Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Intercor zbuduje 33 km drogi ekspresowej S12. O kontrakt walczyło 10 firm

W dwóch przetargach na budowę drogi szybkiego ruchu, która będzie prowadziła przez Chełm do granicy z Ukrainą, najkorzystniejszą ofertę złożyła jedna firma. Podpisanie umowy zaplanowano w II kwartale.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła dwa przetargi na budowę drogi ekspresowej S12 Piaski – Dorohusk. Chodzi o docinki między Piaskami a Dorohuczą oraz Chełmem a Dorohuskiem. Mają one łącznie 33 km długości.

W obu przypadkach o kontrakt starało się 10 firm, jednak najkorzystniejsze oferty złożyło Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Koszt realizacji pierwszego odcinka firma wyceniła na 358 mln zł, budowa drugiego ma kosztować 1 mld zł.

Teraz cała dokumentacja trafi do Urzędu Zamówień Publicznych celem przeprowadzenia standardowej kontroli. Po jej zakończeniu drogowcy planują podpisać umowy z wykonawcą. Ma to nastąpić w II kwartale tego roku. Oczywiście jeżeli nie wpłyną żadne odwołania.

Odcinek z Piaski do Dorohuczy ma się zaczynać od końca obwodnicy Piask. Jednocześnie przebudowany zostanie węzeł Piaski Wschód, jednak prace te wchodzą w zakres innej inwestycji. Początkowo trasa przebiegać będzie po północnej stronie obecnej drogi krajowej, następnie przetnie ją i od południa ominie Biskupice. Koniec odcinka planowany jest na wysokości Pełczyna.

Natomiast początek odcinka z Chełma do Dorohuska zaplanowano w miejscowości Srebrzyszcze, gdzie trasa przetnie istniejącą drogę krajową nr 12. Dalej przebiegać będzie po południowej stronie obecnej drogi. Ominie m.in. rezerwat przyrody Roskosz oraz miejscowość Pławanice.

W ramach inwestycji za Teosinem powstanie też para Miejsc Obsługi Podróżnych, zbudowany zostanie również wiadukt nad linią kolejową nr 7 relacji Warszawa – Dorohusk. Łącznie na tym odcinku będzie 16 wiaduktów i 59 przejść dla zwierząt. Do tego dochodzi węzeł drogowy Dorohusk.

Droga, podobnie jak istniejące już trasy szybkiego ruchu w naszym regionie, będzie realizowana w systemie Projektuj i buduj. To oznacza, że w pierwszej kolejności wykonawca zajmie się projektowanie trasy i uzyskaniem decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Dopiero później ruszą prace w terenie.

(fot. GDDKiA)

5 komentarzy

  1. W końcu

  2. co to za firma? pierwszy raz o nich słyszę- budowali coś ?

  3. A po co ta droga? Żeby szybciej wywozić za darmo Polskę?

  4. Balcerek z POplecznikami i bez dróg „wywieżli „z Polski co tylko się dało i za ile się dało łącznie z ludżmi zarówno tzw robociarzami jak i wykształconymi – pielęgniarki, lekarze i inni . Za to zamarzyło się im zciągnięcie tzw południowców – dziękować Bogu , że tego nie zrealizowali bo byś pierdział strategicznie tak jak w łunii za Odrą.

Z kraju