Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin: Nocne autobusy pojadą nowymi trasami. Wybiorą je pasażerowie

Przebudowa Placu Litewskiego w Lublinie sprawia, że konieczna będzie zmiana tras wszystkich nocnych linii autobusowych. O tym, którędy będą kursowały, zadecydują sami pasażerowie.

Kilka dni temu rozpoczęły się prace związane z przebudową Placu Litewskiego w Lublinie. Zgodnie z projektem, miejsce to przejdzie prawdziwą rewolucję. Oprócz zmian na samym Placu Litewskim, aż do ul. 3 Maja wydłużony zostanie deptak. Będzie to więc strefa niedostępna dla samochodów. Oznacza to konieczność wprowadzenia zmian w kursowaniu niektórych linii komunikacji miejskiej.

Od połowy maja zmienione zostaną trasy linii nocnych. Dotychczasowy punkt przesiadkowy dla linii N1, N2 i N3 znajdujący się obok poczty, zostanie zlokalizowany na placu Wolności, a linie te będą kursować ulicami Okopową i Lipową. Zmiana ta oznacza również konieczność zmodyfikowania tras tych linii. Aby zmiany jak najlepiej odpowiadały potrzebom pasażerów, Zarząd Transportu Miejskiego przeprowadza konsultacje społeczne.

Dla każdej z linii zaproponowane zostały dwa warianty nowych tras. -Ze względu na brak możliwości zawracania autobusów w rejonie placu Wolności projektując trasy należało uwzględnić podział przyjazdów autobusów na plac Wolności w następującej konfiguracji: 3 wjazdy od ul. Narutowicza i 3 wjazdy od ul. Bernardyńskiej. Dodatkowo uwzględniono utrzymanie kursowania trzech linii nocnych, bez uruchamiania dodatkowych nowych połączeń. W celu koordynacji przesiadek na placu Wolności, długość tras przejazdu zaproponowanych wariantów nie mogła przekraczać 1 godziny oraz musiała uwzględniać przerwy dla kierowcy – wyjaśnia Justyna Góźdź z ZTM.

Propozycje nowych tras są następujące:

Linia N1

Wariant I

os. Choiny – Koncertowa – Zelwerowicza – Choiny – Elsnera – al. Kompozytorów Polskich – Smorawińskiego – Chodźki – Obywatelska – Lubartowska – Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego (powrót: Lubartowska) – Królewska – Wyszyńskiego – Bernardyńska – pl. Wolności – Narutowicza – Nadbystrzycka – Zana – Filaretów – os. Widok – Filaretów – Jana Pawła II – Krochmalna – Diamentowa – Romera – Nałkowskich – Żeglarska

Wariant II

Paderewskiego – Choiny – Elsnera – al. Kompozytorów Polskich – Smorawińskiego – Lipińskiego – Północna – Szeligowskiego – Gębali – Chodźki – Obywatelska – Lubartowska – Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego (powrót: Lubartowska) – Królewska – Wyszyńskiego – Bernardyńska – pl. Wolności – Narutowicza – Nadbystrzycka – Zana – Filaretów – os. Widok – Filaretów – Jana Pawła II – Krochmalna – Diamentowa – Romera – Nałkowskich – Żeglarska

Linia N2

Wariant I

os. Poręba – Granitowa – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Orkana – al. Kraśnicka – B. M. Cassino – Wileńska – Głęboka – Sowińskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Bernardyńska – Wyszyńskiego – Królewska – Lubartowska (powrót: Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego) – al. Tysiąclecia – Dworzec Gł. PKS – Lwowska – al. Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Łęczyńska – D. M. Majdanka – Grabskiego (powrót: al. Witosa – Krańcowa) – al. Witosa – Doświadczalna – Felin [- ŚWIDNIK: al. Jana Pawła II – al. Lotników Polskich – Racławicka – Kosynierów – gen. Okulickiego – Niepodległości – Świdnik Helikopter]

Wariant II

Gęsia – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Orkana – al. Kraśnicka – B. M. Cassino – Wileńska – Głęboka – Sowińskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Bernardyńska – Wyszyńskiego – Królewska – Lubartowska (powrót: Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego) – al. Tysiąclecia – Dworzec Gł. PKS – Lwowska – al. Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Łęczyńska – D. M. Majdanka – Grabskiego (powrót: al. Witosa – Krańcowa) – al. Witosa – Doświadczalna – Felin [-ŚWIDNIK: al. Jana Pawła II – al. Lotników Polskich – Racławicka – Kosynierów – gen. Okulickiego – Niepodległości – Świdnik Helikopter]

Linia N3

Wariant I

Skansen – Zbożowa – Sławinkowska – Willowa – Ducha – Sikorskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Zamojska – Lubelskiego Lipca ‘80 – pl. Bychawski – Pocztowa – Dworzec Gł. PKP – Pocztowa – Kunickiego (powrót: pl. Bychawski – Lubelskiego Lipca ’80 – Stadionowa – Gazowa – Dworzec Gł. PKP – Gazowa – Stadionowa) – Nowy Świat – Smoluchowskiego – Kruczkowskiego – Zemborzycka (powrót: Kunickiego) – Kunickiego – Abramowicka – Abramowice (zajeżdżanie na ul. Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego i Zemborzycką tylko w kierunku pętli Abramowice)

Wariant II

Skansen – Zbożowa – Sławinkowska – Willowa – Ducha – Sikorskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Zamojska – Lubelskiego Lipca ‘80 – pl. Bychawski – Pocztowa – Dworzec Gł. PKP – Pocztowa – Kunickiego (powrót: pl. Bychawski – Lubelskiego Lipca ’80 – Stadionowa –Gazowa – Dworzec Gł. PKP – Gazowa – Stadionowa) – Kunickiego – Zemborzycka – Kruczkowskiego – Zemborzycka (powrót: Kunickiego) – Kunickiego – Abramowicka – Abramowice (zajeżdżanie na os. Kruczkowskiego tylko w kierunku pętli Abramowice)

Konsultacje w tej sprawie odbywają się na stronie internetowej ZTM Lublin. Umieszczono tam sondę, gdzie pasażerowie mogą oddawać swoje głosy na wybrany przez siebie wariant. Co więcej, można też przesyłać swoje propozycje tras. Konsultacje potrwają do niedzieli 24 kwietnia.

(fot. lublin112)
2016-04-13 09:00:51

12 komentarzy

  1. brawo super! bo po co nocny ma jeździć przez al. Warszawską ;/

Z kraju