Lublin: Od marca kolejne spore zmiany w komunikacji miejskiej. Znamy szczegóły
20:00 16-02-2016 | Autor: redakcja

Od 1 marca na ulice wyjadą dwie nowe linie, jedna autobusowa, druga trolejbusowa. By zapewnić skomunikowanie Dworca PKP z Al. Racławickimi, w tym z przystankiem KUL, oraz zapewnić bezpośrednie połączenie dzielnic Sławin i Sławinek z dworcem kolejowym, uruchomiona zostanie nowa linia nr 30. Autobusy pojadą z Dworca Gł. PKP przez ul. Lubelskiego Lipca, al. Piłsudskiego, Lipową, Al. Racławickie, al. Warszawską do pętli na ul. Zbożowej. Wbrew pogłoskom, nie będzie zmian na trasie linii nr 20, która nadal będzie kursować z ulicy Kruczkowskiego do Dębówka i Jastkowa.
Z pewnością zadowoleni będą także mieszkańcy Dziesiątej i Kalinowszczyzny. Obie te dzielnice połączy nowa linia trolejbusowa nr 157. Walczyli o nią mieszkańcy, licząc na lepszy dojazd z Kalinowszczyzny do zakładów pracy w rejonie ul. Zemborzyckiej i Diamentowej, czy też z os. Kruczkowskiego do zakładów pracy na ul. Mełgiewskiej. Dodatkowo zapewni ona dojazd z os. Kruczkowskiego do ul. Zana. Trolejbusy będą kursowały z przystanku Zana Leclerc a następnie ul. Nadbystrzycką, Diamentową, Zemborzycką, Kunickiego, Wolską, Fabryczną, Unii Lubelskiej, Lwowską, Andersa do pętli Mełgiewska WSEI. Trolejbusy będą kursować tylko w dzień powszedni co 30 min.
Wprowadzonych zostanie również wiele zmian w dotychczasowych liniach. W związku z elektryfikacją linii nr 28 i wycofaniu jej z os. Poręba, nastąpi zmiana trasy linii nr 13, która będzie stanowić bezpośrednie połączenie dzielnicy Czuby Południowe z Dworcem PKP. Dodatkowo spełniono postulat mieszkańców dzielnicy Za Cukrownią, którzy prosili o bezpośrednie połączenie z Al. Racławickimi. Od początku marca autobusy tej linii kursować będą z os. Poręba a następnie przez ul. Jana Pawła II, Krochmalną, Gazową do Dworca PKP, później Stadionową, Lubelskiego Lipca, Zamojską, Krakowskim Przedmieściem, Al. Racławickimi, Długosza, Popiełuszki, al. Sikorskiego, Północną, Kosmowskiej, Koncertową, al. Kompozytorów Polskich, Smorawińskiego, Szeligowskiego na Choiny.
Kolejną linią, której trasa ulegnie zmianie, jest 16. W tym przypadku wybrane kursy zostaną skierowane pod Urząd Gminy Głusk. Dojadą tam autobusy wyjeżdżające z ul. Wygodnej o godzinie: 9.00, 13.10, 17.19 oraz te z Rudnika o godzinie 7.50, 10.36, 16.00, 18.01 i 20.47. Zmieni się też trasa trolejbusów linii nr 152. Zostaną one skierowanie ulicami: Abramowicką, Kunickiego, al. Piłsudskiego, Narutowicza, Nadbystrzycką, Zana, Filaretów, Jana Pawła II do pętli na os. Poręba. Nie oznacza to jednak, że ulice: Głęboka, Filaretów i Zana zostaną pozbawione połączenia, pojedzie tamtędy linia nr 154. Z kolei połączenie Dzielnicy Dziesiąta z Dzielnicą Rury będzie realizować nowa linia 157.
