Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Trwa projektowanie obwodnicy Janowa Lubelskiego. Są cztery propozycje jej przebiegu

Tylko przez trzy tygodnie mieszkańcy mogą składać swoje uwagi dotyczące proponowanych wariantów przebiegu przyszłej obwodnicy Janowa Lubelskiego, jaka powstanie w ciągu drogi krajowej nr 74 Kraśnik – Zamość. Później wybrany zostanie ostateczny przebieg trasy.

20 komentarzy

  1. MieszkaniecBiałejDrugiej

    Tylko wariant 2, najbardziej ekonomicznie.

  2. Obiektywnie to wariant 3 jest najlepszą alternatywą dla Miasta i jego mieszkańców.Obwodnice budujemy by omijały miasta i wsie i ten wariant to spełnia, nie wjeżdżamy do miasta od strony Rzeszowa ani też od strony Lublina, mijamy miasto dalekim łukiem. W 1-ej wersji całe natężenie ruchu Zamość- {LUBLIN & RZESZÓW) kierujemy na Białą a tam jeszcze ruch z kierunku od i do Godziszowa. Ułatwiamy życie mieszkańcom Janowa kosztem mieszkańców Białej. Nadmienię że obwodnica w 1-ej wersji zamyka rozwój miasta ( osiedla mieszkaniowe Wichrowe Wzgórze , Chrzanowskie, Przyborowie i cały kierunek w stronę Zofianki) nikt nie buduje domu w sąsiedztwie obwodnicy. A z tamtej strony miasta są przecież zlokalizowane Szkoły, Przedszkola,Markety a w perspektywie Galeria Handlowa to przecież decyduje że miasto się rozwija.TYLKO WARIANT nr.3

  3. Wariant 3 wydaje się być najbardziej logiczny. Choć przebiega przez lasy to przecież teraz widać ile drzew zostało wyciętych pod budowę S19. Wersja 1 przebiega przez cmentarz i tereny pod ochroną konserwatorską więc nie ma szans na budowę w tamtym miejscu. A wariant 2? Jeśli ktokolwiek miał okazję być na Białej Pierwszej lub Drugiej na pewno wie jak wyjątkowo gęsto zabudowane są te wsie. Praktycznie dom na domie. Nie rozumiem komu przyszło do głowy projektować drogę w tamtym miejscu. Zdecydowanie nie jest to ekonomiczny wariant, gdyż pochłonie masę pieniędzy na wypłaty dla wysiedlanych ludzi, których swoją drogą będzie kilkanaście domów. Wariant 4 niestety zahacza o Zofijankę więc również jest średnią opcją.

  4. Kto obwodnice buduje 1 km od centrum miasta? troszeczkę logiki. Obwodnice mają służyć mieszkańcom a tu problem przenosi się z jednego miejsca w drugie. Wariant 3/4

  5. 3 i 4 to głupota. Zniszczą kolejne lasy i zalew. Zresztą logicznie jest umieścić w ciągu dawnej 74 a nie objedź dwa razy janów… tylko 2 !

  6. Alternatywne rozwiązanie

    Tylko wariant 1,3 lub 4… dlaczego GDDiA w ogóle bierze pod uwagę wariant 2, który charakteryzuje się tak gęsta zabudowa? Naprawdę wsie Biała Pierwsza i Biała Druga są gęsto zabudowane i zaludnione, natomiast w wyznaczonym wariancie 1 droga przebiegałaby przez niewielkie zabudowania, dlatego ewentualnie ten wariant mógłby być rozpatrywany, natomiast wariat 3 i 4 rośniesz są dobrymi i alternatywnymi rozwiązaniami. Przepisy prawa mówią, ze jeżeli istnieje inna opcja przeprowadzenia obwodnicy niż przez obszar natura 2000, to należy tędy drogę poprowadzić. Zatem dlaczego obwodnica przechodzącą przez via carpatia, przechodzi przez obszar natura 2000? Czy ten obszar nie jest dla ludzi? Owszem jest, zatem dlaczego w ogóle ktoś pomyślał o wariancie 2, który rujnuje wieś i mieszkańców tej wsi? Wieś ta jest zbyt gęsto zaludniona, aby w ogóle rozważać ten wariant…

  7. Wycięcie paska na drogę 100 m w lesie który ciągnie się do biłgoraja 30 km i do zaklikowa następne 30 km niewiele zmieni. Ale przecięcie wsi Biała sporo.

Z kraju