To była jedna z najgorszych dróg wojewódzkich w regionie. Trasa Lubartów – Parczew została wyremontowana

Po trwających blisko 1,5 roku pracach, zakończyła się przebudowa drogi wojewódzkiej Parczew – Lubartów. Teraz Zarząd Dróg Wojewódzkich rozpocznie procedury związane z odbiorem inwestycji.

Zakończyły się prace związane z przebudową drogi wojewódzkiej nr 815 na odcinku pomiędzy Lubartowem a Parczewem. Łącząca dwa miasta powiatowe droga jest jedną z ważniejszych tras w regionie, jednak przez lata jej nawierzchnia znajdowała się w fatalnym stanie. Cząstkowe remonty niewiele zmieniały, gdyż obok załatanej dziury, potrafiły tworzyć się dwie kolejne. O tym, że droga wymagała generalnego remontu wiadomo było od dawna, jednak na przeszkodzie stawał brak funduszy.

W końcu w ostatnich dniach grudnia 2016 roku poinformowano, że część pieniędzy potrzebnych na tą inwestycję, zagwarantował zarząd województwa. Przez cały ubiegły rok trwały przygotowania, kompletowanie niezbędnej dokumentacji, jak też poszukiwanie kolejnych środków. W styczniu 2018 roku Zarząd Dróg Wojewódzkich ogłosił przetarg, w którym rozpoczął poszukiwanie wykonawcy prac. W marcu inwestycja po raz kolejny stanęła pod znakiem zapytania. Wszystkie złożone oferty przekraczały kwotę, jaką zagwarantował inwestor. Udało się jednak pozyskać dodatkowe środki i w czerwcu umowa z wykonawcą została podpisana.

Prace prowadzone były na odcinku blisko 35 kilometrów na terenie miast: Parczew i Lubartów oraz gmin Parczew, Siemień, Niedźwiada, Ostrówek, Lubartów. Trasa została dostosowana do parametrów technicznych i użytkowych drogi klasy „G”, a więc zwiększyła się szerokość pasów ruchu z 3 do 3,5 m. Przebudowano 40 skrzyżowań z drogami lokalnymi, powstały ścieżki rowerowe, chodniki i zatoki autobusowe, remont przeszły też mosty na ciekach wodnych, a w Szczekarkowie tego typu obiekt został wybudowany od podstaw. Wykonawca musiał też wybudować drogi dojazdowe dla obsługi ruchu lokalnego oraz przejścia dla zwierząt. Stworzono też przejścia podziemne pod nasypem kolejowym. Powstało również miejsce do ważenia i kontroli pojazdów dla Inspekcji Transportu Drogowego.

Prace przy przebudowie drogi trwały blisko 1,5 roku. Wartość inwestycji wyniosła 244 miliony złotych, z czego prawie 202 miliony złotych to dofinansowanie ze środków unijnych. W poniedziałek ruszą procedury związane z odbiorem inwestycji.

(fot. ZDW/zdjęcie ilustracyjne)

Zobacz również

26 komentarzy

  1. W regionie w gorszym stanie jest np DW858, która miejscami nie ma asfaltu.

  2. najgorsza w wojewodztwie ??? to polecam droge wojewoddzka 833 chodel -urzedow

    • „Jedna z najgorszych” to nie najgorsza.

    • To nie widziałeś złej drogi. Przejedz się Podedwórze-Kodeniec drogą. Tez okolice Parczewa i najgorsza droga w Polsce. Miedzy dwoma miejscowościami jest Hołowno-kraina rumianku

    • Nie martw się o 833. Będzie zmodernizowana. Trwa teraz wykonywanie dokumentacji. Także niebawem zostanie ogłoszony przetarg na roboty. Marszałek zadba o to.
      Martwiłbym się raczej o drogę 842 na odcinku Rudnik-Wysokie. Ruch samochodów ciężarowych niedługo ją zaorze. Stan jej jest fatalny a nie widać szansy na dokonanie jej rozbudowy. Chyba, że Władze Województwa zwrócą na to uwagę.

  3. Wczoraj w Kolonii Pałecznica jakiś homont parczewski około 19:30 w czarnym bmw jadąc w kierunku Lubartowa wyprzedził przed zakrętem na podwójnej ciągłej 3 samochody pędząc grubo ponad 120 kh/m ledwo zdąrzając wrócić na swój pas przed jadącymi z przeciwka autami.

  4. Warto przypomnieć jak głosowano w sejmiku nad tym remontem. PIS i parczewski przedstawiciel w sejmiku byli przeciwni przyznaniu środków na tą drogę.

