Dobiega końca przebudowa linii kolejowej Lublin – Kraśnik. Od września wrócą na nią pociągi

Do końca wakacji mają potrwać prace związane z przebudową linii kolejowej z Lublina do Kraśnika. Na wielu przystankach trwa modernizacja peronów.

Prace prowadzone są na odcinku Lublin Zemborzyce – Kraśnik. Na stacji Niedrzwica wymieniono tory oraz rozjazdy, wymieniane są rozjazdy na stacji Wilkołaz, budowane są tory i montowane rozjazdy w Kraśniku. Na całym odcinku trwają prace przy nowym torze oraz kończy się montaż konstrukcji wsporczych sieci trakcyjnej. Wykonywane są również prace mające na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa. Pomiędzy Niedrzwicą a Wilkołazem na trzech skrzyżowaniach z drogami montowane są urządzenia sygnalizacji przejazdowej. Miedzy stacją Lublin Zemborzyce a stacją Kraśnik wyremontowanych zostanie łącznie 35 obiektów inżynieryjnych, w tym: 28 przepustów, 6 mostów i 1 wiadukt.

Na odcinku pomiędzy Lublinem a stacją w Zemborzycach gotowe są już dwa nowe tory, z których korzystają pociągi. Wymieniono sieć trakcyjną. Kończą się prace na 7 przejściach i przejazdach drogowych. Na stacji Lublin Zemborzyce wymieniono 4 rozjazdy i odnowiono tory, nad którymi zawieszono nową sieć trakcyjną. Między Lublinem a Kraśnikiem jest już 44 km nowego toru i 21 wymienionych rozjazdów. Na stacji Stalowa Wola Rozwadów pasażerowie korzystają już z dwóch odnowionych peronów. Jest już 5 nowych torów i 14 rozjazdów. Postępuje instalacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym.

Trwa też budowa nowych peronów. Szczególnie widać to w Kraśniku, Krężnicy Jarej, Majdanie, Niedrzwicy Kościelnej, Leśniczówce, Wilkołazie Wieś jak też w Pułankowicach. Układana jest tam nowa nawierzchnia, montowane oświetlenie i prowadzona kanalizacja. Wkrótce zacznie się montaż wiat, ławek i tablic informacyjnych. Wyższe perony ułatwią wsiadanie i wysiadanie z pociągu. Wszystkie obiekty będą dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Wiadomo już, że ruch pociągów do Kraśnika zostanie przywrócony w dniu 2 września br. Równocześnie rozpoczną się prace na odcinku Kraśnik – Zaklików. Nowa sieć trakcyjna umożliwi przyspieszenie pociągów pasażerskich do prędkości 120 km/h i składów towarowych do 80 km/h. Cała inwestycja zakończy się w 2019 roku.

60

61
(fot. PKP PLK)
2018-07-22 12:10:19

Zobacz również

10 komentarzy

  1. 120 km/h trochę to trochę małowato, zwłaszcza że zostanie tak już na xx-dziesiąt lat
    moim zdaniem powinno się budować pod takie prędkości:
    miasta powiatowe powiatowe 120 km/h
    miasta wojewódzkie powiatowe ~160 km/h
    miasta wojewódzkie wojewódzkie ~200 km/h
    pociągi międzynarodowe ~250 km/h

    Piszę to jako potencjalny użytkownik kolei, wtedy połączenie kolejowe byłoby bardziej atrakcyjne niż jazda własnym samochodem.

    • Zgadzam sie

    • Jakby maszynistów przez CB radio ostrzegali, że: „za zakrentem stojom miśki i suszom” to całe, drogie przecież, przebudowy były by niepotrzebne.

  2. Szanowna redakcjo, bardzo proszę, zainteresujcie się tym, co dzieje się na linii nr 7 (tej do Warszawy) Za Dęblinem wszystko już prawie gotowe, a na naszym nieszczęśliwym lubelskim odcinku wszystko w powijakach i na budowie pustki. Wykonawca uciekł z budowy? Już tylko niecałe 5 miesięcy do zakończenia inwestycji, a tu nawet kawałka nowego toru nie ma 🙁 Jak się tym media nie zainteresują, to do Warszawy pojedziemy najwyżej z Dęblina…

    • @Adi do Warszawy niekoniecznie z Dęblina gdyż ostatni odcinek Pilawa – Otwock jest planowany dopiero po zakończeniu remontu między Lublinem a Pilawą.
      Czyli Lublin – Warszawa w 90 minut nie wcześniej jak w 2020 roku 🙂

      Odnośnie odcinka Lublin – Dęblin:
      Na pytania mediów, jak duże jest opóźnienie i kiedy realnie pociągi do stolicy wrócą na odcinek od Lublina do Dęblina, biuro prasowe PKP PLK nie odpowiedziało jednoznacznie, dając do zrozumienia, że oddanie wspomnianego fragmentu do użytku w styczniu 2019 „jest obarczone ryzykiem”.

      W komunikacie przesłanym przez Magdalenę Janus z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe czytamy m.in.
      „Firma Astaldi, która jest głównym wykonawcą prac na odcinku Dęblin – Lublin wykazuje problemy z terminową realizacją zadań. Na terminowe prowadzenie prac wpłynęły zarówno czynniki zewnętrzne, niezależne od wykonawcy, jak i niezidentyfikowane wcześniej kolizje (np. z sieciami obcych operatorów i podziemne budowle), a także niewystarczający potencjał i mobilizacja wykonawcy.
      W chwili obecnej nie można jednoznacznie określić, czy i w jakiej wysokości zostaną naliczone kary umowne. Kwestia ta, jak również ewentualne podpisanie aneksu do umowy, będzie przedmiotem szczegółowej analizy”.

      Informacje ze źródeł publikowanych w lipcu 2018.

  3. Jakie 44km nowego toru?podkłady betonowe założone z linii Warszawa-Gdansk a szyny 30-to letnie

  4. A przejscie przez tory w Niedrzwicy kiedy zrobią. Czy kolej chce utrzymywac sokistow z mandatow za przejscie przez tory.

    • Nie wiem jak z przejściem, ale w Niedrzwicy chyba będzie budowany węzeł przy okazji budowy S19, sprawdź w planach.

  5. W Niedrzwicy Kościelnej przystanek jeszcze dalej .i dla kogo dla tych paru osób zamiast koło cmentarza zrobić plus parking ale mocherki listy zbieraja

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9281zł 1.01%
    • GBP 4.7713zł 1.68%
    • EUR 4.3543zł 0.18%
    • CHF 4.0093zł 0.42%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)
      Jechał ciężarówką całą szerokością drogi, miał blisko 6 promili. Zobacz nagranie (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Berberys Klezmer Band – koncert Hava Nagila
      Obchody Święta Wojska Polskiego w Lublinie
      Europejskie Dni Dobrosąsiedztwa Granica 835 Kordon Kryłów – Krecziv
      Festiwal na Trójstyku na błoniach w Orchówku
      Jarmark Królewski – Urodziny Jana III Sobieskiego w Rybczewicach
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.