Spadła z wiaduktu biegnąc udzielić pomocy poszkodowanym w wypadku. Czy kobieta miała szanse na przeżycie?

Cały czas ustalane są dokładne okoliczności śmierci 33-letniej kobiety, która ruszyła na pomoc poszkodowanym w wypadku. Nie dotarła jednak do rozbitego auta. Zginęła spadając z wiaduktu.

Trwa śledztwo w sprawie tragicznej śmierci 33-letniej kobiety, która zginęła śpiesząc na pomoc poszkodowanym w wypadku na obwodnicy Lublina.

O zdarzeniu, do którego doszło w nocy z poniedziałku na wtorek poinformowaliśmy jako pierwsi. Bardzo szybko głośno stało się o nim w całym kraju. Wiele osób zaczęło sobie zadawać pytania, czy śmierci kobiety można było uniknąć, jak również czy gdyby znaleziono ją od razu, byłaby szansa na jej uratowanie.

Przypomnijmy, kierująca samochodem ciężarowym mieszkanka Pabianic jechała po północy w kierunku Warszawy. W pewnym momencie zauważyła, jak na przeciwległym pasie ruchu przewrócił się samochód dostawczy. Kierowana odruchem zawodowego kierowcy postanowiła ruszyć na pomoc poszkodowanym. Zatrzymała auto i przeskoczyła przez barierę dzielącą pasy ruchu. Nie spodziewała się jednak, iż znajduje się na wiadukcie. Spadła z wysokości kilkunastu metrów na ziemię.

Odnaleziono ją dopiero po kilkudziesięciu minutach. Po tym, jak wykonujący czynności na miejscu wypadku policjanci zaniepokoili się stojącą na drodze ekspresowej ciężarówką. Pojazd miał uruchomiony silnik, włączone światła, a kabina była otwarta. Nigdzie wokół nie było kierowcy.

Początkowo sądzono, iż mógł się on udać „za potrzebą”, jednak przedłużająca się jego nieobecność, jak też zagrożenie jakie stwarzał stojący pojazd spowodowały, iż mundurowi postanowili interweniować. Postanowiono sprawdzić okoliczny teren i wtedy pod wiaduktem znaleziono leżącą kobietę.

– Gdyby nie to, ciężko powiedzieć, kiedy zostałaby ona odnaleziona. Teren ten jest praktycznie nieuczęszczany. Owszem obok biegnie szutrowa droga, jednak z uwagi na brak w tej okolicy zabudowań, korzystają z niej głównie rolnicy dojeżdżający do swoich pól. Lecz nawet z tej drogi ciężko by było dostrzec leżącą osobę – usłyszeliśmy od jednego ze świadków.

Przybyły na miejsce lekarz stwierdził zgon 33-latki. Jak wykazał pomiar dokonany przez policyjnych techników, spadła ona z wysokości 13,5 metra. Przeprowadzone oględziny wskazywały, że znajdując się na górze nie można było się zorientować, iż po przekroczeniu bariery energochłonnej pomiędzy wiaduktami znajduje się śmiertelna pułapka. Również uczestnicy wypadku nie wiedzieli, iż kobieta ruszyła im na pomoc.

Z uwagi na to, że od czasu zdarzenia, do momentu odnalezienia zwłok minęło kilkadziesiąt minut, konieczne okazało się ustalenie, czy gdyby od razu nadeszła pomoc, byłaby szansa na uratowanie 33-latki. Jak ustaliliśmy, lekarz wstępnie określił, że zgon nastąpił od razu po upadku. Duży wpływ na to miała nie tylko wysokość, lecz również podłoże. O ile była to ziemia, to jednak niezwykle ubita podczas prac drogowych przy budowie wiaduktów. Dokładne przyczyny śmierci wyjaśni dopiero sekcja zwłok.

Jeżeli chodzi zaś o samą drogę i znajdującą się pomiędzy wiaduktami szczelinę o szerokości ok. 1,5 metra poinformowano nas, że trasa spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa. Obiekty mostowe budowane są w ten sposób od lat, nie tylko na obwodnicy Lublina, lecz również w całej Polsce i na świecie.

(fot. Polsat, lublin112)

Zobacz również

37 komentarzy

  1. Współczuję rodzinie tej pani i przesyłam kondolencje.
    Zachowała się jak bohater👍

  2. Polskie prawo wręcz nakłada obowiązek udzielania pomocy w takiej sytuacji. W wielu innych krajach zasada dobrego samarytanina nie obowiązuje. Sytuacja stresowa, szybko, szybko i przepis na tragedię. Na tym portalu było o dwóch takich wypadkach i ciekawe, jakie są ogólnopolskie statystyki.

