Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Aż 23 oferty na budowę kolejnych odcinków ekspresówki. Wybrano dwie najkorzystniejsze

Intercor oraz Mostostal Warszawa złożyły najkorzystniejsze oferty na budowę kolejnych odcinków drogi ekspresowej S17 na Lubelszczyźnie. Łącznie jest to 35 km trasy szybkiego ruchu.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad wybrała najkorzystniejsze oferty na zaprojektowanie i budowę kolejnych dwóch odcinków drogi ekspresowej S17 w naszym regionie. Mowa tu o 16,6 km trasy od Piask do Łopiennika i 18,8 km od Krasnegostawu do Izbicy. Zainteresowanie wykonawców było bardzo duże, łącznie wpłynęły 23 zgłoszenia od firm chcących podjąć się zadania. Złożyły one też blisko 2,5 tys. pytań, które służyły do prawidłowego skalkulowania kosztów.

W przetargu na realizację pierwszego odcinka najkorzystniejsza okazała się oferta firmy Intercor, opiewająca na kwotę 695,5 mln zł. W przypadku drugiego odcinka wybrano firmę Mostostal Warszawa, która wyceniła koszt prac na 936,6 mln zł. Jeżeli pozostali oferenci nie wniosą odwołań, oraz zakończy się kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, wówczas podpisanie umowy z wykonawcami odbędzie się w II kwartale tego roku.

Odcinek Piaski – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, który zostanie przebudowany. Powstaną też trzy węzły drogowe: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik. Natomiast trasa Krasnystaw – Izbica, zacznie się w Zakręciu przed Krasnymstawem. Początkowo przebiegać będzie w śladzie obecnej drogi krajowej, następnie przekroczy rzekę Żółkiewkę i od zachodniej strony ominie m.in. Latyczów, Dworzyska, Tarnogórę i Izbicę. Przekroczy linię kolejową nr 69 relacji Rejowiec – Hrebenne i zakończy się na przecięciu z obecną DK17 w okolicach Krasnego. Tu też powstaną trzy węzły: Krasnystaw Północ, Krasnystaw Południe oraz Izbica a także para Miejsc Obsługi Podróżnych oraz obwód utrzymania drogi.

Oba odcinki są częścią przyszłej trasy S17, która ma prowadzić do przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem. Obecnie dla odcinków Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne, wykonawcy złożyli w ubiegłym roku wnioski do Wojewody Lubelskiego o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. Procedura jest w toku. 

Trwa też analiza ofert złożonych w przetargu na realizację odcinka Izbica – Zamość Sitaniec. Natomiast na etapie prac przygotowawczych są jeszcze dwa odcinki między Piaskami a Zamościem: Łopiennik – Krasnystaw oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód. W styczniu ubiegłego roku GDDKiA złożyła wniosek do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji środowiskowej, przedstawiając preferowane warianty przebiegu drogi. Procedura trwa.

12 komentarzy

  1. Kużwa to jest szybkość prawie rok zeszło im na otworzeniu kopert masakra a w 2 lata wybudują

  2. We wstępnych koncepcjach węzeł Piaski Wschód przestanie być węzłem ponieważ nie zjedziemy z niego do Piask… Mam nadzieję, że zwycięzca przetargu to poprawi ponieważ e takim przypadku węzeł Piaski Zachód to będzie jeden wielki korek w godzinach szczytu.

    • Nie jest już to możliwe, natomiast wykonawca ma dobudować ronda na węźle Piaski Zachód oraz przypominam że powstanie jeszcze węzeł Piaski Południe, nie przesadzajmy Tomaszów ma 2 węzły i jest ok Piaski co prawda dzięki ekspresówkom się rozwinęły, ale to nie jest metropolia, a i tu chodzi o bezpieczeństwo gdzie krzyżują się 2 drogi ekspresowe. Gorszym problemem jest to że na S12 dopiero po węźle Piaski Wschód będzie możliwość zjazdu na węźle Dorohucza, powinien być węzeł w miejscowości Struża gdzie S12 i tak będzie się krzyżować z DK12 i tak powstanie tam wiadukt pełnowymiarowy, jak widać 2 ronda, łącznice i lampy to taki ogromny problem

      • Nic nie słyszałem o rondach na węźle Piaski Zachód. Może to dobry pomysł ale faktem jest, że całe Piaski i inni jadący na Bychawę czy Żółkiewkę będą zjeżdżali właśnie na tym węźle. Dodatkowo ludzie z wiosek którzy dotychczas wjeżdżali do Piask na węźle wschód przeniosą się na węzeł zachód. Rondo trochę pomoże ale to nie jest to pewne rozwiązanie co już nie raz pokazały korki na rondzie przy kościele. Ten projekt w takim kształcie spowoduje powrót do tego na co lekarstwem miała być obwodnica. Dużo większy ruch znowu będzie odbywał się przez Piaski.

        • Spokojnie na rondach na będą dedykowane prawoskręty na rondach pozwalające wogle ominąć rondo jak zjeżdża się z łącznicy

    • trudno. Poczekasz sobie.
      We wsi Piaski miałem kiedyś znajomego, urwis taki, że ho ho

  3. PIS -Pieniądze i Stołki

    Brawo Tusk Polska odbije się od dna , anie kasa do Torunia i kolesi z PISu , milionerzy z TVP niech strajkują , ja jak bym tyle zarabiał to też bym protestował po oderwaniu od koryta , w końcu to Dojna zmiana

  4. I Bardzo dobrze że tyle to trwało bo Turasów by wybrali i by zeszli z budowy i syf by zrobili z sądami i droga by miała obsuwę – ponowne przetargi itp., a tak długo to badali bo okazało się że ich oferty są nie zgodne z przedmiotem zamówienia i zadali Turkom dużo pytań i mają podstawy teraz, a KIO ich odrzuci. Szkoda że tak mało osób to rozumie i od razu krytykuje

  5. Lubartów jeszcze koperty nie kupił więc wszystko po staremu

  6. trudno. Poczekasz sobie.
    We wsi Piaski miałem kiedyś znajomego, urwis taki, że ho ho

  7. Oby ta trasa powstała szybko i sprawnie. Bo droga Zamość Lublin jest już mało przepustowa. Bardzo duży ruch ciężarowy i osobowy.

Dodaj komentarz

Z kraju