Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Od jutra, kierowcy ciężarówek i autobusów, będą musieli zapłacić za przejazd zachodnią obwodnicą Lublina

Przypominamy, że od jutra rozszerzona zostanie sieć płatnych dróg w Polsce. Jednym z odcinków, za przejazd którym trzeba będzie uiszczać opłatę, jest niedawno oddana do użytku zachodnia część obwodnicy Lublina.

Od niedzieli 9 lipca zostanie rozszerzony systemem elektronicznych opłat viaToll. Sieć płatnych dróg będzie wydłużona o kolejnych 360 km. Za przejazd nimi będą musieli płacić kierowcy ciężarówek o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 tony oraz autobusów i autokarów o liczbie co najmniej 9 miejsc dla pasażerów. Wśród nich jest jest 9 km odcinek drogi ekspresowej S19 od węzła Lublin Sławinek do węzła Lublin Węglin, czyli zachodnia część obwodnicy Lublina.

Pozostałe drogi, za przejazd którymi trzeba będzie wnosić opłatę to: droga ekspresowa S8 od skrzyżowania z drogą powiatową nr 2012B do węzła Mężenin, droga krajowa nr 24 od węzła Skwierzyna Południe do skrzyżowania z drogą krajową nr 92 w Pniewach, droga krajowa nr 50 od skrzyżowania z drogą krajową nr 92 w Kuznocinie do skrzyżowania z drogą powiatową nr 3835W w Guzowie, od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 876 w Chudolipiu do skrzyżowanie z drogą wojewódzką nr 683 w Dębówce, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 2709W do skrzyżowania z drogą powiatową nr 4201W oraz od skrzyżowania z drogą powiatową nr 4202W do węzła Brok.

Płatne będą też następujące odcinki drogi krajowej nr 92: od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1258F w Boczowie do skrzyżowanie z drogą powiatową nr 1225F w Poźrzadle, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1238F do skrzyżowania z drogą powiatową nr 1211F w Myszęcinie, od skrzyżowania z drogą powiatową nr 1217F do skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 305, od skrzyżowania z drogą krajową nr 14 w Łowiczu do skrzyżowania z drogą krajową nr 50 w Kuznocinie oraz od skrzyżowania z drogą krajową nr 50 w Sochaczewie do granicy Warszawy.

(fot. lublin112)
2017-07-08 12:07:11

15 komentarzy

  1. I znów wrócą tiry do miasta. Pytam w jakim celu buduje się obwodnice chyba nie po to by tranzyt był przez miasto.

    • Nie wrócą, ponieważ jest ograniczenie tonażowe na drogach wjazdowych

    • Nie wrócą. Jest zakaz tranzytu przez miasto, a mandaty za to są większe niż 500+

    • Nie wrócą, bo jest zakaz wjazdu ciężarówek do miasta. Jeżeli nie mają w Lublinie swojego punktu początkowego lub docelowego podróży to wjechać nie mogą.

      • Papier wszystko przyjmie, ja bym się śmiało zaopatrzył w takie dokumenty, bo to zdzieranie z ciężarówek i autobusów w Polsce już zakrawa o paranoję. Wszystkim tępo przyklaskującym tego typu przepisom radzę zdać sobie sprawę że wszystkie opłaty i tak zawsze ponoszą ludzie na końcu tego łańcuszka, czyli klienci detaliczni i odbiorcy usług. A za budowę dróg i tak wszyscy płacimy, kierowcy tirów najwięcej, bynajmniej nie po to żeby wybrańcy mogli „obsługiwać” bramki z opłatami i paść się na państwowym.

    • Aaron Fleischman

      Że niby tego zakazu łamać nie będą? Śmiała teza, muszę przyznać.

  2. Ale nie wiem czy wiesz większość miast na zakaz przejazdu trazytem przez miasto tylko u nas nie ma wyboru drogi płatnej czy nie płatnej stoi zakaz

  3. To dobrze że te zakazy są , bo większość PINIĄŻKÓW (czytaj właścicieli firm transportowych) kazała by kierowcom przez miasto jeździć i znowu miasto w gigantycznych korkach.

    • korki w miastach powodowane są przez niedouczonych i ślamazarnych „kierowców” osobówek, którzy nie potrafią podjąć żadnej decyzji na najprostszym skrzyżowaniu albo śpią za kółkiem. Ciężarówki mogą powodować korki jedynie na trasach gdzie czasem niemożliwością jest je wyprzedzić.

      • Aaron Fleischman

        @sd, pojedź sobie do miejscowości Niemce pomiędzy godziną 7 i 9 lub między 14 i 16. Gdyby nie kawalkady TIR-ów niemiłosiernie wleczących się w nieskończoność główną ulicą, nie byłoby tam żadnych korków.

      • Aaron Fleischman

        Kraśnicka była przez TIR-y praktycznie sparaliżowana dopóki nie wybudowali obwodnicy. Teraz ruch odbywa się dużo płynniej, pomimo że samochodów wciąż tam – delikatnie mówiąc – nie brakuje.

      • Icek – nie każdy tak jak Ty urodził się z prawem jazdy w zębach, chociazby dlatego, że tych zębów tuż po urodzeniu nie miał.
        Nie każdy też ma wrodzony talent do panowania nad autem, dlatego często tu se czytamy o takich co stracili panowanie i se w coś tam bęcnęli z rozmachem.
        Jak takiego widzisz to na jego widok, poprzez pukanie się w czoło nie przechwalaj się, żeś bardziej głupi niż on.

  4. Coraz więcej TIR’ów jeździ po mieście – może by tak policja w końcu zajęła się tym ?!

    • Stu dwunasty niedorzecznik

      A dlaczego o „zajęciu się tym” akurat tu piszesz?
      Myślisz, że Redakcja 112 to właściwy adres i że wyśle tam kolumnę policyjnych radiowozów?

      • Spoko. Na taki łatwy zarobek to na pewno się połakomią. W tydzień na jeleniach lub cwaniakach, normę miesięczną mandatów wyrobią.

Z kraju