Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Agencje marketingowe – czym się zajmują, na czym zarabiają i kiedy możesz ich potrzebować?

Agencje marketingowe zajmują się, w dużym skrócie, promocją firm – tworzeniem przekazów reklamowych, kampanii promocyjnych, a także stron internetowych czy nawet aplikacji mobilnych. Zatrudniając firmę marketingową, korzystasz z jej wiedzy i doświadczenia, a także z różnorodnych narzędzi marketingowych, do których samodzielnie możesz nie mieć dostępu (lub których użytkowanie wymaga dużych umiejętności). Sprawdź, czego możesz oczekiwać od agencji marketingowej i kiedy warto skorzystać z jej usług?

Czym zajmują się agencje marketingowe i co to jest marketing 360°?

Przeglądając oferty różnych agencji, być może spotkałeś się z pojęciem marketingu 360°. Co to oznacza? Jeśli dana firma nazywa się agencją marketingu 360°, zakres jej działania jest szeroki, a do jej kompetencji należą działania takie jak:

  • projektowanie, testowanie i wdrażanie stron www,
  • pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach, optymalizacja i audyty witryn (działania z zakresu SEO i SEM),
  • prowadzenie kampanii Google Ads, Facebook Ads, Native Ads, e-mail marketing, retargeting czy Display,
  • działania z zakresu content marketingu w tym m.in. prowadzenie profili w social mediach, obsługa e-commerce, analityka oraz optymalizacja treści, prowadzenie firmowych blogów czy prowadzenie profili w mediach społecznościowych,
  • tworzenie kreacji statycznych, mailingowych i dynamicznym, a także ilustracji, animacji czy grafik oraz brandingiem.

Agencje marketingu 360° korzystają z wielu narzędzi i kanałów komunikacji, ale ważne jest to, by umiejętnie je ze sobą łączyć i korzystać tylko z tych, które w danej strategii i dla danej firmy będą skuteczne. 

Za wiedzę, doświadczenie i umiejętności firmy marketingowej należy oczywiście zapłacić. Ile? Na to pytanie nie ma jednej odpowiedzi – wszystko zależy od zakresu działań, wielości i różnorodności wykorzystanych narzędzi marketingowych oraz kompetencji agencji.

Z jakich narzędzi korzystają agencje marketingowe?

Agencje marketingu 360° mają do wyboru wachlarz różnych narzędzi marketingowych. Mogą prowadzić działania np. w zakresie Direct Marketingu, które polegają na kierowaniu reklam bezpośrednio do odbiorców, np. za pośrednictwem maila. W Direct Marketingu ważne jest przede wszystkim celne określenie grupy docelowej, na podstawie np. danych demograficznych czy też zachowań konsumentów. Dokładne określenie grupy docelowej pozwala na stworzenie spersonalizowanych, celnych komunikatów reklamowych. 

Agencje marketingowe zajmują się także tworzeniem stron internetowych oraz działaniami z zakresu SEM. Mowa tu m.in. o projektowaniu i wdrażaniu stron www, a potem ich prowadzeniu, poprawianiu widoczności i promowaniu w wyszukiwarkach oraz w sieci w ogóle. Ponieważ dobra strona www i jej odpowiednia promocja są jednymi z najskuteczniejszych działań marketingowych, dobre firmy marketingowe powinny przyłożyć szczególną wagę do tego, by strona była nowoczesna, efektowna i działała sprawnie. Witryna musi być przyjazna zarówno dla robotów wyszukiwarek, jak i dla użytkowników. Powinna być funkcjonalna, łatwa w obsłudze i sprawna. Strona musi być też zoptymalizowana pod kątem SEO i SEM, wypromowana np. dzięki kampanii linków sponsorowanych, zawierać unikalny content i atrakcyjne zdjęcia. 

Skuteczna promocja w sieci byłaby trudna bez reklamy internetowej, dlatego agencje marketingowe korzystają chętnie m.in. z narzędzia, jakim jest Google Ads. Jest to system, który pozwala tworzyć i dopasowywać reklamy do potrzeb i zainteresowań konsumentów, a także kierować przekazy do ogromnej liczby odbiorców. Kampanie Google Ads, razem z działaniami SEO i SEM pozwalają na skuteczną promocję w sieci, zwiększenie popularności marki i ogromne korzyści dla firmy.

Duże znaczenie w marketingu 360° ma także social media marketing, który polega na promowaniu marki poprzez media społecznościowe. Odpowiednio prowadzone profile na platformach takich jak Facebook, Instagram czy Google pozwalają zgromadzić wokół marki zaangażowaną społeczność i zwiększyć świadomość marki. Działania w mediach społecznościowych powinny być spójne z pozostałymi działaniami marketingowymi, a także dopasowane do specyfiki każdej z platform. 

Kiedy potrzebna jest pomoc agencji marketingowej?

Prowadzenie firmy to zajęcie na pełen etat, które wymaga ogromnego zaangażowania. W natłoku obowiązków czasem trudno znaleźć czas na kompleksową promocję firmy i tworzenie rozbudowanych kampanii. Jeśli zupełnie nie masz na to czasu, albo wręcz przeciwnie – działania marketingowe zabierają Ci tyle czasu, nie masz kiedy skupić się na głównej działalności firmy, prawdopodobnie to czas, by zatrudnić agencję marketingową. Nie musisz korzystać od razu (lub wcale) ze wszystkich usług, jakie oferuje dana firma – możesz część zadań wykonywać samodzielnie, a tylko część zlecić specjalistom z zewnątrz. Wszystko zależy od tego, na jaki zakres usług umówisz się z agencją. Możesz np. poprosić o zaprojektowanie i wdrożenie strony www, projekt logo czy prowadzenie firmowego bloga lub mediów społecznościowych. Możesz skorzystać z usług agencji w celu stworzenia prostej koncepcji promocyjnej, której celem będzie pobudzenie sprzedaży czy odświeżenie wizerunku. Wszystko to sprawdzi się przede wszystkim w przypadku małych i średnich firm. 

Jeśli dopiero zaczynasz biznes, skorzystanie z usług agencji marketingowej pozwoli Ci dobrze wystartować i od początku nabrać rozpędu oraz wejść na właściwe tory. Jeśli natomiast prowadzisz dużą firmę, warto rozważyć skorzystanie z pełnego pakietu możliwości, jakie oferuje dana agencja. Oddając całą strategię marketingową w ręce specjalistów w jednej firmy, możesz liczyć na spójne, szeroko zakrojone i dobrze dopasowane do siebie działania.