Szybki i sprawny dojazd z Lublina m.in. z Puław, Parczewa, Chełma i Kraśnika, do tego nowe przystanki kolejowe oraz budowa linii do Łęcznej i Janowa Lubelskiego. Takie założenia obejmuje pomysł utworzenia Lubelskiej Kolei Aglomeracyjnej.
w Niedźwiadzie to arbuzy lotnisko budowali więc POłączenie z Lublinem się POtrzebne ?
ps
… czy powołano już zarząd tej kolei aglomeracyjnej z prezesem i trzema dyrektorami na czele oraz sowitym wynagrodzeniem i nagrodami dla wszystkich przyjaciół królika ? ! … tak pytam
Lolek
Sranie we banie
kukson
1 kwietnia, czy co ? Ciemny lud to kupi.
mundi
Przedwyborcza pisowska bujda na resorach.
Tom
Lemingi tylko krytykują.nic więcej.co by się nie robiło i tak będzie zle
Zwolennik LKA
Proponuję także rozważenie budowy 2 innych, nowych linii kolejowych oraz wydłużenia planowanej linii w ramach LKA:
LINIA LUBLIN-OPOLE LUBELSKIE
Linia mogłaby biec przez takie miasta, jak Bełżyce, Poniatowa, Opole Lubelskie, (ew. dalej)Lipsko, Iłża, nawet do Skarżyska Kamiennej.
ŁĄCZNIK LUBARTÓW-RADZYŃ PODLASKI
Przez: Firlej, Kock
Ten łącznik znacznie odciążyłby DK19, ponieważ Lublinianie często korzystają z wypoczynku nad j.Firlej
Tym łącznikiem mogłyby jeździć pociągi Intercity, ponieważ nie musiałyby zbaczać na wschód w stronę Parczewa (tam mogłyby jeździć pociągi regio i LKA).
Byłaby to także korzyść dla Radzynia Podlaskiego, ponieważ mogłaby powstać stacja/przystanek Radzyń Podlaski Centrum (obecna linia omija miasto o kilka kilometrów)
WYDŁUŻENIE PLANOWANEJ LINII (DO ŁĘCZNEJ) DO WŁODAWY
Linia mogłaby biec przez Cyców, Puchaczów, Urszulin, Okuninkę.
Ta linia odciążyłby DK82, ponieważ Lublinianie często korzystają z wypoczynku nad jeziorami poj.Lubelskiego, a także nad j.Białym
W pewnym miejscu mogłaby się połączyć z linią 81 (Chełm-Włodawa)
Można by także rozważyć remont Nadwiślańskiej kolei wąskotorowej, a także ją rozbudować do Kazimierza Dolnego oraz przestać jej używaż wyłącznie do celów rekreacyjnych (jest to propozycja mniej realna niż te powyższe, aczkolwiek także warta uwagi)
Do tych linii, warto by było rozważyć odbudowę linii do młynu Krauzego oraz jej rozbudowę do dworca PKS. Dobrze byłoby stworzyć w tamtych okolicach przystanek Lublin Śródmieście.
Linia powinna biec w miejscu byłej bocznicy. Tj:
Przyjazd kolejowy przez Łęczyńską
Dalej wzdłuż Firlejowskiej
Most nad Bystrzycą
Wzdłuż Działkowej
Przystanek Młyn Krauzego
Oraz dalej:
Wzdłuż Działkowej
Estakada nad al.Tysiąclecia i ul.Podzamcze
Przystanek Lublin Śródmieście na estakadzie (tak jak przystanek Kraków Podgórze).
Budowa tej linii oraz puszczenie nią LKA przyczyniłoby się do znaczącego zmniejszenia natężenia ruchu w centrum miasta.
Pozdrawiam i mam nadzieję,że moje propozycje zostaną rozważone.
Skoro Łęczna i Janów Lubelski „dostaną” LKA, to czemu nie Opole Lubelskie, Firlej, Kock, Urszulin…?
w Niedźwiadzie to arbuzy lotnisko budowali więc POłączenie z Lublinem się POtrzebne ?
… czy powołano już zarząd tej kolei aglomeracyjnej z prezesem i trzema dyrektorami na czele oraz sowitym wynagrodzeniem i nagrodami dla wszystkich przyjaciół królika ? ! … tak pytam
Sranie we banie
1 kwietnia, czy co ? Ciemny lud to kupi.
Przedwyborcza pisowska bujda na resorach.
Lemingi tylko krytykują.nic więcej.co by się nie robiło i tak będzie zle
Proponuję także rozważenie budowy 2 innych, nowych linii kolejowych oraz wydłużenia planowanej linii w ramach LKA:
LINIA LUBLIN-OPOLE LUBELSKIE
Linia mogłaby biec przez takie miasta, jak Bełżyce, Poniatowa, Opole Lubelskie, (ew. dalej)Lipsko, Iłża, nawet do Skarżyska Kamiennej.
ŁĄCZNIK LUBARTÓW-RADZYŃ PODLASKI
Przez: Firlej, Kock
Ten łącznik znacznie odciążyłby DK19, ponieważ Lublinianie często korzystają z wypoczynku nad j.Firlej
Tym łącznikiem mogłyby jeździć pociągi Intercity, ponieważ nie musiałyby zbaczać na wschód w stronę Parczewa (tam mogłyby jeździć pociągi regio i LKA).
Byłaby to także korzyść dla Radzynia Podlaskiego, ponieważ mogłaby powstać stacja/przystanek Radzyń Podlaski Centrum (obecna linia omija miasto o kilka kilometrów)
WYDŁUŻENIE PLANOWANEJ LINII (DO ŁĘCZNEJ) DO WŁODAWY
Linia mogłaby biec przez Cyców, Puchaczów, Urszulin, Okuninkę.
Ta linia odciążyłby DK82, ponieważ Lublinianie często korzystają z wypoczynku nad jeziorami poj.Lubelskiego, a także nad j.Białym
W pewnym miejscu mogłaby się połączyć z linią 81 (Chełm-Włodawa)
Można by także rozważyć remont Nadwiślańskiej kolei wąskotorowej, a także ją rozbudować do Kazimierza Dolnego oraz przestać jej używaż wyłącznie do celów rekreacyjnych (jest to propozycja mniej realna niż te powyższe, aczkolwiek także warta uwagi)
Do tych linii, warto by było rozważyć odbudowę linii do młynu Krauzego oraz jej rozbudowę do dworca PKS. Dobrze byłoby stworzyć w tamtych okolicach przystanek Lublin Śródmieście.
Linia powinna biec w miejscu byłej bocznicy. Tj:
Przyjazd kolejowy przez Łęczyńską
Dalej wzdłuż Firlejowskiej
Most nad Bystrzycą
Wzdłuż Działkowej
Przystanek Młyn Krauzego
Oraz dalej:
Wzdłuż Działkowej
Estakada nad al.Tysiąclecia i ul.Podzamcze
Przystanek Lublin Śródmieście na estakadzie (tak jak przystanek Kraków Podgórze).
Budowa tej linii oraz puszczenie nią LKA przyczyniłoby się do znaczącego zmniejszenia natężenia ruchu w centrum miasta.
Pozdrawiam i mam nadzieję,że moje propozycje zostaną rozważone.
Skoro Łęczna i Janów Lubelski „dostaną” LKA, to czemu nie Opole Lubelskie, Firlej, Kock, Urszulin…?
W pełni popieram ten pomysł, brawo 🙁