Środa, 01 maja 202401/05/2024
690 680 960
690 680 960

„Wszystko za 10 zł”. Sprawdź czy należy ci się rekompensata od Vectry

„Wszystko za 10 zł”. Tym hasłem spółka Vectra zachęcała do swojej oferty. Tak naprawdę atrakcyjna cena obowiązywała tylko przez ograniczony czas, a potem klienci musieli płacić znacznie więcej. Teraz przedsiębiorca zobowiązał się do udzielenia rekompensaty klientom.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie Vectry wszczął postępowanie w grudniu 2015 roku. Kontrola objęła przekazy reklamowe spółki świadczącej usługi dostępu do telewizji kablowej, internetu i telefonii stacjonarnej. Od września do grudnia 2015 r. przedsiębiorca prowadził kampanię reklamową „Wszystko za 10 zł”. Reklamy telewizyjne, radiowe i internetowe, a także m. in. billboardy, ulotki, banery na budynkach wyraźnie informowały, że spółka oferuję każdą z usług za 10 zł.

Przykładem może być 30-sekundowa reklama radiowa. Na początku aktor powtarza kilkanaście razy „10 złotych”. Następnie lektor mówi: Wszystko w Vectrze masz za dychę! Telewizja, 182 kanały z nagrywarką, Internet – 150 megabitów, rozmowy bez limitu, filmy i seriale na komórce i tablecie. Odwiedź najbliższy salon lub zadzwoń.

Postępowanie przeprowadzone przez UOKiK wykazało, że spółka nie informowała, że reklamowana cena obowiązywała jedynie przez 2 lub 3 miesiące w umowach podpisywanych na np. rok, 18 miesięcy lub dwa lata. Po zakończeniu okresu promocyjnego koszty poszczególnych usług były wyższe.

Zdaniem urzędu reklamy stosowane przez Vectrę mogły wprowadzać konsumentów w błąd

– Sposób prezentacji oferty był jednoznaczny i w żaden sposób nie wskazywał na istnienie dodatkowych, mniej korzystnych warunków niż 10 zł za każdą z usług. Dlatego Działania Vectry mogły spowodować, że konsument podjął decyzję o zainteresowaniu się jej ofertą, a w konsekwencji podpisał umowę, czego mógłby nie zrobić gdyby miał prawdziwe informacje – mówi Prezes UOKiK Marek Niechciał.

W trakcie postępowania spółka dobrowolnie zobowiązała się do udzielenia rekompensaty wszystkim byłym i obecnym abonentom, którzy skorzystali z promocji „Wszystko za 10 zł”.

Jak wygląda rekompensata?

Obecni klienci – będą mogli otrzymać na 3 miesiące dodatkowy pakiet do każdej usługi, z której korzystają (pakiet premium do telewizji, zwiększenie transmisji danych do internetu stacjonarnego, dodatkowe minuty do telefonii stacjonarnej lub mobilnej (wraz z kartą SIM), dodatkowy pakiet Internetu mobilnego wraz z kartą SIM) lub uzyskać rabat 10 zł przez 3 miesiące na każdą z nich. Spółka będzie musiała wysłać pismo do swoich klientów, w którym m. in. poinformuje ich o możliwych rekompensatach oraz terminie na podjęcie decyzji. Jeżeli nie dokonają wyboru – zostanie im przyznana pierwsza z propozycji, czyli dodatkowe pakiety.

Byli abonenci – otrzymają 30 zł za każda usługę, którą zakupili w ramach promocji. Oni również zostaną o tym poinformowani stosownym pismem.

Ponadto spółka trzykrotnie wyemituje w telewizji co najmniej 15-sekundowe oświadczenie, w którym poinformuje, że reklamy stosowane w kampanii Wszystko za 10 zł mogły wprowadzać konsumentów w błąd. Decyzja jest prawomocna. Vectra będzie miała obowiązek złożenia sprawozdania z wykonanego zobowiązania.

2017-02-08 18:26:00
(fot. lublin112.pl)

6 komentarzy

  1. no i c*** powiedz,że nieporozumienie takie

    • Co ten rząd wyrabia . Nie da się wciskać ludziom kitu i nimi manipulować . Co za czasy . Za PO było lepiej , bo i Amber Goldy można było wciskać w ludzkie mózgi , a i ludzi na bruk wyrzucać , by kamienicę przejąć za parę groszy .

  2. oj skończyło się krętactwo, skończyło, więc chyba i Vectra zacznie walczyć z rządem…

  3. Trzeba być naiwnym żeby dbać się złapać na takie promocje, ”10 zł za wszystko”tak samo jak pomóc dla frankowiczów.

  4. to odwołać rzecznika rządu

Z kraju