  5. LPA …… Na tej drodze to klasyka, oni tak jeżdżą. A później rozpacz…!

  6. No to się zaczną rajdy i tragiczne wypadki.A lasów i przebiegajacych dzikich zwierzatek na tej trasie nie brakuje .”Pozdrawiam ” bezmuzga w BMW ,który o malo nie doprowadził do tragedi wyprzedzając na zakręcie i podwójnej ciagłej ,obyś cwier ćwierćmózgu trafił na jakieś dzikie zwierzątko przy tych 120 ,zanim kogoś zabijesz

  7. Lepsza droga,więcej wypadków.

  8. Sama przebudowa pod względem prowadzenia prac byłe jedn ą z gorszych jakie widziałem. Niebezpieczna, nieoznakowana, w wielu miejscach niezabezpieczona – skutkiem było tu całkiem sporo wypadków podczas prowadzenia prac. Wykonawca się nie popisał. Mam nadzieję, że efekt końcowy będzie przynajmniej lepszy.

    • Jak już kogoś opluwasz, to zacznij od tego jak lokalna społeczność jeździła nagminnie na czerwonym świetle na wahadłach. I wspomnij ile wypadków powodowała lokalna społeczność wymuszając pierwszeństwo na skrzyżowaniach. Teraz to dopiero się zacznie. Takich buraków jak ten w czarnym BMW wyprzedzający na podwójnej ciągłej będzie widać coraz więcej. Czas stawiać tam odcinkowe pomiary prędkości.

    • W takim razie nie widziałaś jak wyglądają inne tego typu przebudowy dróg nie wyłączonych z ruchu. Po pierwsze na takiej przebudowie trzeba przestrzegać zasad ruchu i dostosować się do znaków a większość kierowców ma z tym duże probleny. Na calłym odcinku podczas przebudowy było ograniczenie prędkości do 40 km/h lecz nikt się do tego nie stosował. Kierowcy osobowych busów to totalna tragedia, jadą nie zwracając uwagi na nic, nie stosują się do sygnalizacji świetlnej ani do poleceń kierujących ruchem. Trzeba trochę wyrozumiałości i znajomości przepisów, zamiast pisać głupie komentarze może lepiej się trochę podszkolić w przepisach.

  9. … droga już dobra równa = szybka ! … teraz pora na krzyże w rowach !!! … taka kolejność niestety

    • Znając parczewsko-radzyńską szkołę jazdy, to już niedługo przeczytamy o jakimś mistrzu prostej co w niewyjaśnionych okolicznościach stracił panowanie nad samochodem. Na forum od razu wypowie się tuzin jego ziomków, jaki to był dobry kierowca i pewnie to zwierzę/pieszy/rowerzysta/furmanka/drzewo/nieodpowiednia faza księżyca były winne.

  10. Jęczeć i narzekać tylko potraficie…
    Droga jest super, zupełnie na nowo zrobiona. Ścieżka rowerowa przez jej całą długość, od Parczewa do Lubartowa, więc bez rowerów na szosie. Dla zwierzyny też są przejścia dołem. Barier też jest całe mnóstwo.

  11. Nareszcie będę mógł pocisnąć moim paseratti

    • Tylko po co takie głębokie rowy.W Szczekarkowie totalna porażka, wyjeżdżając z Lubartowa.Dlaczego zniszczyli stary most?Mógł zostać jako ciekawostka.Nie trzeba by było płacić za rozbiórkę.

  12. Ta trasa powinna zostać przedłużona dalej(fragmentami po nowym śladzie) przez Kamionkę, Abramów do węzła Kurów zachód na S17/S12

    • Ale po co tam dalej? Przecież i będzie się łączyć z S19, gdy ją wybudują.

      • Po to żeby skomunikować tą część województwa z centrum kraju poprzez mosty na Wiśle itd. Podobnie potrzebana jest S-ka Lublin(Kraśnik)-Sandomierz-Kraków

  13. Na początku będą szybko jeździć bo nowa droga. Niech mają. I dobrze ze się buduje expresowka Lublin-Rzeszów.

  14. Może w końcu włączą oświetlenie drugiego ronda przy Orlenie w Lubartowie oraz oświetlenie od ronda w stronę Szczekarkowa bo nocy to jest dosłownie masakra.

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9189zł 0.23%
    • GBP 5.1109zł 0.28%
    • EUR 4.2502zł 0.24%
    • CHF 3.9921zł 0.17%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      Nowe iluminacje świąteczne na Rynku Wielkim w Zamościu (wideo)
      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Wyprzedaż garażowa stała się już lokalną tradycją
      XI Dzień Historyka na UMCS
      Botaniczna Piątka Lublin – edycja wiosenna
      Zaproszenie do udziału w terenowych akcjach poboru krwi
      Bezpłatne Warsztaty Cheerleadingu! Przyjdź, spróbuj!
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.