  3. Brak słów na to co się stało.Najgorsze jest w tym źe ” spełnia normy bezpieczeństwa” widocznie nie spełnia bo ile jeszczcze źyć moźna w ten sposób stracić??? by się coś zmieniło???.

  4. Projektując trasę i wiadukty jakoś nikt z tych „prze mądrych” ludzi nie pomyślał żeby odpowiednio je zabezpieczyć. Niby tacy mądrzy a jednak przez ich zaniedbania niewinni ludzie giną. Szkoda dziewczyny… Kondolencje dla rodziny…

    • A jak często widzisz osoby które przezkakuja z wiaduktu na wiadukt na drodze ekspresowej . Tam nie miał prawa nikt się znajdować.

      • A jak często widzisz morderstwo ? Wcale ? A jednak się trafiają.

        Strach pomyśleć ,co by było jakby tam doszło do wypadku np. autokaru z dziećmi.

    • To zgłoś to projektantom na calym świecie, bo wszędzie tak się buduje o!

      • No to jedyne wyjście z tego to tylko w razie takiego wypadku mieć to wszystko w du..e i pozostać obojętnym na cierpienie ludzkie i jechać dalej. Chore myślenie….

  5. „Spełnia normy bezpieczeństwa”, wszyscy szczęśliwi, a człowiek zginął. Norma spełniona, można spać spokojnie i budować kolejne pułapki spełniające normy. Temat zamknięty. Ot jedna cyferka więcej w paru statystykach i w zasadzie bez wpływu na nie. Nic sensownego z tych statystyk i tak nie wynika, może tylko tyle, żeby nosić odblaski…
    To może trzeba się tym normom przyjrzeć, może same normy bezpieczeństwa nie spełniają norm bezpieczeństwa?

  6. Czy montaż prostej siatki to jakiś problem? Nie, bo po co. Najważniejsza jest kasa.

  7. Ten kolejny tragiczny wypadek wniesie kilka regulacji co do wiaduktów. Albo oznaczenie, co 1 m uwaga wiadukt albo, wyższe barierki, no bo chyba nie sitka pomiędzy, ale jeśli trzeba to OK. Rodzina powinna wygrać z tym niedopracowaniem. To już kolejne tragiczne zdarzenie. Po kilku wypadkach Unia wprowadza poprawki, co to norm, wymogów itp.

  8. Nie wiem o jakim niedopracowaniu i braku norm piszecie. Bariery energochłonne z obu stron zamiast jednej po środku, brak trawy, brak miejsca do awaryjnej zmiany jezdni – to musiał być wiadukt. Tak był zawsze i wszędzie. Obowiązek niesienia pomocy tak, ale własne bezpieczeństwo na pierwszym miejscu.

    • Dociekliwy, przejedź się obwodnicą i zobaczysz, ze wszędzie są barierki z obu stron, nawet tam gdzie między nimi jest trawa, jedynie te na wiaduktach są trochę wyższe, a dodatkowo była noc i tam jest zupełnie ciemno.

  9. Kondolencje dla rodziny…

  10. wielka szkoda… zrobiła to nie swiadomie bo się spieszyła… wielu by się nawet nie zatrzymało… szkoda.

  11. Sędzia (nie) sprawiedliwy

    Nic dodać nic ująć miejsce na dole bądź na górze winno być oznaczone bohaterskim czynem ww. kobiety wśród obecnej znieczulicy.

  12. Moim skromnym zdaniem ta Kobieta powinna zostać pochowana ze wszystkimi honorami z jakimi chowani są policjanci, strażacy czy funkcjonariusze innych sluzb, ktorzy zgineli niosac pomoc. Z calym szacunkiem dla policji strazy i tym podobnych sluzb i nie ujmujac im niczego musze stwierdzic ze gdyby na jej miejscu byl funkcjonariusz publicZny wymie ionych sluzb to byloby o t glosno w calym kraju. Wszelkie media, rozpisywalyby sie, ze: „(tu wstawic rodzaj funkcjonariusza publicznego) na sluzbie badz po sluzbie niosac bohatersko pomoc poszkodowanym w wypadku ulegl wypadkowi i poniosl smierc na miejscu, osierocil, owdowil itd” tej Pani naleza sie posmiertnie wszelkie honory i uznanie.

    • Do-podpis podpis

      TO LEKARZE TEZ BYĆ POWINNI CHOWANI Z WSZELKIM MOŻLIWYMI HONORAMI PAŃSTWOWYMI ! WSZAK RATUJĄ ŻYCIE LUDZIE CODZIENNIE PODCZAS ZABIEGÓW OPERACYJNYCH BĄDŹ INNYCH ZABIEGÓW, ODGRYWAJĄ WIĘKSZĄ ROLĘ W ŻYCIU PUBLICZNYM NIŻ JACYŚ BĄDŹ CO BĄDŹ NIELUBIANI PRZEZ SPOLECZENSTWO POLICJANCI CZY INNI.

