W niedzielę ruszył 11. sezon wakacyjnej linii turystycznej. Na ulicach Lublina zobaczycie dwa zabytkowe pojazdy (zdjęcia)
18:33 03-07-2022 | Autor: redakcja

W okresie wakacyjnym każdy może odbyć niezapomnianą podróż w przeszłość i poznać Lublin z nietypowej perspektywy – z pokładu zabytkowych pojazdów komunikacji miejskiej. Obok znanego już Lublinianom autobusu Jelcz 272 MEX o nazwie Gutek na trasie pojawi się trolejbus Skoda 9 Tr, który został odrestaurowany przez miejską spółkę MPK Lublin. Swój debiut pojazd miał w trakcie obchodów Europejskiego Tygodnia Zrównoważonego Transportu we wrześniu 2021 r.
Tegoroczna linia turystyczna będzie kursować we wszystkie niedziele lipca i sierpnia, łącznie wykonując 18 kursów. Pojazdy pojawią się na trasie w wybrane niedziele wakacji:
1/ Skoda: 3, 10 i 31 lipca oraz 14 i 28 sierpnia
2/ Gutek: 17 i 24 lipca oraz 7 i 21 sierpnia
Trolejbus i autobus odjeżdżać będą z przystanku Brama Krakowska 03 na ul. Lubartowskiej o godzinach: 16:00 oraz 17:00 i kursować będą poniższymi ulicami:
GUTEK:
Lubartowska (Brama Krakowska 03) – al. Tysiąclecia – Ruska – Biernackiego – Prusa – Dolna 3 Maja – 3 Maja – Krakowskie Przedmieście – Al. Racławickie – al. Kraśnicka – Zana – Bohaterów Monte Cassino – Armii Krajowej – Jana Pawła II – Filaretów – Głęboka – Narutowicza – Bernardyńska – Wyszyńskiego – Królewska – Lubartowska (Brama Krakowska 03)
SKODA:
Lubartowska (Brama Krakowska 03) – Obywatelska – Chodźki (pętla Chodźki-szpital) – Chodźki – Obywatelska – Unicka – Podzamcze – al. Unii Lubelskiej – Fabryczna – Droga Męczenników Majdanka (pętla Majdanek) – Droga Męczenników Majdanka – Fabryczna – al. Unii Lubelskiej – Zamojska – Wyszyńskiego – Królewska – Lubartowska (Brama Krakowska 03)
Na trasie pojazdy będą mijać wiele zabytków i miejsc istotnych dla historii Lublina, a przewodnik opowie pasażerom o obiektach, które widać za oknem. Dodatkowo, zainteresowani będą mogli zgłębić tajniki dotyczące popularnych „trajtków” i „ogórków”. O historii tych pojazdów będą mówić członkowie Lubelskiego Towarzystwa Ekologicznej Komunikacji. Przejażdżka będzie trwać około 40 minut.
Na linii „T” obowiązują bilety czasowe minimum 40-minutowe papierowe i bilety okresowe (również z aplikacji Lubika) oraz uprawnienia do przejazdów bezpłatnych i ulgowych zgodnie z aktualną taryfą (ważną od 1 lipca 2022 r.) oraz obowiązującą uchwałą i stosowanymi ustawami. U konduktora można nabyć bilety czasowe 40-minutowe normalne i ulgowe w cenach odpowiednio: 4,00 zł i 2,00 zł.
Skoda 9Tr
MPK Lublin kupiło trolejbus w 2014 r. od Przedsiębiorstwa Elektrotransportowego w Równym na Ukrainie, gdzie pojazd woził pasażerów do końca 2013 r. Trolejbus nie był jednak eksploatowany od nowości na Ukrainie – pierwsze 16 lat obsługiwał linie w czeskiej Opawie. Dzięki pracy mechaników i lakierników z lubelskiego MPK, udało się przywrócić jego dawną świetność, a trolejbus został zarejestrowany jako pojazd zabytkowy w 2021 r. Trolejbus ma 11 metrów długości, może pomieścić ok. 100 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących.
(fot. lublin112.pl)
Miasto lublin w imię redukcji emisji spalin w centrum miasta postanowił wyprowadzić na ulicę kopcącęgo gruza…
Wiesz co? A daj dobry przykład i sam nie wchodź do centrum. Wszak CO2 emitujesz, że o metanie nie wspomnę.
„Miasto lublin w imię redukcji emisji spalin w centrum miasta postanowił wyprowadzić na ulicę kopcącęgo gruza…”
Tak sobie myślę, że masz pierwszą klasę podstawówki … Przeczytaj artykuł kilka-kilkanaście razy, aż zrozumiesz co wyjechało dziś na trasę.
Gratulacje dla mechaników, doskonała robota, wygląda jak nowy, nie ze zdjęć, na żywo.
no ja przeczytałem, a ty przeczytałeś? Jelcz 272 MEX o nazwie Gutek to na czym jeździ? Na wodorze?
„m” a przyjrzyj się, co ma na dachu. I tacy jak ty mają prawa wyborcze……
Po prostu to tzw. spuła ,jelcz z autonaprawy na ropę,pali dużo,jak mały samolot,ale atrakcją jest często siedziało się z przodu w środku na obudowie warczące go silnika
Doszkol się. Te z normami emisji euro 6 palą 2 razy więcej niż ogórek i że o Adblue nie wsomnę. Taka to ekologia
Nie chcę się tu przechwalać, ale swoją pracę w MPK, zaczynałem na takiej Skodzie (nr. boczny 580), a po 42 latach kończyłem na Solarisie.