Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Trwa wyznaczanie najdłuższych w Lublinie buspasów. Kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu (zdjęcia)

Na początku listopada zmieni się organizacja ruchu na Drodze Męczenników Majdanka w Lublinie. Z obecnych dwóch pasów jezdni w każdym kierunku, jeden zostanie przeznaczony tylko dla pojazdów komunikacji miejskiej.

W nocy z czwartku na piątek na Drodze Męczenników Majdanka w Lublinie rozpoczęły się prace związane z wprowadzaniem zmiany w organizacji ruchu. Chodzi o wydzielenie zapowiedzianych już na początku 2017 roku buspasów.

Dla autobusów i trolejbusów zostaną przeznaczone skrajne prawe pasy jezdni w obu kierunkach. Powstaną one na odcinku od ul. Grabskiego do skrzyżowania z ul. Łęczyńską. Dalej będą prowadziły przez ul. Fabryczną do przebudowywanego właśnie ronda przy Gali.

Ekipa drogowców zaczęła usuwać znajdujące się na prawych pasach jezdni oznakowanie poziome w postaci strzałek kierunkowych. Są też już widoczne oznaczenia, że pasami tymi będą mogły się poruszać tylko pojazdy komunikacji miejskiej. Na razie nie ma jeszcze decyzji, czy dopuszczony zostanie po nich także ruch taksówek, jak ma to miejsce np. na ul. Jana Pawła II. Po buspasach, zgodnie z prawem mogą się także poruszać samochody elektryczne.

Na wprowadzenie nowej organizacji ruchu trzeba będzie jeszcze poczekać kilka tygodni. Miasto chce, aby nastąpiło to wraz z oddaniem do użytkowania ul. Fabrycznej.

Termin zakończenia prac związanych z tą inwestycją to koniec października. Należy się więc spodziewać, że kierowcy jednym pasem jezdni będą się poruszać dopiero od początku listopada.

Trwa wyznaczanie najdłuższych w Lublinie buspasów. Kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu (zdjęcia)

Trwa wyznaczanie najdłuższych w Lublinie buspasów. Kierowców czekają zmiany w organizacji ruchu (zdjęcia)

(fot. lublin112.pl)

54 komentarze

  1. O jakich korkach Wy mówicie?
    Zakorkowany będzie tylko jeden pas do jazdy ogólnej. Ale on jest zawsze zakorkowany. I będzie tylko coraz bardziej zakorkowany, jeżeli się nic nie zrobi.
    Na wszystkich pozostałych pasach nie powinno być korków. Na pasach do ruch autobusów, rowerów i co tam jeszcze jest nie będzie korków.
    Gdy dojazd autobusem będzie wygodny, szybki to mniej osób pojedzie własnym samochodem i korki będą mniejsze. A chyba o to nam wszystkim chodzi. Więc, jeżeli nie podobają Wam się zakorkowane ulice. to powinniście być za buspasami.
    Walka z buspasami to kolejna głupota na tym forum. Dlaczego pasów dla samochodów ma być więcej niż dla autobusów, rowerów? To jest dopiero ROSZCZENIOWOŚĆ. Z jakiego powodu pojazdy wożące powietrze (1,20 osób w pojeździe 5-osobowym) mają prawo do korzystania z większej liczby pasów ruchu na jezdni?
    Podejrzewam (nie podam źródła, bo to tylko moje podejrzenie), że osoby walczące z buspasami, to te same którym nie podobają się rowerzyści na jezdni oraz obowiązek wpuszczania autobusów.

  2. BRAWO! Bus pasy są konieczne dzisiaj w miastach! A banda ciemnych DURNIOW nadal niech krzyczy ze to nie potrzebne ze będa korki itd. To jest margines.

    • To nie jest margines. Większość osób uważa, że należy jej się wolna ulica i darmowe miejsce postojowe.
      Jest to mocne „naginanie swojego światopoglądu”, bo te same osoby nie oburzają się, że muszą postać w kolejce do lekarza, do kasy w sklepie, czy zapłacić za wejście na basen czy do kina.

    • Polski Związek Kołnierzy Wymiętych

      No 🙂 A najlepsze, jak ci durnie oburzają się, że miasto robi wszystko, aby uprzykrzyć życie kierowcom i zniechęcić ich do korzystania z własnych samochodów 🙂 I jeszcze wydaje im się, że odkryli tu Amerykę.

      Tak, władze miasta chcą zniechęcić ludzi do korzystania z samochodów i jest to trend ogólnoświatowy. Miasto NIE JEST Z GUMY i wszyscy już wiedzą, że dalsze rozpasanie ruchu samochodowego to droga donikąd. Miejsc parkingowych (nawet tych płatnych) nie wystarczy dla wszystkich, a ulice nie pomieszczą wszystkich samochodów. Przydałoby się wreszcie przyjąć to do wiadomości.

      Wystarczy się wybrać do jakiegokolwiek większego miasta na Zachodzie, żeby zobaczyć, że ludzie wsiadają tam do samochodu, gdy naprawdę muszą, a gdy nie muszą, to stosują zasadę: „Wszystko byle nie samochód”, czyli hulajnoga, rower, taksówka, komunikacja miejska i własne nogi.

  3. Ciekawe kiedy wyznaczą buspasy do Zalewu Zemborzyckiego. Przecież tam jest największy ruch a ulice zakorkowane

  4. Podpis (Wymagane)

    I tak nic nie przebije idotyzmu w postaci buspasów na nowym moście na Grygłowej.

  5. Drodzy Lublinianie nie głosujcie na Żuka i jego durne pomysły,zmieńmy włodarza widać że za długo piastuje te stanowisko i od siedzenia tyle lat w jednym miejscu ma w du.ie głos mieszkańców. To nasze miasto!!!!! A utrudnienie mam w nim życia jest nie na miejscu, powinno wyglądać to zupełnie na odwrót. Nie długo żyć w Lublinie nie będzie miało sensu miasto zakorkowane pracy żadnej fabryk produkcji nic tu nie ma, tylko markety itp. Tylko nasza organizacja mieszkańców i zastrajkowac by się przydało

  6. Przekonałeś mnie swoim bełkotem zdecydowanie TAK zagłosuję na ZUKA. Chociaż trochę mi podpadł przez opóźniony remont al. Racławickich, przez brak słupków majacych zapobiec burackiemu parkowaniu w centrum na chodnikach, przez brak buspasów na Krasnickiej.

  7. Kraśnickie, Filaretów, Głęboka, Lubelskiego Lipca – co to za dyskryminacja? Dlaczego jeszcze tam nie ma buspasów? Proponuję jeszcze na Mazowieckiego, Zelwerowicza, Wojtasa. Nieważne że nie jeżdżą lub prawie nie jeżdżą tędy autobusy. Dopiero będziemy przodownikami w Eurokołchozie jak profilaktycznie wymalujemy tam buspasy, a nuż jakiś autobus pomyli trasę i skorzysta?

Z kraju