      • Zastanów się czy sam byś ruszył na pomoc, a potem pisz. Ona nie musiała, ale to zrobiła i za to należy się szacunek i honory.

      • Ty na pewno biorąc logikę twojej wypowiedzi jesteś po gimnazjum. Dobrze, że to skasowali. Może następne roczniki będą bardziej inteligentne.

  13. Cytuję „Jeżeli chodzi zaś o samą drogę i znajdującą się pomiędzy wiaduktami szczelinę o szerokości ok. 1,5 metra poinformowano nas, że trasa spełnia wszystkie normy bezpieczeństwa. Obiekty mostowe budowane są w ten sposób od lat, nie tylko na obwodnicy Lublina, lecz również w całej Polsce i na świecie.” Czyli co ?? Nie udzielamy pomocy?? ps szkoda…:((

  14. Jest to bardzo przykre zdarzenie,ale sorry czemu czepiac sie wiaduktu.To chyba oczywiste gdzie sie zatrzymala jak tacy ludzie pracuja zawodowo co niewidza wiaduktow to …….

  15. Guzik spełnia normy bezpieczeństwa.!!! Czy nie można było siatkę rozłożyć pomiędzy barierkami.? Wymyślają jakieś normy budowlane, że chałupa przez to 2 razy droższa niż by ją budować na logikę, a tu nikt nie pomyślał, żeby siatkę rozłożyć między barierkami. Kilometrami stawiają ściany dźwiękochłonne nawet przy polach te geniusze od bezpieczeństwa, a tu prosta jak cep sprawa..położyć siatkę.!!!

    • I tak jest to możliwe dzięki temu

      Siatka by się mogła porwać i tak by spadła.

    • dokładnie, ten co zatwierdzał powinien odpowiadać za wypłacenie potężnego odszkodowania dla rodziny i zająć się osobiście zawieszeniem siatek na każdym po.ranym jego moście

  16. Po co siatka? znaki ostrzegawcze że to wiadukt i duża wysokość wystarczą…

    • Toyota yaris (sprawdźcie gabaryty) jakby przebiła barierkę i bokiem się ustawiła po przebiciu ,to by wpadła w tą dziurę i spadła. To mają być bezpieczne warunki budowlane.?

  17. I koniecznie należy zabezpieczyć noże aby nie miały ostrych krawędzi. Stał się wyjątkowo nieszczęśliwy i głupi wypadek, ale wywody internetowych ekspertów są jeszcze bardziej smutne…

  18. takkkk znaki bo mało jeszcze nastawianych …… durni tu nie brakuje od klepania w klawiaturę
    Jedno zdarzenie a oni będą miliony wydawać na zmiany projektów !

  19. Stało się nieszczęście. Ja bym raczej nie szukał winnego w tej sytuacji bo wydaje mi się, że nikt tu nie zawinił umyślnie.
    Proponuję dla upamiętnienia tej bohaterskiej – jakby nie patrzeć – kobiety, wykonać chociażby małą rzecz jaką możemy zrobić i nazwać ten wiadukt jej imieniem. Oczywiście jeśli rodzina na to się zgodzi.
    Przykro mi …………

  20. Na początku byłem całą informacją zszokowany. Później pełen podziwu dla tej Pani, że poświęciła życie żeby kogoś ratować. Na koniec, po analizie całej sprawy przyznałbym jej nagrodę Darwina za tą akcję. Po pierwsze parkując na lewym pasie stworzyła zagrożenie dla innych uczestników ruchu. Po drugie nie ogarnęła, że jest na wiadukcie. Po trzecie zanim dobiegła nieść pomoc ,nie zapewniła się, czy sama jest bezpieczna.

  21. Mnie uczono, że najpierw trzeba zadbać o bezpieczeństwo a potem ratować żeby samemu potem nie potrzebować pomocy. Od zawodowego kierowcy oczekiwałbym więcej rozwagi, bo 40 ton na drodze wymaga przewidywanie wielu sytuacji zanim one nastąpią. Profesjonalista nie rzuca się na oślep i tak bezmyślnie ginie.

