Piątek, 26 kwietnia 202426/04/2024
690 680 960
690 680 960

Quiz i bony na zakupy. Nietypowa kara dla Biedronki za niedostateczne informacje o prawach klienta

Sieć sklepów Biedronka podpadła Urzędowi Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Orzekł on, że stosowano praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów. W ramach kary właściciel sieci zobowiązał się do przeprowadzenia szkolenia wśród klientów oraz przekazania bonów na zakupy.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przeprowadził czynności dotyczące przestrzegania przepisów dotyczących zgłoszeń wad towarów z tytułu rękojmi w sieci sklepów Biedronka. Klienci skarżyli się bowiem, że w tego typu sytuacjach byli wprowadzani w błąd, bądź też otrzymywali sprzeczne informacje dotyczące zwrotu towarów. Przychodząc do sklepu z zakupionym towarem, który np. posiadał wady produkcyjne, byli niedostatecznie informowani o przysługujących im prawach. Dodatkowo pracownicy sklepów mieli nie potwierdzać w formie pisemnej zgłoszonych ustnie reklamacji.

Urząd po zbadaniu skali problemu orzekł, że sieć sklepów stosowała praktyki naruszające zbiorowe interesy konsumentów, polegające m.in. na nieprzestrzeganiu przepisów dotyczących zgłoszeń wad towarów z tytułu rękojmi. Tym samym uznał, że skargi klientów są zasadne.

Na właściciela sieci sklepów nie została jednak nałożona kara finansowa, co najczęściej jest normą w tego typu przypadkach. Wszystko dlatego, że spółka zaproponowała wdrożenie działań naprawczych. Będzie nią szkolenie dla klientów w formie on-line. Na stronie internetowej znajdą się materiały edukacyjno-informacyjnych dotyczące polubownego rozwiązywania sporów konsumenckich oraz interaktywny quiz z pytaniami związanymi z tą samą tematyką. Dodatkowo pierwsze 35 tys. osób, które udzielą odpowiedzi na wszystkie pytania, otrzyma voucher rabatowy o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci Biedronka.

(fot. lublin112)

10 komentarzy

  1. Syf panujący w Biedronkach to jedno.
    A drugie co mi przeszkadza, to wozidupy, które samochodem parkują w drzwiach pomimo tego, że w promieniu kilkunastu metrów jest miejsc postojowych do wyboru, do koloru. Ale zaradny kierowca woli zastawić drzwi od wyjścia ewakuacyjnego, bo przejście paru kroków jest dla frajerów.

  2. Syf panujący w Biedronkach to jedno.
    A drugie co mi przeszkadza, to wozityłki, które samochodem parkują w drzwiach pomimo tego, że w promieniu kilkunastu metrów jest miejsc postojowych do wyboru, do koloru. Ale zaradny kierowca woli zastawić drzwi od wyjścia ewakuacyjnego, bo przejście paru kroków jest dla frajerów.

  3. Grażyna wie lepiej

    no to biere Janusza i klepie kłizy 😀

  4. Wow na co by tu te 10 zł przeznaczyć.

  5. To jest właśnie Polska w normalnym kraju do……Lili by kare z górnej półki a tu quiz i bony na 10 zł żałosne.

  6. I wpadnie 35tys danych do dalszego przetwarzania i to całkiem tanio

  7. przecież dane sprzedasz za 10zł a nie za darmo! nie chcesz to nie sprzedajesz, proste! zawsze możesz je później usunąć z ich bazy jak i z każdej innej! myślenie boli bo cukru ubywa i mózg się złości!

  8. Ciężko znaleźć ten konkurs na ich stronie. Przesyłam bezpośredni link do konkursu. Ja już wziąłem udział. Teraz czekać na bon.
    https://link.do/biedronka

Z kraju