Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin: Przebieg tras linii nocnych komunikacji miejskiej. Wyniki konsultacji społecznych

Od 16 maja zmianie ulegnie funkcjonowanie komunikacji nocnej. Nowym punktem zbiorczym dla linii N1, N2 i N3 będzie zespół przystankowy plac Wolności, a linie nocne będą kursować ulicami Okopową i Lipową. Zmiana punktu przesiadkowego spowoduje również zmiany w przebiegu tras linii nocnych.

W terminie 14-24 kwietnia br. odbyły się konsultacje społeczne w sprawie modyfikacji tras linii nocnych. Mieszkańcy mogli oddać głos za pośrednictwem sondy oraz nadesłać propozycje autorskie.

Projekty przebiegu tras linii nocnych zgłaszane przez pasażerów dotyczyły przede wszystkim włączenia do obsługi przez komunikację nocną rejonu ul. Węglarza, jak również uwzględnienia w proponowanym wariancie linii N2 na trasie Gęsia – Felin, możliwości zajeżdżania na os. Poręba.

– Wnioski dotyczyły również dwukierunkowej obsługi ul. Nowy Świat przez linię N3 na proponowanej trasie Skansen – Abramowice. Wszystkie propozycje autorskie zostały przez nas szczegółowo przeanalizowane i zweryfikowane pod kątem możliwości konstrukcji rozkładów jazdy. W wyniku zakończonych konsultacji społecznych, ostatecznie od 16 maja br., będą obowiązywać poniższe, nowe trasy w komunikacji nocnej – informuje Justyna Góźdź rzecznik prasowy ZTM Lublin.

Linia N1
Paderewskiego – Choiny – Elsnera – al. Kompozytorów Polskich – Smorawińskiego – Lipińskiego – Północna – Szeligowskiego – Gębali – Chodźki – Obywatelska – Lubartowska Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego (powrót: Lubartowska) – Królewska – Wyszyńskiego – Bernardyńska – pl. Wolności – Narutowicza – Nadbystrzycka – Zana – Filaretów – os. Widok – Filaretów – Jana Pawła II – Krochmalna – Diamentowa – Romera – Nałkowskich – Żeglarska

Trasa na mapie – kliknij

Linia N2
Gęsia – Jana Pawła II – Armii Krajowej – Orkana – al. Kraśnicka – B. M. Cassino – Wileńska – Głęboka – Sowińskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza –
pl. Wolności – Bernardyńska – Wyszyńskiego – Królewska – Lubartowska (powrót: Wodopojna – Świętoduska – Bajkowskiego) – al. Tysiąclecia – Dworzec Gł. PKS – Lwowska – al. Andersa – Mełgiewska – Gospodarcza – Hutnicza – Łęczyńska – D. M. Majdanka – Grabskiego (powrót: al. Witosa – Krańcowa) – al. Witosa – Doświadczalna – Felin [- ŚWIDNIK: al. Jana Pawła II – al. Lotników Polskich – Racławicka – Kosynierów – gen. Okulickiego – Niepodległości – Świdnik Helikopter]

Trasa na mapie – kliknij

Linia N3
Wariant I
Skansen – Zbożowa – Sławinkowska – Willowa – Ducha – Sikorskiego – Al. Racławickie – Lipowa – Okopowa – Narutowicza – pl. Wolności – Zamojska – Lubelskiego Lipca ‘80 –
pl. Bychawski – Pocztowa – Dworzec Gł. PKP – Pocztowa – Kunickiego (powrót:
pl. Bychawski – Lubelskiego Lipca ’80 – Stadionowa – Gazowa – Dworzec Gł. PKP – Gazowa – Stadionowa – Nowy Świat – Smoluchowskiego – Kruczkowskiego – Zemborzycka – Kunickiego – Abramowicka – Abramowice (przejazd przez ul. Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego i Zemborzycką w obu kierunkach)*
*wersja do konsultacji społecznych zakładała zajeżdżanie przez ul. Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego i Zemborzycką tylko w kierunku pętli Abramowice.

