Piątek, 19 kwietnia 202419/04/2024
690 680 960
690 680 960

Poczta Polska przywraca doręczanie listów poleconych bezpośrednio do rąk adresatów

Od dzisiaj Poczta Polska przywraca standardowy sposób doręczania wszystkich przesyłek listowych rejestrowanych bezpośrednio do adresata. Doręczanie zostało ograniczone podczas epidemii, kiedy przesyłki polecone niewymagające potwierdzenia odbioru były doręczane wyłącznie do skrzynek oddawczych, z uwagi na bezpieczeństwo klientów i pracowników.

Ponad 2 lata temu, w związku z wybuchem epidemii i potrzebą wprowadzania bezpiecznych, bezkontaktowych procedur, zmienił się sposób doręczania listów poleconych. Na podstawie wprowadzonych w prawie pocztowym zmian została podjęta decyzja o doręczaniu listów poleconych w sposób bardziej bezpieczny zarówno dla klientów, jak i pracowników Poczty Polskiej.

Przesyłki listowe rejestrowane, które nie wymagały zwrotnego potwierdzenia odbioru, doręczano do skrzynki pocztowej. Zawieszono również obowiązek uzyskania przez kuriera pokwitowania odbioru przesyłki. Obecnie Poczta przywraca standardowy tryb doręczania przesyłek listowych rejestrowanych bezpośrednio do adresata ze względu na zdecydowaną poprawę stanu epidemicznego na obszarze Polski, powrót do normalnego funkcjonowania w przestrzeni publicznej oraz rezygnację z obowiązujących restrykcji.

Klienci, którzy chcą, aby listy polecone nadal trafiały do ich skrzynek pocztowych, mogą skorzystać z bezpłatnej usługi dostarczania przesyłki poleconej bezpośrednio do oddawczej skrzynki pocztowej adresata – „Polecony do skrzynki”. O pozostawieniu przesyłki w skrzynce Poczta poinformuje klienta poprzez SMS albo e-mail.

By skorzystać z usługi „Polecony do skrzynki” wystarczy wypełnić formularz w wersji elektronicznej, który można znaleźć tutaj, a następnie potwierdzić go online profilem zaufanym lub złożyć wydrukowany formularz we właściwej placówce pocztowej albo przekazać go listonoszowi. Dodatkowo w formularzu  należy podać numer swojego telefonu albo adres e- mail. Dzięki temu otrzymamy powiadomienia o dostarczeniu przesyłki do swojej skrzynki na listy.

Jeśli ktoś już wcześniej korzystał z tej opcji, przed epidemią, będzie teraz otrzymywał listy polecone w niezmienionej formule. Usługa „Polecony do skrzynki” nie jest świadczona dla przesyłek z wymaganym zwrotnym  potwierdzeniem odbioru oraz takich, które nie mieszczą się w skrzynce oddawczej.

(fot. pixabay.com, źródło Poczta Polska)

4 komentarze

  1. w tym miesiącu trzy rachunki przyszły po terminie płatności. licząc, że zwykle przychodziły ze 2 tygodnie przed czasem, a wysłane były pewnie jeszcze z tydzień wcześniej, daje to ponad 3 tygodnie na doręczenie listu z Warszawy do Lublina. kaleka pieszo dotarłby szybciej…
    jeśli za miesiąc się to powtórzy, zgłoszę wyżej.

  2. Coraz gorsza obsługa Poczty. Również otrzymałem rachunek do zapłaty w dniu, w którym miałem termin ostatecznej opłaty. Ani awizo ani nawet przeprosin (byłem osobiście w urzędzie pocztowym, żeby wyjaśnić sytuację) Pani z okienka rozkłada ręce ( jak w filmie – „nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobisz?” żenada.

  3. czy sasin oddał wam kasę ?

  4. jaka epidemia,to była fałszywa pandemia
    ***** ***

Z kraju