Wtorek, 30 kwietnia 202430/04/2024
690 680 960
690 680 960

Wzięła kredyt, straciła ponad 50 tys. złotych. Uwierzyła „przedstawicielowi banku”

Mieszkanka powiatu janowskiego w wyniku działania oszustów straciła ponad 50 tys. złotych. Kobieta uwierzyła, że rozmawia z przedstawicielem banku. Oszust powiedział jej, że ktoś złożył wniosek kredytowy i jej konto jest zagrożone.

Do oszustwa doszło w miniony wtorek na terenie powiatu janowskiego. 36-latka zgłosiła się do policjantów i przekazała, że została oszukana, przez osobę podającą się za przedstawiciela banku.

– W trakcie rozmowy dowiedziała się, że ktoś złożył wniosek kredytowy w jej imieniu i na jej koncie zarejestrowano nieuprawnione logowania. Jak twierdził rozmówca ktoś prawdopodobnie uzyskał dostęp do jej konta. Aby zablokować złożony wniosek o kredyt musi złożyć kolejny idąc do banku w ten sposób zabezpieczy swoje pieniądze. Rozmówca twierdził, że pracownik banku jest w zmowie z oszustami i wszystko jest już zgłoszone na Policję, dlatego ona nie może niczego zdradzać – informuje aspirant sztabowy Faustyna Łazur z janowskiej Policji.

36-latka postępowała zgodnie z podawaną telefonicznie instrukcją. Poszła do banku, wzięła kredyt, a wypłacone pieniądze wpłaciła we wpłatomacie otrzymując kody BLIK do autoryzacji. Niestety w ten sposób straciła ponad 50 tysięcy złotych. Mundurowi ustalają wszystkie okoliczności sprawy oraz apelują o rozwagę w kontaktach z nieznajomymi.

– Apelujemy o zachowanie szczególnej ostrożności w przypadku otrzymania tego typu telefonów. Internetowi przestępcy udoskonalają swoje metody działania i wykorzystują każdą okazję, aby wyłudzić oszczędności. Najlepiej jest rozłączyć taką rozmowę i samemu skontaktować się z bankiem. Nie działajmy pochopnie i pod wpływem emocji. Zastanówmy się zanim pod namową dzwoniących przekażemy jakiekolwiek pieniądze – dodaje aspirant sztabowy Faustyna Łazur.

PRZECZYTAJ

Seniorka z Lublina wyrzuciła z balkonu 15 000 złotych

7 komentarzy

  1. nie stara babcia a taka glupia

  2. LUDZIE CZY NIE MOŻECIE PO PROSTU ZAPYTAĆ Z JAKIEGO BANKU PAN PANI DZWONI SZANSA ŻE TRAFI NA WASZ BANK JEST NIEWIELKA ALE ZAŁÓŻMY ŻE TRAFI WÓWCZAS PYTACIE Z JAKIEGO ODDZIAŁU I ZNÓW KLIENT MUSI SIĘ ZACZĄĆ MIOTAĆ WSZAK GUGLANIE CHWILĘ POTRWA XDD PO SERII PYTAŃ ZAPOZNAWCZYCH PYTAMY GOŚCIA O NUMER KONTA ZAGROŻÓNEGO BO MÓWIMY ŻE W TYM BANKU MAMY ICH KLIKA XDDD 99 PROCENT ZŁODZEI PO TYM PYTANIU SAMA SIĘ ROZŁĄĆZY XDDD

    MUSICIE SOBIE TAKŻE UŚWIADOMIĆ 1 RZECZ TO ŻE WASZE PIENIĄDZE SĄ ZAGROŻONE NIE JEST WASZĄ ROLĄ TYLKO BANKU KTÓREGO OBOWIĄZKIEM JEST O TO DBAĆ TO TAK NA SZYBKO INSTRUKCJA XDD

  3. Znowu zagrożone oszczędności i wpłata dla oszustów🤣🤣🤣🤣🤣

  4. Od ręki dostała 50 000 kredytu gotówkowego?

  5. Znów pissowskie zagłębie… Aż trudno wierzyć że tacy ludzie mają prawa wyborcze.

  6. 36 lat i zero mózgu , ja pierd ….

  7. i przez takich debili potwierdzaj później pierdoły bankowości online bo inaczej histori nie da się podejrzeć przelewów

Dodaj komentarz