Trasa na mapie – kliknij

Na poszczególne warianty oddano następującą liczbę głosów.

Linia N1
Wariant I: os. Choiny – Żeglarska – 324 głosy (26%)
Wariant II: Paderewskiego – Żeglarska – 922 głosy (74%)

Linia N2
Wariant I: os. Poręba – Felin [wybrane kursy – Świdnik Helikopter] – 593 głosy (25%)
Wariant II: Gęsia –Felin [wybrane kursy – Świdnik Helikopter] – 1735 głosów (75%)

Linia N3
Wariant I: Skansen – Abramowice (zajeżdżanie na ul. Nowy Świat, Smoluchowskiego, Kruczkowskiego i Zemborzycką tylko w kierunku pętli Abramowice) – 666 głosów (74%)
Wariant II: Skansen – Abramowice (zajeżdżanie na os. Kruczkowskiego tylko
w kierunku pętli Abramowice) – 235 głosów (26%)

2016-04-26 22:46:02
(fot. lublin112.pl)

11 komentarzy

  1. jakby szanowna redakcja http://www.lublin112.pl wrzuciła to jeszcze na mapę to by było bardzo pięknie z Jej strony, he? 😀

  2. dzięki!

  3. z pocztowej w kunickiego to mi sie wydaje trzeba po linii ciaglej choc moge sie mylic-ale to kolejny przypadek jak ZTM kaze kierowcom komunikacji miejskiej lamac przepisy prawa o ruchu drogowym a policja oczywiscie o tym nie wie prezes MPK wie ale kladzie lache na to bo za to nie dostanie nagrody -czekam wiec aby sami kierowcy odmowili wykonania kursu i mysle ze gowno im za to zrobia moze ktos zacznie myslec co robi wiem ze na niektorych liniach nocnych kierowcy nie maja gwarantowanej przepisami przerwy 15 min a w nocy to bardzo wazne i wszyscy zainteresowani o tym wiedza wiec co swiadome lamanie prawa -chore to wszystko

    • Przepisy na to zezwalają. Jeżeli gabaryty pojazdu nie pozwalają na skręt z określonego pasa to można to zrobić z pasa sąsiedniego. Poszukaj a znajdziesz. A jeżeli chcesz się już tak szczegółów czepiać to większość skrętów nie pozwala by wyrobić się w liniach przegubowcem, w tym 100% skrętów na nowo wybudowanych drogach.
      Pozdrawiam.

    • CO DO LINI AUTOBUS MIEJSKI
      Tak samo jest z liniami które jadą przez centrum a szczególnie Krakowskie i akademiki do głębokiej centrum stoi i kierowcy przerwy maj w korkach nawet do 30 minut każdy o tym wie ( kładka !!! brak funduszy ) zamiast skupić się na obwodnicy północ południe to robi się zamęt w centrum a łamanie prawa to było jest i będzie i tak bo za zwyczaj ten co planuje niema zielonego pojęcia o kursach lub robi to jak mu pasuje LICZY SIĘ KASA NIE BEZPIECZENISTWO KARE PRZYJMIE KIEROWCA NIE ON a tak ogólnie to przepis jest taki 4,5 godziny jazdy 45mint przerwy 15 i 30; lub cała 45 BEZ KOMENTARZA
      OTOJA MASZ TERZ RACJE ZAPMNIAŁSI O ZATOKACH UNS TAK SIĘ ROBI

  4. Komunikacja nocna do darmowego przewożenia pijaków,narkomanów,prostychtutek,bezdomnych,złodziei,dewiantów,wandali,pedofilów,dresiarzy,motorowców itp….

  5. Ta komunikacja wozi głównie pijanych i nawet na siebie nie zarobi. Piwo na mieście 10 zł, bilet na nocny 1,90. I gdzie tu są właściwe proporcje?

  6. Powiem jako kierowca że nie widzę drastycznej różnicy między pasażerami w dzień a w nocy,w nocy jest nawet kulturka, studenciaki sobie wracają z baletów i jest ok, bójkę miałem w autobusie o 14 po południu, więc nie ma reguły.

Z kraju