Czwartek, 18 kwietnia 202418/04/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin: Od marca kolejne spore zmiany w komunikacji miejskiej. Znamy szczegóły

Zgodnie z zapowiedziami, Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie od początku marca wprowadza kolejne zmiany w kursowaniu autobusów i trolejbusów. Pojawią się nowe linie, inne zaś zmienią trasę.

Od 1 marca na ulice wyjadą dwie nowe linie, jedna autobusowa, druga trolejbusowa. By zapewnić skomunikowanie Dworca PKP z Al. Racławickimi, w tym z przystankiem KUL, oraz zapewnić bezpośrednie połączenie dzielnic Sławin i Sławinek z dworcem kolejowym, uruchomiona zostanie nowa linia nr 30. Autobusy pojadą z Dworca Gł. PKP przez ul. Lubelskiego Lipca, al. Piłsudskiego, Lipową, Al. Racławickie, al. Warszawską do pętli na ul. Zbożowej. Wbrew pogłoskom, nie będzie zmian na trasie linii nr 20, która nadal będzie kursować z ulicy Kruczkowskiego do Dębówka i Jastkowa.

Z pewnością zadowoleni będą także mieszkańcy Dziesiątej i Kalinowszczyzny. Obie te dzielnice połączy nowa linia trolejbusowa nr 157. Walczyli o nią mieszkańcy, licząc na lepszy dojazd z Kalinowszczyzny do zakładów pracy w rejonie ul. Zemborzyckiej i Diamentowej, czy też z os. Kruczkowskiego do zakładów pracy na ul. Mełgiewskiej. Dodatkowo zapewni ona dojazd z os. Kruczkowskiego do ul. Zana. Trolejbusy będą kursowały z przystanku Zana Leclerc a następnie ul. Nadbystrzycką, Diamentową, Zemborzycką, Kunickiego, Wolską, Fabryczną, Unii Lubelskiej, Lwowską, Andersa do pętli Mełgiewska WSEI. Trolejbusy będą kursować tylko w dzień powszedni co 30 min.

Wprowadzonych zostanie również wiele zmian w dotychczasowych liniach. W związku z elektryfikacją linii nr 28 i wycofaniu jej z os. Poręba, nastąpi zmiana trasy linii nr 13, która będzie stanowić bezpośrednie połączenie dzielnicy Czuby Południowe z Dworcem PKP. Dodatkowo spełniono postulat mieszkańców dzielnicy Za Cukrownią, którzy prosili o bezpośrednie połączenie z Al. Racławickimi. Od początku marca autobusy tej linii kursować będą z os. Poręba a następnie przez ul. Jana Pawła II, Krochmalną, Gazową do Dworca PKP, później Stadionową, Lubelskiego Lipca, Zamojską, Krakowskim Przedmieściem, Al. Racławickimi, Długosza, Popiełuszki, al. Sikorskiego, Północną, Kosmowskiej, Koncertową, al. Kompozytorów Polskich, Smorawińskiego, Szeligowskiego na Choiny.

Kolejną linią, której trasa ulegnie zmianie, jest 16. W tym przypadku wybrane kursy zostaną skierowane pod Urząd Gminy Głusk. Dojadą tam autobusy wyjeżdżające z ul. Wygodnej o godzinie: 9.00, 13.10, 17.19 oraz te z Rudnika o godzinie 7.50, 10.36, 16.00, 18.01 i 20.47. Zmieni się też trasa trolejbusów linii nr 152. Zostaną one skierowanie ulicami: Abramowicką, Kunickiego, al. Piłsudskiego, Narutowicza, Nadbystrzycką, Zana, Filaretów, Jana Pawła II do pętli na os. Poręba. Nie oznacza to jednak, że ulice: Głęboka, Filaretów i Zana zostaną pozbawione połączenia, pojedzie tamtędy linia nr 154. Z kolei połączenie Dzielnicy Dziesiąta z Dzielnicą Rury będzie realizować nowa linia 157.

Z kolei zmiana trasy linii nr 154 to odpowiedź na szereg próśb mieszkańców kilku dzielnic Lublina. Nowa trasa zapewnia utrzymanie bezpośredniego połączenia ul. Filaretów z centrum handlowym Leclerc, zapewnia ul. Orkana zwiększenie obsługi komunikacyjnej oraz wzmacnia połączenie Parku Bronowice ze szpitalami zlokalizowanymi w rejonie ul. Chodźki. Nowa trasa wiedzie z Węglina al. Kraśnicką, ul. Roztocze, Orkana, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino, Zana, Filaretów, Głęboką, Narutowicza, al. Piłsudskiego, Wolską, Fabryczną, Unii Lubelskiej, Podzamcze, Obywatelską do pętli przy ul. Chodźki.

Zlikwidowana zostanie linia nr 28, w zamian za nią pojadą trolejbusy na linii nr 161. Z Węglina przez al. Kraśnicką, Bohaterów Monte Cassino, Zana, Nadbystrzycką, Krochmalną, Gazową, Dworzec PKP, Stadionową, Lubelskiego Lipca, Wolską, Drogą Męczenników Majdanka, Doświadczalną na os. Felin. Nową obsługę komunikacyjną uzyska także Strefa Ekonomiczna na Felinie. Część kursów linii nr 14 zostanie skierowana ulicami: Witosa, Moritza i Vetterów. Wybrane kursy linii nr 21 pojadą ulicami: Moritza, Vetterów do Ronda Przemysłowców, podobnie jak też poszczególne kursy linii nr 23.

Wiele zmian czeka pasażerów korzystających z przystanków przy dworcu głównym PKP. Oprócz tego, że zostanie zlikwidowana linia nr 150, której zadanie przejmą linie 151 i 30, utworzony będzie jeden wspólny przystanek. Będą się na nim zatrzymywać wszystkie linie odjeżdżające w kierunku centrum, czyli: 1, 13, 30, 34, 45, 161 i N3. Od marca przestanie także kursować linia EKO. Elektryczny autobus zostanie skierowany na pozostałe linie.

Z pozostałych zmian, jakie zaczną obowiązywać od marca, wymienić warto zwiększenie częstotliwości kursowania linii nr 151 w dzień powszedni do 7-8 minut oraz zmianę częstotliwości kursowania linii nr 158: w dzień powszedni co 15 minut a w szczycie co 7 minut, w sobotę co 20 minut a w niedzielę i dni świąteczne co 30 minut.

(fot. lublin112)
2016-02-16 20:00:44

33 komentarze

  1. teraz do pracy dwa razy dłuższą trasą będę musiała jechać i wykupić bilet na wszystkie linie.Dla mnie lipa

Z kraju