Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Rozpadająca się tarcza hamulcowa w busie. Pojazd wycofano z ruchu, przewoźnikowi grozi kara pieniężna (zdjęcia)

W miniony czwartek funkcjonariusze Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie skontrolowali pojazdy, których kierowcy wykonują przewóz osób. W jednym z busów ujawniono skrajnie zużyte tarcze hamulcowe.

Funkcjonariusze z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie na dworcu autobusowym w miniony czwartek przeprowadzili kontrole pojazdu jeżdżącego na trasie Lublin – Majdan Kawęczyński.

Podczas sprawdzania układu hamulcowego i dokładnych oględzinach przednich tarcz hamulcowych, inspektorzy zwrócili uwagę na ekstremalnie zużyte tarcze hamulcowe. Nie dość, że były o grubości poniżej wartości minimalnej, to jeszcze na skutek zużycia zaczęły pękać, a rant zewnętrzny zaczął się rozpadać tworząc nieregularne kształty.

Pojazd został wycofany z ruchu, zaś wobec przewoźnika wszczęto postępowanie administracyjne, zagrożone karą pieniężną w wysokości 2000 zł. Co więcej, za tak poważne naruszenie zasad bezpieczeństwa przewoźnikowi grozi nawet utrata uprawnień do wykonywania przewozów.

Rozpadająca się tarcza hamulcowa w busie. Pojazd wycofano z ruchu, przewoźnikowi grozi kara pieniężna (zdjęcia)

Rozpadająca się tarcza hamulcowa w busie. Pojazd wycofano z ruchu, przewoźnikowi grozi kara pieniężna (zdjęcia)

Rozpadająca się tarcza hamulcowa w busie. Pojazd wycofano z ruchu, przewoźnikowi grozi kara pieniężna (zdjęcia)

(fot. WITD)

31 komentarzy

  1. na pewno kara będzie odstraszająca tj. 500zł

  2. ,,Grozi utrata uprawnień do przewozu pasażerów” powinni zabrać te uprawnienia bez żadnych wątpliwości albo kara powinna być większa jak 2000zł, i diagnosta który wykonywał badanie techniczne i dopuścił tego busa do ruchu powinien być pociągnięty do odpowiedzialności bo to nie jest usterka która stała się nagle czy nie tak niedawno, tarcze już dawno kwalifikowały się do wymiany. Jak można oszczędzać na zdrowiu i życiu ludzi, za te 2000zł wymieniłby przód i tył ale nie trzeba przyoszczędzić. Kary powinne być surowsze.

  3. mieszkaniec z gminy glusk

    tak jak jeden z przedmówców napisał, właściciel tej pseudofirmy ma brata radnego w gminie Głusk, którą obsługuje tylko on bo MPK wg pana radnego jest nierentowne, ale dofinansowanie do ww kursów jak najbardziej jest rentowne, a że młodzież dojeżdżająca do Lublina do szkół i ludzie do pracy nie mają pewności że kurs się odbędzie bo to zawsze jest loteria to już wszystko dobrze… sytuacja nie zmienia się od dobrych 7 lat, zawsze na tej trasie jeżdżą gruchoty, które ledwo trzymają się drogi, kierowcy również do najmilszych i najostrożniejszych nie należą a tracą na tym oczywiście konsumenci… petycje do Pana Wójta są pisane w kółko i trasa do Majdanu jest ciągle obsługiwana przez tę firmę a w takiej sąsiedniej gminie Jabłonna MPK dojeżdża aż do Czerniejowa które jest położone w dużo dalszej odległości niż Majdan Mętowski… śmiech na sali i nepotyzm jak za PRL

  4. Wziąć się za przewozy do Niemiec też stan techniczny nie lepszy i kierowcy bez doświadczenia i łamania przepisów aby szybciej do celu.

Z kraju