Uwaga na spoofing! Oszuści podszywają się pod infolinię ZUS
11:33 20-01-2022
Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych docierają sygnały o tzw. spoofingu telefonicznym. Polega on na podszywaniu się pod dowolny numer lub nazwę kontaktu.
Telefon odbiorcy pokazuje, że dzwoni ktoś zaufany, np. znajomy lub instytucja, a w rzeczywistości dzwoni ktoś zupełnie inny. W ten sposób coraz częściej oszuści podszywają się pod konsultantów banków czy przedstawicieli urzędów.
W ostatnich dniach pojawiają się zgłoszenia od klientów, że kontaktował się z nimi rzekomo ktoś z ZUS – na ekranie telefonu wyświetlał się numer infolinii Zakładu, czyli 22 560 16 00. Dzwoniący pytał, czy klient potwierdza zmianę numeru telefonu do konta w Platformie Usług Elektronicznych i czy w imieniu ZUS ma poinformować banki o tej zmianie.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych podkreśla, że nie dzwoni do klientów w takich sprawach. Ostrzega, by pod żadnym pozorem nie podawać dzwoniącym danych do logowania w PUE ani danych osobowych.
(fot. lublin112.pl)
A ić pan w ch…j z taką elektryką,gdzie byle śmojtek może oszukiwać dobrych ludzi.Trzeba wypuścić więcej kurnawirusa i zakończyć pobyt „ludzkości” na ziemi. Tej ziemi. Niech zwierzątki sobie żyją.
Nie dobrze. ZUS ma konkurencję…..?
A kto rozmawia z konsultantami?
A kto ostrzeże przed Zusem?
Instytucje i banki chcą robić wszystko taniej, tzn. poprzez on-line. Szkoda, że nie potrafią zabezpieczyć klientów. A wszystkiemu winny jest naiwny klient, bo nie śledzi nowości w zakresie cyberprzestępczości i nie wie, że jak dzwoni bank albo ZUS to nie jest to żaden bank.