Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Do Lublina trafią kolejne trolejbusy. Przetarg wygrał Ursus

Do września przyszłego roku do Lublina ma zostać dostarczonych 15 nowych trolejbusów. Pojazdy wyprodukuje lubelski Ursus. Mają mieć nadwozie CitySmile.

Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie rozstrzygnął kolejny przetarg na dostawę pojazdów komunikacji miejskiej. Tym razem chodzi o 15 trolejbusów. Każdy z pojazdów ma być fabrycznie nowy, wyprodukowany nie później niż 12 miesięcy przed dostawą. Trolejbusy mają być wyposażone w klimatyzację, biletomaty z możliwością płacenia kartą, jak też wiele innych, znanych już lubelskim pasażerom rozwiązań.

O kontrakt starały się dwie firmy: Ursus i Solaris. Ursus swoje pojazdy wycenił na 34,077 mln złotych, Solaris na 42,066 mln złotych. Oprócz ceny oceniano też inne aspekty. Choć za warunki gwarancji, ekologię, czy też komfort lepszą ocenę otrzymał Solaris, to jednak przeważyła cena i nowe trolejbusy do Lublina dostarczy Ursus.

Oprócz trolejbusów producent ma dostarczyć narzędzia specjalne, przyrządy diagnostyczne i kontrolno-pomiarowe, oprzyrządowania, programy do wykonywania prac obsługowo-naprawczych, a także dodatkowe komplety opon zimowych dla każdego pojazdu. Zgodnie z warunkami, wszystko ma dotrzeć do zamawiającego do września przyszłego roku.

(fot. Ursus – zdjęcie ilustracyjne)
2018-06-10 12:01:12

24 komentarze

  1. Tylko po co ?? Skoro już dziś niespełna 30 szt stoi codziennie bezużytecznych ?

    • Zapytaj Żuka. Pewnie trzyma na kampanię wyborczą, by swoją facyjatę umieścić. Na starych ma się promować?

      • Stoją ubŻuka w garażu??? Tak wygląda z Twojej wypowiedzi. No i Żuk nie jest również szefem MPK!!! Zgadza się, że MPK to spółka miasta, ale nie ZUK nią zarządza. Następnie jakby jeden z drugim nie zauważył to na mieście rozbudowywana jest trakcja trolejbusowa. Prawdopodobnie część linii autobusowych zostanie zastąpiona trolejbusami.

        • Byś zauważył że pomimo że trakcja jest już rozbudowana, nie ma sensownego wykorzystania tego co już zostało kupione i stoi i się marnuje. Trakcja zbudowana na zapupiach, omijająca centrum miasta i linie wożące powietrze w styli 152 czy 154. Pomijam już sprawę powieszenia trakcji tak jak robiło się to 30-50 lat temu, a nie jak to robi się dziś. Tu należy zafundować komuś z mpk wycieczkę do czech, aby zobaczył że trakcję można zaprojektować normalnie, tak że trolejbus nie będzie zawlidrogą jeżdżącym z niewłaściwych pasów, bo ktoś to tak zaprojektował, ktoś mądrzejszy to uzgodnił a kto inny wybudował za nasze pieniądze. A tym czasem 20 trolejbusów stoi codziennie bezużytecznie na zajezdni a wozi nas się ponad 20 letnimi jelczami.

          • Jasiu, coś cienko z tą twoją wiedzą. Gdzie ty jelcze widzisz? Najstarsze trajtki które tu jezdza to solarisy bębnowe, mają nie wiecej jak 7 lat.

        • Tommi. Sam napisałeś, że MPK jest spółką Miasta Lublin. Czyli, de facto, podlega pod Prezydenta Miasta. To p. Żuk sprawuje nadzór nad komunalnymi spółkami. W/g Ciebie, przed kim odpowiada dyrektor tej instytucji za jej funkcjonowanie? Może przed Rządem PiS czy tylko samym sobą jak w prywatnym folwarku?

