Poniedziałek, 06 maja 202406/05/2024
690 680 960
690 680 960

Bezgotówkowi Polacy – sprawdź, jak odpowiedzieć na ich potrzeby

Już 70% Polek i Polaków regularnie płaci za zakupy bezgotówkowo – za pomocą karty, telefonu czy zegarka*. Osoby, które wybierają ten model regulowania zobowiązań, cenią go za szybkość, wygodę i bezpieczeństwo transakcji. Jeśli chcesz utrzymać obecnych klientów i przyciągnąć nowych, ważne powinno być dla Ciebie odpowiedzenie na ich potrzeby.

Jak płacą Polacy?

Badanie przeprowadzone na zlecenie Fiserv Polska wykazało, że siedmiu na dziesięciu Polaków regularnie korzysta z karty, telefonu czy zegarka do regulowania płatności. Aż 41% z nich opłaca w ten sposób należności zawsze, gdy tylko ma taką możliwość, a niemal 30% – raz lub kilka razy w tygodniu. Dotyczy to także zakupów stacjonarnych.

Nie jest niczym zaskakującym, że ten typ płatności najczęściej wybierają młode osoby: aż 80% respondentów między 18. a 39. rokiem życia wybiera płatności bezgotówkowe. Co jednak ważne, także starsi nie stronią od nowoczesnych metod. Prawie 40% badanych po 70. roku życia płaci kartą przynajmniej raz w tygodniu. Bezgotówkowo płacą zarówno mieszkańcy miast (75% osób robi to regularnie), jak i wsi (60%).

Terminal płatniczy – odpowiedź na potrzeby klientów

Polacy cenią sobie wygodę tego rozwiązania i oczekują od przedsiębiorców, że ci wyjdą im naprzeciw i stworzą dogodne warunki do regulowania należności innymi sposobami niż wyłącznie gotówka. Jednak płatności bezgotówkowe to korzyści także dla przedsiębiorcy:

  • Szansa na zdobycie klientów – skoro większość Polaków woli płacić kartą, będą szukać miejsc, które im to umożliwią, nawet gdy mowa o małych sklepikach czy punktach handlowych. Dzięki terminalowi płatniczemu utrzymasz dotychczasowych klientów oraz zyskasz nowych.
  • Ułatwienie obsługi klientów – transakcje wykonane przy użyciu karty czy urządzenia z funkcją NFC są szybsze, dzięki czemu obsłużysz większą liczbę kupujących w tym samym czasie. Są też łatwiejsze – unikasz problemów z przeliczaniem gotówki, terminal możesz zintegrować z systemem kasowym lub kasą fiskalną, dzięki czemu nie trzeba ręcznie wpisywać kwoty transakcji.
  • Dodatkowe źródło przychodów – terminal płatniczy oczywiście pozwala obsługiwać płatności bezgotówkowe. Można przy jego pomocy świadczyć też inne usługi: cashback (wypłata gotówki), obsługa transakcji DCC (czyli w walucie karty) czy sprzedaż doładowań do telefonu. Za każdym razem, gdy klient skorzysta z którejś z nich, otrzymasz z tego tytułu prowizję.

Odpowiedz na potrzeby klientów z Programem Polska Bezgotówkowa

Chcesz sprawdzić, czy obsługa płatności bezgotówkowych to coś dla Ciebie i Twojej firmy? Dołącz do Programu Polska Bezgotówkowa! Jest on skierowany do małych i średnich przedsiębiorstw, które przez ostatni rok nie udostępniały tego typu płatności. Co musisz zrobić? Weź na stronę internetową PolCard.pl, wypełnij umieszczony tam formularz kontaktowy lub zadzwoń pod wskazany numer. Ekspert przedstawi Ci szczegółowe informacje dotyczące udziału w Programie i pomoże wybrać model terminala, który najlepiej sprawdzi się w Twojej sytuacji. Otrzymasz go w ciągu dwóch dni roboczych. Nie zapłacisz nic za instalację i będziesz móc użytkować go za 0 zł przez rok od dnia instalacji lub do osiągnięcia obrotu w wysokości 100 tys. zł.

Program Polska Bezgotówkowa to szansa dla Ciebie, by przetestować płatności bezgotówkowe i tym samym odpowiedzieć na potrzeby Polaków. Oni wybierają płatności bezgotówkowe – Ty też je wybierz!

* Ponad 70 proc. Polaków regularnie płaci bezgotówkowo. Źródło: https://www.polcard.pl/blog/ponad-70-proc-polakow-regularnie-placi-bezgotowkowo/. Dostęp: 13.07.2023.