Sobota, 20 kwietnia 202420/04/2024
690 680 960
690 680 960

Dziewięć firm zainteresowanych opracowaniem koncepcji dla ekspresówki z Piask przez Chełm do granicy z Ukrainą

Zakończyło się przyjmowanie ofert od firm zainteresowanych opracowaniem koncepcji programowej dla drogi ekspresowej S12 prowadzącej z Piask do granicy z Ukrainą. Trasa ma mieć blisko 75-kilometrów długości.

Opracowaniem koncepcji programowej przyszłej ekspresówki zainteresowanych jest dziewięć biur projektowych i konsorcjów. Większość z nich złożyła oferty na wszystkie trzy odcinki, na jakie podzielono przygotowanie dokumentacji. Na pierwszy z nich, od Piask do początku obwodnicy Chełma, wpłynęło sześć ofert o wartości od ok. 6,1 do ok. 9,8 mln zł.

Na drugi, obejmujący obwodnicę Chełma, złożono osiem ofert od blisko 3,1 do ok. 4,8 mln zł. Trzeci odcinek, od końca obwodnicy Chełma do granicy w Dorohusku również chce opracować osiem firm. Swoje oferty wyceniły one od ok. 3,7 do prawie 6,7 mln zł. Tymczasem Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierzała przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia od 2,18 do 3,76 mln złotych. Obecnie komisja przetargowa obecnie weryfikuje oferty.

Wyłonione w przetargu firmy będą miały za zadanie opracowanie analizy i prognozy ruchu, wykonać opracowania geodezyjne i kartograficzne dla celów projektowania dróg, a także opracowania geologiczno–inżynierskie, hydrogeologiczne, geotechniczne i hydrologiczno-hydrauliczne.

Dzięki temu będzie możliwość wykonania ostatecznego technicznego wariantu realizacji inwestycji oraz przeprowadzić rozpoznanie podłoża gruntowego. Zgodnie z wymaganiami inwestora, czas na wykonanie tych zadań wynosi 23 miesiące. Później możliwe będzie opracowanie dokumentacji przetargowej na wyłonienie wykonawcy inwestycji w trybie projektuj i buduj.

Droga ekspresowa S12 będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Niewykluczone jednak, że od razu przygotowane zostanie miejsce pod dodatkowy trzeci pas. To będzie jednak zależało od wyników analiz i prognoz ruchu na przyszłe lata. Na trasie powstanie siedem węzłów: Dorohucza, Siedliszcze, Chełm Zachód, Chełm Północ, Chełm Okszów, Chełm Wschód i Dorohusk, a także osiem miejsc obsługi podróżnych.

70

99

(fot. GDDKiA)
2018-05-07 20:46:10

10 komentarzy

  1. jak nam przekazano

    kuba nooooo oooo

    • czy nie macie wrażenia, że zamiast prostować drogi to się je wydłuża?

  2. Za to S17 do Zamościa i Hrebennego pewnie nigdy nie powstanie. Zamość dno, mół i wodorosty. Mazurkowa i senator Zając mają silniejsze przebicie w centrali niż poseł Zawiślak. Niestety…

    • A po co ci ona? korków na tym odcinku nie ma wiem bo jeżdżę kilka razy w tygodniu (odcinek Lublin-zamość),a i kilka razy w miesiącu i do Hrebenne, a jak jakiś się trafi (korek) to tylko przez zły plan jaki był zrobiony w czasie remontu krajowej 17 np. koło Piask porobili serwisówki, ale tam gdzie jest tylko jeden pas (koło masztu RTCN w kierunku lublina koło stacji BP) i jedzie tamtędy np koparka, albo ciągnik rolniczy to wszyscy muszą za nim powoli jechać bo zamiast tam zrobić serwisówke to oni chodnik dali, niech oni najpierw naucza się projektować te nowe drogi a dopiero jakieś budowy zaczynać, a takich beznadziejnych planów jest więcej a to tylko krajowa wyremontowana 17 co mówić jakby z niej zrobili S17 co by wymodzili. I niech mi nikt nie mówi, że jak jest wypadek to się przejechać nie da, a na ekspresówce Piaski-Lublin ile razy już były wypadki i stało się w korkach. Oni tylko potrafią kasę brać, ale na koniec utrudniają mieszkańcom tych miejscowości i głównie nam kierowcom przez nieprzemyślane ich plany dojazd.

    • Chodzi o to że Dorohusk to jedno z wiekszych przejść granicznych, to będzie trasa międzynarodowa, po co trasa Lublin Zamość?

  3. A niemce do nastepnych wyborow? Ukraincom bedziecie czerwone dywany az na zachod kladli?

  4. dla kogo ta ekspresówka ? dla ukrainców żeby wygodniej do niemiec dojechali ?
    a może by tak najpierw własnym obywatelom drogi wyremontować ?

  5. he Witam zgromadzonych tak owszem ruch jest duży na tym odcinku wypowiadam się jako rolnik i co powiem że ten projekt robiono aby skasować ziemie urodzajne w dobrej kulturze no i oczywiście niema kawałka prostej zakręt na zakręcie cała strona prawa od piask to piachy i nieużytki to nie na lewo po dobrych polach i domach no szlak może trafić

    • Nie pamiętam jak dokładnie było, ale jeśli jesteś rolnikiem zainteresuj se bo jak budowali ekspresówkę w mazowieckim o ludziom za stodołami je pobudowali a dojazd do takiego pola za obejściem mieli kilka kilometrów dalej więc rolnikom to się nie opłacało się tam jeździć co który mógł się podmieniać, inni na bezrobocie bo posprzedawali pola a potem nie mieli i nie potrafili się odnaleźć w nowych pracach. Polecam zainteresować się tym. Wiem sam i jestem przewrażliwiony, że oni projektować drogi w Polsce nie potrafią ich stan po paru latach jest słaby a wiele ludzi cierpi.

      • Witam owszem te projekty to po pijaku chyba ,tak Romek wiem jak się pogubili ludzie i teraz jak poprzedzielają działki i Ci zostanie 30 a po drugiej stronie i jedź 5 kM aby dojechac do tego pola ale właśnie mówię że są tereny puste niekiedy bez domów wiem bo znam ale nie trzeba ludzi wywalić z domów działki popsuć i szosa jak byk Szczał

Z kraju