Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zalety zakupów w sieci

Elektroniczne zakupy zyskują coraz więcej zwolenników. Internauci cenią sobie wygodę, oszczędność czasu i pieniędzy. Sprzedawcy, by zdobyć klientów, proponują nowe formy płatności i dostawy, a towar możemy odebrać sami w wielu punktach Lublina.

 

Jeszcze kilka lat temu zakupy przez internet były raczej ciekawostką niż funkcjonalną formą nabywania towarów i usług. Obecnie, w miarę postępu technologicznego, konsumenci coraz chętniej z niej korzystają, doceniając niezaprzeczalne zalety. Niemal 77% populacji korzysta z internetu na co dzień, a ponad połowa robi w ten sposób zakupy. W sieci można bowiem kupić wszystko, niezależnie od miejsca i pory dokonywanej transakcji.

 

Tajemnica popularności zakupów w e-sklepach

 

Najnowszy raport E-commerce w Polsce 2015 opublikowany przez Gemius (źródło: https://www.gemius.pl/files/reports/E-commerce-w-Polsce-2015.pdf) wskazuje, że głównymi powodamiupowszechnienia zakupów przez internetsą dostępność, wygoda i możliwość porównania ofert. Fakt, że możemy złożyć zamówienie o każdej porze dnia i nocy, docenia 88% internautów. Z kolei 83% z nich za główną zaletę zakupów w sieci wskazuje wygodę, czyli brak konieczności jechania do sklepu stacjonarnego. W internecie w jednym miejscu możemy również porównać kilka ofert. To, że nie trzeba spędzić wielu godzin na poszukiwaniach tej najatrakcyjniejszej propozycji, motywuje do e-zakupów 77% respondentów. Nie jest tajemnicą, że sklepy internetowe, aby przyciągnąć klientów, z reguły oferują swój asortyment w cenie niższej niż te tradycyjne. Właśnie to jest powodem wyboru takiej formy kupowania dla 76% internautów.

 

Wśród pozostałych zalet e-zakupów użytkownicy wskazują:

–możliwość znalezienia produktów niedostępnych w sklepie stacjonarnym (64%),

–bogatszy asortyment (62%),

–różnorodne formy dostawy (56%),

–różnorodne formy płatności (54%),

–szybkość transakcji (50%),

–dokładniejsze informacje o produkcie lub usłudze (46%),

–możliwość zwrotu zamówionych produktów bez podania przyczyny (40%),

–możliwość nabycia rzeczy używanych lub kolekcjonerskich (39%),

–zniżki dla stałych klientów (24%),

–możliwość udziału w programie lojalnościowym, zbieranie punktów za kolejne transakcje (13%).

 

Zamówienie – i co dalej?

 

Zaletą zakupów w sklepach internetowych jest łatwość dokonania transakcji. Niezależnie od pory i miejsca kilka kliknięć myszką pozwala na zamówienie pożądanego produktu. Po dokonaniu wyboru użytkownikowi pozostaje tylko podjęcie decyzji co do sposobu płatności oraz dostarczenia zamówienia.

 

Biorąc pod uwagę formy płatności, najpopularniejsze pozostają: szybki przelew internetowy(60%), płatność gotówką przy odbiorze osobistym u kuriera (44%), wysyłka za pobraniem (42%), przelew tradycyjny (38%), płatność gotówką przy odbiorze osobistym w sklepie (22%) czy użycie karty kredytowej (17%). Sprzedawcy coraz częściej rozszerzają zakres możliwości zapłaty za zamówienie o inne formy, takie jak płatność SMS-em, mobilna, ratalna lub za pomocą kartyprepaid, np. paysafecard.com/pl-pl. Ten ostatni sposób może być przydatny szczególnie dla tych osób, które nie chcą przy realizacji zamówień internetowych korzystać z konta bankowego lub karty.

 

Biorąc pod uwagę sposób dostarczenia zamówionego towaru, największą popularnością wśród internautów cieszy się dostawa kurierem do domu lub pracy. Korzysta z niej 61% osób uczestniczących w badaniu. Z kolei 21% wybiera usługi poczty, a 11% – odbiór w wyznaczonym punkcie. Coraz częściej tradycyjne sklepy stacjonarne doceniają rolę internetu we wzroście swoich obrotów i oferują klientom możliwość złożenia zamówienia w sieci i odbioru produktów w swoim punkcie. Tym samym uwzględniono potrzeby rynku, a mianowicie fakt, że konsumenci często nie mogą – chociażby z powodu obowiązków służbowych – oczekiwać na dostarczenie paczki przez kuriera lub pocztę. Dla nich wygodniejszym rozwiązaniem jest odbiór osobisty w sklepie w dogodnym dla siebie terminie.

 

Osobisty odbiór zamówienia w Lublinie

 

W Lublinie również możemy odebrać produkty zamówione przez internet w sklepie lub innym punkcie stacjonarnym. Dzięki temu możemy na miejscu sprawdzić zamówienie oraz zgłosić ewentualną reklamację. Prześledziliśmy, jaki asortyment w naszym mieście możemy odebrać bezpośrednio w siedzibie sprzedającego. Możliwości są w zasadzie nieograniczone. Przykładowo zamówione w sieci lekarstwa lub inne produkty oferowane przez apteki odbierzemy w punktach stacjonarnych przy ulicach 3 Maja, Wallenroda, Onyksowej lub Kawaleryjskiej.

 

Nic nie stoi na przeszkodzie, aby przez internet złożyć zamówienie na obuwie, które możemy odebrać w sklepach przy ulicach Śnieżyńskiego, Lubartowskiej lub Mełgiewskiej.

 

Tą samą drogą możemy zrealizować transakcje na sprzęt komputerowy, RTV lub AGD. Sklepy stacjonarne mające w swoim asortymencie takie artykuły, realizujące zamówienia złożone w sieci, znajdują się między innymi przy ulicach Krochmalnej i Wojciechowskiej. Z kolei kosmetyki odbierzemy w sklepie przy ulicy Lotniczej, a płytki ceramiczne — przy ulicy Diamentowej.

 

Są to jedynie przykłady kilkudziesięciu sklepów, w których klienci mogą zrealizować swoje zamówienie internetowe. Zaletą takiego rozwiązania jest możliwość ewentualnej wymiany zakupionego produktu na miejscu.

 

Zakupy w sieci z każdym rokiem zyskują nowych zwolenników. Ich niezaprzeczalnymi zaletami są oszczędność czasu i wygoda. W zaciszu domowym, niezależnie od pory, możemy złożyć zamówienie i swobodnie wybierać spośród różnorodnych form dostawy oraz płatności. Warto przy tym zauważyć, że stosowane przez sklepy internetowe formy ochrony powodują, że transakcje są w pełni bezpieczne.

Komentarze wyłączone

Z kraju