Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Zderzenie karetki z fordem. Jedna osoba w szpitalu

Groźny wypadek w Kraśniku. Rano na jednym ze skrzyżowań jadąca na sygnale karetka zderzyła się z samochodem osobowym.

Do zdarzenia doszło w niedzielę około godziny 8.45 na ulicy Słowackiego w Kraśniku. Na skrzyżowaniu z ulicą Mickiewicza karetka zderzyła się z samochodem osobowym. Na miejscu interweniowała straż pożarna i policja, konieczna okazała się też interwencja medyczna.

Ze wstępnych ustaleń funkcjonariuszy kraśnickiej drogówki wynika, że karetka jechała do pacjenta. Kierowca używał sygnałów świetlnych i dźwiękowych. Wjechał na skrzyżowanie na czerwonym świetle, zderzył się jednak z fordem focusem, którym kierował starszy mężczyzna.

Poszkodowana została jedna osoba. Był to kierowca karetki, którego przetransportowano do szpitala. Teraz policjanci ustalają szczegółowe okolicznosci oraz przyczyny zdarzenia. Obaj kierowcy byli trzeźwi.

(fot. Kraśnickie Ratownictwo)
2016-12-11 11:05:22

22 komentarze

  1. W Kraśniku* 😉

  2. O ile się znam, to niestety wina kierowcy karetki…

    • Dziadek kierowca

      Ten, do którego karetka jechała jest pewnie zupełnie przeciwnego zdania „)

    • Nie znasz się. Co powinien zrobić kierowca widząc zbliżający się pojazd uprzywilejowany? Czy zielone światło upoważnia do bezwarunkowego wjazdu na skrzyżowanie?

      • Weź się ogarnij i oddaj prawo jazdy , jeśli je w ogóle masz. Znajomość przepisów zerowa.

        • „Warto zaznaczyć, że nie ustąpienie dla pojazdu uprzywilejowanego jest wykroczeniem, za które grozi mandat karny w wysokości 250 zł oraz pięć punktów karnych. Wyprzedzenie takiego pojazdu na terenie zabudowanym to mandat w wysokości 300 zł i 3 punkty karne.”
          Coś jeszcze do powiedzenia?

          • Przepisy mówią jasno. Szkoda mi kierowcy karetki bo niestety to jest jego wina ( patrząc na nasze przepisy ). Sygnały świetlne i dźwiękowe powodują że kierowca może wjechać na skrzyżowanie na czerwony pod warunkiem że jest puste i nie stanowi zagrożenia dla innych uczestników ruchu drogowego. Starszy Pan mając zielone światło mógł spokojnie wjechać na skrzyżowanie a to czy karetkę przepuści czy nie zależy tylko i wyłącznie od dobrej woli kierowcy.

          • Oby ten starszy pan czekał kiedyś na karetkę o inny starszy pan nie wykazał dobrej woli aby karetkę przepuścić na skrzyżowaniu.

      • A czy sygnały świetlne i dźwiękowe upowazniaja do wjazdu na skrzyrzowanie przy zapalonym czerwonym świetle bez upewnienia się czy może bez kolizyjnie z niego zjechać??

      • Kolego widać że nie znasz okoliczności zdarzenia ani topografii samego skrzyżowania więc pleciesz bzdury z mówieniem o widzeniu zbliżającego się pojazdu uprzywilejowanego!!! Ani kierowca osobówki nie mógł zobaczyć karetki nie wjeżdżając na same skrzyżowanie ani kierowca karetki nie mógł zobaczyć osobówki nie wyhamowując prawie do zera przed wjazdem na skrzyżowanie tym bardziej na czerwonym świetle (zasada zachowania szczególnej ostrożności dla pojazdów uprzywilejowanych) z prostego powodu – jest tam ogrodzenie z rosnącymi tujami i nic nie byli obaj w stanie zobaczyć do wjazdu na same skrzyżowanie!!! a po obrażeniach Forda widać że ewidentnym sprawcą kolizji jest kierowca karetki.

    • Za moich czasów karetka na sygnale miała zawsze pierwszeństwo

  3. To już chyba 4-ta karetka w ciągu miesiąca… Ciekawe co na to ubezpieczyciel…

  4. Dyrektor będzie wielce uradowany w niedzielę.

  5. naoczny świadek , lokalny posiadacz wielu wolnych chwil, powiada że kierowca osobówki skręcał w lewo .

  6. Po uszkodzeniach widać,że to karetka uderzyła w forda.Kierowca karetki nie zachował szczegulnej ostrożności.

  7. Niech kierowcy karetek nauczą się jeździć. Jazda na „bombach” upoważnia do przejeżdżania na czerwonym świetle, ale kierowcy chyba nie boli włączenie kierunkowskazu przy zmianie pasa, tym bardziej, że nie jedzie on z prędkością światła i ktoś może go akurat wyprzedzać, gdy on wlecze się Witosa 70 km/h i zmienia pasy bez kierunkowskazów, jak by był bogiem…

    • Kodeks drogowy (art. 24 p. 11) zabrania się wyprzedzania pojazdu uprzywilejowanego na obszarze zabudowanym. Jestem bogiem.

      • Na ulicy Witosa w Lublinie dopuszczalna prędkość na obszarze zabudowanym jest zwiększona do 70 km/h. Wyprzedzając pojazd uprzywilejowany jadący z prędkością 70 km/h kierowca popełniłby dwa wykroczenia.

  8. Kierujacy pojazdem uprzywilejowanym ma prawo nie stosować się do sygnalizacji świetlnej, pod warunkiem używania jednocześnie sygnałów świetlnych i dźwiękowych oraz zachowania SZCZEGÓLNEJ OSTROŻNOŚCI. Dyskoteka nie oznacza bezwarunkowego pierwszenstwa przejazdu, nie zawsze taki pojazd jet słychac i widać od razu, stąd kierowca takiego pojazdu dojeżdżając do skrzyżowania zawsze ma zafajdany obowiązek zwolnić i upewnić się że wszyscy uczestnicy ruchu drogowego znadujący się na tym skrzyżowaniu zobaczyli go, usłyszeli i ustapili mu pierwszeństwa przejazdu. Bezpieczeństwo przede wszystkim. Pozdrawiam, ratownik medyczny-kierowca z 11 letnim stażem.

  9. Dlatego na sygnale jeżdżę do 70 kmh a bez 50 kmh. Jeżdżę od 10 lat i dzięki Bogu nie miałem stłuczki. Z drugiej strony muszę powiedziec że świadomość lubelskich kierowców jest bardzo duża i z wielkimi podziękowaniami dla nich za przepuszczanie karetek na sygnale. Najgorzej wygląda sytuacja z paniami które w panice nie wiedzą co mają zrobić i ludzie po 60 tce bo rzeczywiście i reakcja jest dużo wolniejsza od pozostałych.

    • To co te panie takiego szczególnego robią jak widzą / słyszą karetkę, bo ja też dużo jeżdżę Wileńska/ Pagi / Głęboka i nie zauważyłem.

Z kraju