwierdzić ze nie był to jakiś trup co dołożyłem do niego jego wartość, gdybym dzisiaj chciał kupić nowszy model 12 letnie e90 to za taki stan w jakim była moja e46 musiał bym zapłacić od 25 tyś w wzwyż i to tylko przykład tak jest z każdą marką dzisiaj dobry 10 letni civic kosztuje 30 tyś. kiedyś 10 letnie auta były tańsze rozumiem ze zarobki się tam cos zmieniły ale nie podwoiły a ceny 10 letnich samochodów tak.

  2. przebieg i cena do uzgodnienia

  3. Moja mazda 626 z 2001 roku z przebiegiem 422tys. wygląda ja fazncuz z przebiegiem 30 tys

  4. No to chyba świadczy o tym.ze ludzi w woj. Lubelskim nie stać na nowy samochód a nie ktorzy nie chcą jednorazowych samochodów

  5. Taki stan rzeczy jest efektem świetnej gospodarki w woj lubelskim a co za tym idzie satysfakcjonujących pensji które z trudem pozwolą na przeżycie miesiąca, ale niestety nie na kupno nowego auta. Jeżeli już kogoś stać na to żeby w ogóle kupił sobie auto i je utrzymywał tzn że w miarę dobrze zarabia. Witamy w Lubelskim!

Materiały wideo

Lubelscy policjanci wzięli udział w akcji #GaszynChallenge (wideo)
Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)

Co? Gdzie? Kiedy?

Zoomikołajki w Schronisku dla Bezdomnych Zwierząt w Lublinie
„Bezpieczna sobota z Mikołajem w ODTJ WORD w Lublinie”
Życie świętego Stanisława Papczyńskiego w formie rysunków na piasku
Superauta dla Hospicjum im. Małego Księcia w Lublinie
Pobiegnij leśnym szlakiem w szczytnym celu