Niedziela, 19 maja 202419/05/2024
690 680 960
690 680 960

Na obwodnicy Białej Podlaskiej oficjalnie otworzono dwa ronda. Niektórzy kierowcy uczą się je pokonywać (zdjęcia)

Przebudowa skrzyżowań ma poprawić płynność ruchu jak też poprawić bezpieczeństwo. Oba ronda zostały uroczyście oddane do użytkowania. Tak jak w każdym miejscu, gdzie zmienia się organizacja ruchu, warto na początku zachować szczególną ostrożność.

W tym tygodniu miało miejsce oficjalne otwarcie dwóch rond turbinowych na drodze krajowej nr 2 w Białej Podlaskiej. Powstały one na skrzyżowaniach z ul. Terebelską i al. Solidarności. Celem ich budowy było m.in. zwiększenie bezpieczeństwa jak też poprawa przepustowości obu skrzyżowań. Do tego dochodzi poprawa dostępności transportowej regionów przygranicznych.

W ramach inwestycji wprowadzono zmiany geometrii obu skrzyżowań poprzez zastosowanie ruchu okrężnego, zmieniono liczbę pasów ruchu na poszczególnych wlotach, rozbudowano chodniki i ścieżkę rowerową a także przebudowano linię energetyczną oraz rozbudowano oświetlenie, sieć telekomunikacyjną, kanalizację deszczową i sanitarną oraz sieci wodociągową i gazową.

Prace na skrzyżowaniu z al. Solidarności zostały zakończone pod koniec października. Było to kluczowe, aby zapewnić bezproblemowy dojazd do pobliskiego cmentarza komunalnego w okresie Święta Zmarłych. Następnie prowadzono roboty drogowe na skrzyżowaniu z ul. Terebelską. Całość była elementem transgranicznego projektu „Poprawa dostępności transportowej w Brześciu i Białej Podlaskiej”, realizowanego przez oba miasta partnerskie.

– Dzięki temu projektowi poprawiamy dostępność transportową regionów przygranicznych i przyczyniamy się do rozwoju transportu przyjaznego środowisku. Wspólnie z naszym partnerem, leżącym po sąsiedzku Brześciem, prowadziliśmy zarówno prace budowlane po stronie polskiej i białoruskiej jak też działania promocyjne i pogłębiające współpracę transgraniczną. W Brześciu na siedmiu skrzyżowaniach zamontowane zostały elementy systemu inteligentnego zarządzania ruchem. Dodatkowo powstające tam Centrum Zarządzania Ruchem zostało wyposażone w niezbędny sprzęt i oprogramowanie – wyjaśniał Prezydent Białej Podlaskiej Michał Litwiniuk.

Rozwiązanie w postaci rond turbinowych zastosowane zostało po raz pierwszy nie tylko w Białej Podlaskiej, lecz również w powiecie. To sprawiło, że niektórym kierowcom, którzy do tej pory nie mieli do czynienia z tego typu rondami, ich pokonanie stwarza problemy. Jak alarmują nasi czytelnicy, na porządku dziennym są sytuacje, kiedy to zajeżdżana jest droga, dostrzec można też pojazdy poruszające się pod prąd. Doszło nawet do tego, że władze miasta postanowiły stworzyć film z instrukcją, jak należy prawidłowo pokonywać te skrzyżowania.

Na obwodnicy Białej Podlaskiej oficjalnie otworzono dwa ronda. Niektórzy kierowcy uczą się je pokonywać (zdjęcia)

Na obwodnicy Białej Podlaskiej oficjalnie otworzono dwa ronda. Niektórzy kierowcy uczą się je pokonywać (zdjęcia)

Na obwodnicy Białej Podlaskiej oficjalnie otworzono dwa ronda. Niektórzy kierowcy uczą się je pokonywać (zdjęcia)

Na obwodnicy Białej Podlaskiej oficjalnie otworzono dwa ronda. Niektórzy kierowcy uczą się je pokonywać (zdjęcia)

Na obwodnicy Białej Podlaskiej oficjalnie otworzono dwa ronda. Niektórzy kierowcy uczą się je pokonywać (zdjęcia)

Na obwodnicy Białej Podlaskiej oficjalnie otworzono dwa ronda. Niektórzy kierowcy uczą się je pokonywać (zdjęcia)

(fot. UM Biała Podlaska)

12 komentarzy

  1. Co tu się uczyć pasy same cię wyprowadzą w kierunku jakim chce się jechsct, jak nie potrafią jeździć nie powinni wsiadać do samochodu jako kierowca.

  2. Jak na niektórych pasach namalowali strzałki do skrętu w lewo, to niech się nie dziwią, że ktoś wjechał pod prąd.

    • a co mieli namalować?

      Jeśli pierwszy raz widzisz takie oznakowanie poziome przed skrzyżowaniem z ruchem okrężnym, to pozostaje tylko mieć nadzieję, że nie jesteś kierowcą.

  3. Już widać jak TIRy będą kosić te zakręty…

    • Pasy na łukach mają 5,0-6,0m szerokości. Właśnie po to są poszerzone, żeby nie trzeba było kosić zakrętów.

  4. Ciekawym ile będzie trupów po poświęceniu.

  5. Jak wjeżdżać na rondo lub skrzyżowanie??
    A-jedz na wprost, śmiało nic się nie stanie.
    B-zatrzymasz się przed żółtym trójkątem
    C- najlepiej nic nie rób.

  6. Wstawaj Zenek, śnieg na dworze ...

    Zaiste RONDO – przebłysk geniuszu projektanta. Ciekawe gdzie można zaopatrzyć się w stosowne instrukcje wydrukowane pewnie z unijne miliony. No cóż innowacja architektoniczna to nie na rozum plebejskiego kmiota tu KRD nie wystarcza …

  7. Rondo bez sygnalizacji świetlnej się nie liczy :):):)

  8. Powinny być dwa różne znaki dotyczące ronda. Bo inne są zasady jazdy, inaczej rondo zwykłe inaczej turbinowe.