Niedziela, 14 lipca 202414/07/2024
690 680 960
690 680 960

80 milionów złotych na linię kolejową między Łukowem a Dęblinem. Wyremontowany zostanie most na Wiśle

Dwa wyremontowane przystanki w Borowinie i Hordzieżce, nowy tor na moście kolejowym nad Wisłą, 10 przejazdów z nową nawierzchnią i 3 przejazdy z automatyczną samoczynną sygnalizacją świetlną – taki będzie efekt prac na linii od Łukowa do Dęblina (lk26). Prace za 80 mln zł netto finansowane będą ze środków własnych i unijnych KPO.

Wygodniej wsiądą do pociągów mieszkańcy Borowiny i Hordzieżki położonych między Łukowem a Dęblinem (lk26). W tych miejscowościach zbudowane zostaną nowe perony. Wykonawca wyposaży je w nowe wiaty tablice i gabloty informacyjne oraz oświetlenie.

Na 25 kilometrowym odcinku między Łukowem Łapiguz a Dęblinem wymieniony zostanie tor. Pociągi pojadą ciszej i bezpieczniej. Natomiast w Sarnowie, Borowinie, Rudzie, Zimnej Wodzie, Krzywdzie, Drożdżakach, Hordzieżce i Woli Okrzejskiej poprawiona zostanie nawierzchnia toru i drogi na 10 przejazdach. Skrzyżowanie w Hordzieżce oraz 2 przejazdy w Borowinie wyposażone zostaną w sygnalizatory świetlno-dźwiękowe. Prace będą prowadzone także na stacji Okrzeja. Tam oczyszczony zostanie tłuczeń pod torem nr 1 oraz wykonana zostanie regulacja 4 rozjazdów.

Wszystkie prace rozpoczną się w drugiej połowie 2024 roku i potrwają dwa lata. Ich wartość to 70 mln zł, finansowane są ze środków KPO. Za niespełna 10 mln zł ze środków własnych spółki wyremontowany zostanie most kolejowy nad Wisłą obok twierdzy w Dęblinie. Wymienione też będą mostownice jednego toru i wzmocniona zostanie konstrukcja obiektu.

W ubiegłym roku takie same prace przeprowadzono na sąsiednim torze. Roboty będą trwały pół roku. Po zakończeniu remontu pociągi będą jeździć ciszej i bezpieczniej.

Most nad Wisłą w Dęblinie ma 447,5 m długości i składa się z 5 przęseł. 44 pociągi w ciągu doby przejeżdżają przez obiekt z maks. prędkością 90 km/h. Na czas remontu wprowadzono ograniczenie prędkości do 30 km/h, a ruch prowadzony jest po jednym torze.

Zmiany w ruchu są uwzględnione w rozkładzie jazdy, a szczegóły komunikacji dostępne w Portalu Pasażera. Wszystkie prace wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe.

(Źródło: PKP PLK)

4 komentarze

  1. Jadąc z Łukowa do Dęblina (i z powrotem) nie przecina się Wisły.
    Dlaczego więc w ramach modernizacji tego odcinka, remontowany jest most na Wiśle?
    Nie twierdzę, że remont mostu jest zbędny, tylko pytam dlaczego połączono to w jeden projekt?

    • RomanKołkońŚciemaFutbolu

      Bo to jest modernizacja linii 26 a ta biegnie przez most aż do Radomia.

      • W tekście jest wprost napisane, i to wielokrotnie, że to modernizacja linii Łuków-Dęblin.
        Budując drogę S19 na odcinku Lublin-Rzeszów, nie poszerzano obwodnicy Lubartowa, mimo że to ten sam ciąg drogowy.

  2. Droga ta farba teraz do metalu.

Dodaj komentarz

Z kraju

Sport