  22. PROSZĘ NIE KOMENTOWAĆ TEGO ARTYKUŁU!!! PROSZĘ O ZACHOWANIE ODROBINY TAKTU I POSZANOWANIA PAMIĘCI DLA ZMARŁEJ

Pracapraca.lublin112.pl

    Kursy walut

    • USD 3.9322zł -0.23%
    • GBP 4.8953zł 0.15%
    • EUR 4.3419zł 0.02%
    • CHF 3.9499zł -0.38%

    Polub nas

    Darmowe ogłoszenia lokalne

      Materiały wideo

      99. Rocznica Bitwy pod Komarowem (wideo)
      W Zamościu trwa 18 Międzynarodowy Festiwal Folklorystyczny EUROFOLK (wideo)
      W Zamościu trwa XIII Zamojski Festiwal Kultury (wideo)
      Szturm Twierdzy Zamość 2019
      Jutro premiera nowego pokazu na fontannie multimedialnej. Zobacz zwiastun (wideo)

      Co? Gdzie? Kiedy?

      Wykopki w Muzeum Wsi Lubelskiej
      Pożegnanie Lata w Ogrodzie Botanicznym. Będzie ognisko i pieczone ziemniaki
      Kolejne wyprzedaże garażowe na Targu pod Zamkiem
      Policjanci zapraszają na Akcję Honorowego Oddawania Krwi
      Obchody 80. rocznicy agresji Rosji sowieckiej na Polskę
      x

      Szanowny Czytelniku!

      Pragniemy Cię poinformować, że nasza strona może dostosowywać treści do Twoich potrzeb. Aby to robić, potrzebujemy Twojej zgody na przetwarzanie danych w celach personalizacji treści marketingowych, dzięki czemu otrzymujesz:

      Lepszą jakość strony. Możemy dostosowywać treści pasujące do poszczególnych grup odbiorców.

      Reklam jest mniej i są bardziej dopasowane do Twoich potrzeb. Dzięki reklamom finansujemy nasz rozwój, dzięki czemu nasz serwis nie wymaga opłat

      Twoje dane są u nas bezpieczne.Zgodę na przetwarzanie danych możesz wycofać w każdej chwili na stronie Polityka Prywatności.

      Klikając przycisk "Przejdź do serwisu" lub zamykając to okno za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie* przez ITLU sp z o.o. oraz naszych Partnerów, Twoich danych danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Serwisach przez ITLU sp. z o.o. i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

      Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych.

      Informujemy także, że poprzez korzystanie z tego Serwisu bez zmiany ustawień Twojego oprogramowania/przeglądarki wyrażasz zgodę na zapisywanie plików cookies i im podobnych technologii w Twoim urządzeniu końcowym oraz na korzystanie z informacji w nich zapisanych w celach dopasowania treści i reklam. Więcej przeczytasz w naszej Polityce Prywatności.

      Kto jest administratorem danych osobowych?

      Administratorem Twoich danych osobowych będziemy my, tj. spółka ITLU Sp. z o.o. z siedzibą w Lublinie oraz nasi Partnerzy (reklamodawcy).

      Szczegółowe informacje na temat celów przetwarzania

      Twoje dane uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii będziemy przetwarzać, w tym profilować:

      • w naszych celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych, w celach dokonywania analiz i badania ruchu na stronach, w celu zapewnienia bezpieczeństwa naszych usług, w celu dochodzenia praw i roszczeń (podstawa: nasz prawnie uzasadniony interes),
      • w celach marketingowych naszych partnerów-reklamodawców, polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie, w celach badań analitycznych w celach marketingowych (podstawa: Twoja zgoda).

      Jeśli wyrazisz na to zgodę nasi Partnerzy będą przetwarzali, w tym też profilowali Twoje dane osobowe uzyskane w naszych Serwisach za pomocą plików cookies i im podobnych technologii w celach marketingowych polegających na dopasowaniu treści i reklam w naszych Serwisach i Internecie a także badań analitycznych w tych celach.

      Więcej przeczytasz w Polityce Prywatności.

      Twoje prawa

      Jeśli wyraziłeś zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych możesz ją zawsze cofnąć.

      Przysługuje Ci też prawo dostępu do Twoich danych, prawo do ich sprostowania, usuwania, prawo do przenoszenia danych, wyrażenia sprzeciwu, prawo do ograniczenia przetwarzania. Przysługuje Ci także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym będzie Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Więcej na temat Twoich uprawnień przeczytasz tutaj.

      * Do przetwarzania wykorzystywane będą następujące dane: Twój adres IP, adres URL żądania, nazwa domeny, identyfikator urządzenia, typ przeglądarki, język przeglądarki, liczba kliknięć, ilość czasu spędzonego na poszczególnych stronach, data i godzina korzystania z Serwisu, typ i wersja systemu operacyjnego, rozdzielczość ekranu, dane zbierane w dziennikach serwera a także inne podobne informacje.