Skorzystaj z bezpłatnej pomocy prawnej dla mieszkańców Lublina
10:51 09-01-2021
Nieodpłatna pomoc prawna świadczona jest między innymi z następujących dziedzin: prawo rodzinne, prawo pracy, sprawy z zakresu rozpoczęcia działalności gospodarczej, prawo cywilne, prawo ubezpieczeń społecznych, prawo do opieki zdrowotnej, prawo administracyjne, prawo podatkowe oraz prawo karne.
Dodatkowo, usługą objęte są także sprawy związane z prowadzeniem przez osoby fizyczne jednoosobowej działalność gospodarczej, niezatrudniające innych osób w ciągu ostatniego roku. W razie potrzeby, pomoc obejmuje wspólne sporządzenia planu działania i pomoc w jego realizacji. Poradnictwo to dedykowane jest w szczególności dla osób zadłużonych oraz w zakresie spraw mieszkaniowych i zabezpieczenia społecznego.
Mieszkańcy mogą również skorzystać z nieodpłatnej mediacji, która obejmuje poinformowanie o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów oraz korzyściach z tego wynikających; przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji; przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej; przeprowadzenie procesu mediacji, jak również udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem. Dyżury z nieodpłatnej mediacji odbywają się w poniedziałki, wtorki oraz środy.
Nieodpłatna pomoc prawna i poradnictwo obywatelskie przysługują osobie, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Aby skorzystać z porady prawnej, należy się wcześniej umówić:
– za pomocą strony internetowej – pod adresem: www.np.ms.gov.pl
– za pomocą telefonu – pod numerem: 81 466 12 10 (telefon czynny w godzinach pracy Urzędu Miasta Lublin, tj. od poniedziałku do piątku, od 7.30 do 15.30).
Po wcześniejszym umówieniu porady, prawnicy kontaktują się z daną osobą za pomocą telefonu, e-maila lub komunikatora internetowego. Porady takie odbywają się w godzinach stacjonarnej działalności punktów.
W Lublinie system nieodpłatnej pomocy prawnej funkcjonuje od 1 stycznia 2016 r. Do końca 2020 r. udzielono ponad 11,5 tys. porad.
(fot. pixabay.com)
Proszę uważac na Panią *** wzięła 1000 zł wyjechała do Warszawy sprawa utknęła dokumenty zaginęły i nawet nie ma czasu odebrać telefonu. Sprawa i tak trafi do Rzecznika Dyscyplinrnego ze skargą na ***. Dziwię się tylko, że miasto płaci adwokatom *** (pewnie nie wszyscy) ale czarna owca w stadzie opinie daje wszystkim.