Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zakończyła się akcja podnoszenia przewróconego pojazdu straży pożarnej (wideo, zdjęcia)

Zakończyła się akcja podnoszenia i stawiania na koła pojazdu straży pożarnej OSP Wojciechów. Strażacy wykorzystali specjalistyczny dźwig, który od niedawna jest na wyposażeniu Jednostki Ratowniczo Gaśniczej nr 3 w Lublinie.

W poniedziałek po południu na jednej z dróg lokalnych w Wojciechowie w powiecie lubelskim doszło do groźnie wyglądającego zdarzenia drogowego z udziałem pojazdu straży pożarnej OSP Wojciechów.

Strażacy zostali zadysponowani do pożaru w jednej z sąsiednich miejscowości. Jadąc drogą lokalną, podczas wymijania się z pojazdem osobowym, pojazd gaśniczy zsunął się z drogi i przewrócił na bok.

Na miejscu interweniowali strażacy z Lublina, którzy za pomocą specjalistycznego dźwigu podnieśli przewrócony pojazd i postawili na koła. Na szczęście uszkodzenia pojazdu nie są tak duże jak się spodziewano. Z relacji strażaków wynikało, że do zdarzenia przyczyniła się również woda w pojeździe, która podczas hamowania przemieściła się i przeciążyła pojazd.

Policjanci ustalają szczegółowe okoliczności zdarzenia. Na szczęście nikt w nim nie ucierpiał.

 

(fot. wideo lublin112.pl)

19 komentarzy

  1. Jeżdżę takim pojazdem wiele lat. W zbiorniku zawsze musi być 100% wody. Nie ma możliwości przemieszczania się cieczy. Tu jest wina tylko i wyłącznie kierowcy dużego auta. Nie wolno wprowadzić koła na nieutwardzone pobocze!!!!! Wywrotka murowana!!!! Koniec kropka. Nauczka dla wszystkich początkujących kierowców ciężkich samochodów. Szkoda nowego auta i chłopaków z jednostki. Naprawiajcie szybko maszynę aby ratować ludzi. Fajna jednostka znam osobiście. Powodzenia

  2. Masz rację BŁAWAT.w wojsku jeżdziłem podobną ciężarówką w ratownictwie chemicznym,miałem zbiornik o poj.5000 L i była rygorystyczna zasada.ma być 100% pełny lub zupełnie pusty,jeżeli zużyłem połowę wody to drugą połowę wylewałem na miejscu,albo jak była możliwość to uzupełniałem do pełna np. z hydrantu.i też jak pisze NACZELNIK.niewolno takim autem złapać podczas jazdy miekkiego pobocza.tutaj jest wina po stronie kierowc

Z kraju