  2. mam rozumieć .że w zimę nie będą jeździły z braku zimowych opon

  3. Ztm rozstrzygnął przetarg na dostawę 10 trolejbusów klasy maxi czyli 12 metrowych a nie jak podajecie 15 przegubowych te z kolei są dostarczane teraz

  4. „Choć za warunki gwarancji, ekologię, czy też komfort lepszą ocenę otrzymał Solaris, to jednak przeważyła cena i nowe trolejbusy do Lublina dostarczy Ursus.” To w czym lepszy był Solaris kosztuje . Ciekawe ile kosztowałby trajtek z Ursusa jakby musiał dorównać w wyżej wymienionych aspektach . Mieszkańcu Lublina komfort nie dla Ciebie .

    • Te trajtki projektował człowiek z Solarisa i dla pasażerów nie ma różnicy.Komfort dotyczy kabiny kierowcy.Nie ma nawet gdzie długopisu położyć.

    • Rysiu Petru był w zarządzie Solarisa 2014-2015. Muszą odrobić wydatki na kampanię wyborczą stąd ta różnica w cenie. Najłatwiej w miastach gdzie PO rządzi. Coś chyba poszło nie tak, skoro wybrali Ursusa, lub też chęć otumanienia wyborcy, że Lublin dba o własnych przedsiębiorców. Choć i Banki mogły odmówić kolejnego kredytu miastu stojącemu na skraju zapaści finansowej i trzeba było taniej kupić. Wszystkie scenariusze są prawdopodobne.

      • To w tych latach morawiecki junior był też doradcą w rządzie Tuska ?

        • Nawet najlepszy doradca niemieckiemu pachołkowi nie pomoże. Jak widać, ten robił wszystko na odwrót by schlebiać Niemcom. Dzięki temu, dochrapał się stołka w Unii. Teraz swoich chce do Brukseli ściągnąć, wszystkich w nagrodę za posłuszeństwo. Listę wszystkie media już podały.

        • Wystarczyło mądrzejszego słuchać a nie musiałby wiać pod skrzydła Makreli t trząść portkami przy każdym przyjezdzie do Polski

  5. Ursus śmieszne. Chińszczyzne czuć na odległość ciekawe co dłużej posłuży nowe Ursusy czy trochę starsze już Solarisy.

  6. To nie są pojazdy mpk, tylko ztm i mpk musi płacić za dzierżawę od ztm-u

    • A jakie ma to znaczenie dla podatnika, skoro to z jego pieniędzy trzeba będzie spłać zaciągnięty kredyt?

  7. Ogarnijcie się trochę, bo żygać mi sie chce jak czytam wasze wypociny i gorzkie żale o wszystko. Zastanówcie się dlaczego nie jeżdzą wszystkie auta co stoją na baaazie mpk? odpowidź prosta z powodu braku kierowców, wymiany taboru na nowszy jak widać ale wam nie pasuje, bo stary stoi na zajezdni. Mpk jest spółką miasta ale władzę ma swoją. Miasto niby dopłaca do waszych zniżkowych biletów a nie kontroluje tej spółki.

    • O kolejbny znawca w stylu nic nie wiem, ale się wypowiem. Miasto dopłaca do zniżkowych biletów (też nie wszystkich) ale ZTM, a nie MPK. To ZTM kupuje pojazdy bez sensu a MPK je tylko eksploatuje pobierając za to opłatę za WZKM od ZTM. Prawda jest taka że trolejbusów jest za dużo bo ZTM nie zleca tyle wzkm aby cały tabor wcześniej kupiony był wykorzystany. Braki kadrowe to juz inna sprawa.

    • Wreszcie ktoś prawdę napisał, że miasto nie kontroluje własnej spółki. Odnoszę wrażenie, że obecni włodarze miasta niczego nie kontrolują. Nic dziwnego, że miasto wygląda jak poligon a zadłużenie rośnie. Tereny się kończą, to Żuk zacznie sprzedawać miejskie spółki MPK, ZTM LPEC, MPWiK i co tam ma jeszcze w majątku. Kilku kolesi wsadzi do Komisji AA i ostatni gasi światło.

Z kraju