Czwartek, 10 lipca 202510/07/2025
690 680 960
690 680 960

Oszuści chcieli wyłudzić 46 tys. zł od mieszkańca Tomaszowa Lubelskiego. Mężczyzna wykazał się czujnością

43-letni mieszkaniec Tomaszowa Lubelskiego o mały włos nie padł ofiarą perfidnego oszustwa. Dzięki opanowaniu i czujności nie stracił 46 tys. złotych, które miał wpłacić zgodnie z instrukcjami fałszywego konsultanta bankowego.

Do niebezpiecznej sytuacji doszło w Tomaszowie Lubelskim, gdzie 43-letni mieszkaniec odebrał telefon od osoby podającej się za pracownika banku. Mężczyzna usłyszał, że na jego dane został zaciągnięty kredyt w wysokości 46 tys. złotych. Rzekomy konsultant przekazał, że jedynym sposobem na anulowanie zobowiązania i uniknięcie problemów prawnych jest podjęcie szybkich działań, zgodnych z jego instrukcjami.

Aby nastraszyć swoją ofiarę, oszust wykorzystał art. 171 ust. 5 Prawa Bankowego, według którego za złamanie tajemnicy bankowej grozi surowa kara. Tym samym zmanipulował rozmówcę, sugerując, że nie może nikomu przekazać informacji o sytuacji. Przestraszony 43-latek posłusznie udał się do banku i zaciągnął kredyt na wspomnianą kwotę, sądząc, że to jedyny sposób na „spłatę” zobowiązania, które miało rzekomo powstać bez jego wiedzy.

Zgodnie z poleceniem oszusta, mężczyzna miał następnie wpłacić otrzymane środki we wpłatomacie. Zapewniano go, że wówczas sprawa zostanie zamknięta, a kredyt anulowany. Oszuści twierdzili, że pieniądze zostaną przekazane do banku i cała procedura pozwoli uniknąć konsekwencji prawnych.

Na szczęście w drodze do wpłatomatu mężczyzna nabrał podejrzeń co do całej sytuacji. Zastanowił się nad logiką działań i postanowił przerwać wykonywanie poleceń. Zamiast wpłacić środki, zgłosił sprawę na policję. Tym samym uniknął poważnych strat finansowych i pomógł służbom w dokumentowaniu kolejnej próby wyłudzenia.

Policjanci z Tomaszowa Lubelskiego przyjęli zgłoszenie i prowadzą czynności wyjaśniające. Mundurowi przypominają, że wszelkie podejrzane telefony należy traktować z ostrożnością. Przede wszystkim nie wolno podejmować decyzji finansowych pod wpływem presji telefonicznej, a informacje uzyskane od rzekomych pracowników banku warto zawsze weryfikować osobiście, dzwoniąc na oficjalną infolinię lub udając się do placówki.

Funkcjonariusze apelują do mieszkańców, by nie ufali osobom, które wywierają presję, straszą konsekwencjami prawnymi lub domagają się szybkich decyzji finansowych. Niestety, tego typu metody manipulacji są coraz częściej stosowane przez przestępców, a ich skuteczność rośnie wśród osób nieświadomych zagrożeń.

W tym przypadku 43-latek wykazał się odpowiedzialnością i ostrożnością, dzięki czemu nie doszło do wyłudzenia pieniędzy. Jego czujność może być przykładem dla innych, jak nie ulec naciskowi i ochronić się przed działaniami oszustów.

Jeden komentarz

  1. Ocena: 0

    może oszuście byś przelał najpierw kasę bo tak z powietrza bierzesz kredyt

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Sport

Polityka

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia