Sobota, 13 kwietnia 202413/04/2024
690 680 960
690 680 960

Przy kasie nie trzeba już wyciągać produktów z koszyka. Kolejna sieć handlowa wprowadza usługę skanowania podczas zakupów

Usługa pozwala klientom nabijać towary już w trakcie ich wkładania do koszyka. Po zakończonych zakupach klient aby zapłacić musi jedynie zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas samoobsługowych.

Klienci sklepów jako jedną z najbardziej irytujących rzeczy podczas zakupów wskazują kolejki do kas. Dlatego też sieci handlowe kilka lat temu wprowadziły kasy samoobsługowe, których celem było właśnie m.in. przyśpieszenie czynności związanych z płaceniem za zakupione towary. Początkowo rzeczywiście usprawniało to zakupy, szczególnie osobom, które kupowały pojedyncze rzeczy, jednak obecnie często nawet do kas samoobsługowych trzeba odstać swoje.

Stąd też sieć Kaufland zaczęła wprowadzać nową usługę. Mowa o skanerach, które pozwalają klientom nabijać towary już w trakcie ich wkładania do koszyka. Oprócz tego, że zakupów nie trzeba później wypakowywać przy kasie jest też jeszcze jedna korzyść takiego rozwiązania. Mianowicie kontrola wydatków. Klient na bieżąco widzi na wyświetlaczu wartość towaru a nie poznaje ją dopiero przy kasie.

Pierwsze testowe wdrożenie usługi w marketach Kaufland miało miejsce we wrześniu 2022 r., teraz funkcjonuje ona w 45 lokalizacjach. Na początku skanery dostępne były jedynie w kilku sklepach, później sukcesywnie dołączały do nich kolejne. W międzyczasie firma zdecydowała się na uruchomienie możliwości skanowania również poprzez aplikację w telefonie. Dzięki temu nie trzeba pobierać przy wejściu do sklepu skanera. Teraz funkcję włączono w następnych sklepach, w tym pierwszym w województwie lubelskim. Mowa o placówce przy al. Jana Pawła II 163 w Białej Podlaskiej.

Po zakończonych zakupach klient korzystający z usługi aby zapłacić za towar musi jedynie zeskanować kod QR naklejony na każdej z kas samoobsługowych a następnie kod, który wyświetlony zostanie na skanerze czy telefonie.

Kaufland jest kolejną siecią, która wprowadza usługę samodzielnego skanowania produktów w trakcie robienia zakupów. Wcześniej funkcję Scan&Go dla użytkowników aplikacji wdrożył Carrefour. Jak wskazują przedstawiciele firmy, zyskała ona uznanie klientów, którzy dzięki temu mogą ominąć kolejki przed kasami a tym samym oszczędzić swój czas.

24 komentarze

  1. Kasjerka zawód bez przyszłości.

    • Ma długą przyszłość bo będą klienci, którzy „zapomną” coś zeskanować. Ktoś musi pilnować „zapominalskich”.

  2. Ciekawe jak zapobiegną kradzieżom. Jeden towar skanowany do koszyka, drugi bez skanu.

  3. jeszcze jakby klienci TiRy z dostawami rozładowali i zamiatarki obsłuzyli to juz pełnia szczęścia dla wyzyskiwaczy

  4. PIS -Pieniądze i Stołki

    kradzieże były i będą ile PIS będzie istniał , brawo Donald Tusk , zamknęli Wąsika i Kąpana , czas na kolejnch , nic dziwnego ,że ujadają , marsz milionerów z TVP zobaczymy ilu sie dorobiło razem z PISem ???

  5. Peło mafia i bezprawie

    • Żeby kózka nie skakała, to… by kolejne 4 lata oszukiwała…
      To, co wydarzyło się podczas wyborów było jasnym sygnałem od Społeczeństwa,
      że ma dość takiego traktowania.
      Tak! Ciesze się, że jestem wśród tych milionów kobiet, które zmieniły bieg historii Polski.

  6. Nie trzeba było się szprycować to irytacji w kolejce do kasy by nie było

  7. ja wole stać w długiej kolejce najwazniejsze aby płacić gotówką !!!!!

  8. To oswajanie i tresura przed całkowitą likwidacją GOTÓWKI!

    Krok po kroku, robią takie pokazówki „niby ułatwiające nam życie” pod całkowity kaganiec i smycz cyfryzacji.
    Np. w komunistycznych Chinach bez skanu oka lub ID-apki na telefonie nic się kupi, a nawet nie wejdzie do budynku, mieszkania. Wszystko rejestrowane, identyfikowane, monitorowane = w razie potrzeby, WSZYSTKO blokują w sekundę.

  9. Otwierają się rozliczne możliwości… Waga niech się zgadza, ale reszta! Mmm!

Dodaj komentarz

Z kraju