Z kolei zmiana trasy linii nr 154 to odpowiedź na szereg próśb mieszkańców kilku dzielnic Lublina. Nowa trasa zapewnia utrzymanie bezpośredniego połączenia ul. Filaretów z centrum handlowym Leclerc, zapewnia ul. Orkana zwiększenie obsługi komunikacyjnej oraz wzmacnia połączenie Parku Bronowice ze szpitalami zlokalizowanymi w rejonie ul. Chodźki. Nowa trasa wiedzie z Węglina al. Kraśnicką, ul. Roztocze, Orkana, Armii Krajowej, Bohaterów Monte Cassino, Zana, Filaretów, Głęboką, Narutowicza, al. Piłsudskiego, Wolską, Fabryczną, Unii Lubelskiej, Podzamcze, Obywatelską do pętli przy ul. Chodźki.
Zlikwidowana zostanie linia nr 28, w zamian za nią pojadą trolejbusy na linii nr 161. Z Węglina przez al. Kraśnicką, Bohaterów Monte Cassino, Zana, Nadbystrzycką, Krochmalną, Gazową, Dworzec PKP, Stadionową, Lubelskiego Lipca, Wolską, Drogą Męczenników Majdanka, Doświadczalną na os. Felin. Nową obsługę komunikacyjną uzyska także Strefa Ekonomiczna na Felinie. Część kursów linii nr 14 zostanie skierowana ulicami: Witosa, Moritza i Vetterów. Wybrane kursy linii nr 21 pojadą ulicami: Moritza, Vetterów do Ronda Przemysłowców, podobnie jak też poszczególne kursy linii nr 23.
Wiele zmian czeka pasażerów korzystających z przystanków przy dworcu głównym PKP. Oprócz tego, że zostanie zlikwidowana linia nr 150, której zadanie przejmą linie 151 i 30, utworzony będzie jeden wspólny przystanek. Będą się na nim zatrzymywać wszystkie linie odjeżdżające w kierunku centrum, czyli: 1, 13, 30, 34, 45, 161 i N3. Od marca przestanie także kursować linia EKO. Elektryczny autobus zostanie skierowany na pozostałe linie.
Z pozostałych zmian, jakie zaczną obowiązywać od marca, wymienić warto zwiększenie częstotliwości kursowania linii nr 151 w dzień powszedni do 7-8 minut oraz zmianę częstotliwości kursowania linii nr 158: w dzień powszedni co 15 minut a w szczycie co 7 minut, w sobotę co 20 minut a w niedzielę i dni świąteczne co 30 minut.
(fot. lublin112)
2016-02-16 20:00:44
Hehe…a kiedy następna zmiana..???..za 2 tygodnie…
a jest jakieś bezpośrednie połączenie z dworca pkp z ul. Janczarskiego lub Chodzki ?
trolejbus 160 na plac bychawski, i na dworzec idziesz z 3-4min
a skąd wzięłaś ul Janczarskiego? Filmów pewnie za dużo oglądasz
a miałam taki super dojazd do pracy 152 🙁
pracujesz? to się podziel z ztm-em i kup dwa bilety albo jeden droższy
business is business 😆
Na tej pętli na Zbożowej wkrótce przestaną się mieścić autobusy… A nieopodal na Sławinkowskiej końcowy pozostaje wykorzystywany przez jedną linię
A od lipca ma dojść jeszcze przedłużona „47” przez Zelwerowicza, ale dadzą radę 🙂
Końcowy na Sławinkowskiej jest okrutnie rozwiązany. Wystarczy że stanie tam przegubowiec i podjedzie kolejny autobus – wjedzie na pętle do połowy i tak z stoi z d*pą na środku ulicy. Widziane przynajmniej raz w tygodniu.
Ale co drugi kierowca w ztm to tuman niestety.
A gdzie ma stać mistrzu? Podziel się swoją wiedzą, gdzie teleportujesz autobus?
no do jasnej chole…., już na Głębokiej niedługo to same furmanki będą kursować….
Z osiedla Kruczkowskiego dojadę sobie na Zana linią 157.Super 🙂
Według ZTM-u 158 jeździ za często skoro zmieniają z 10 na co 15 min. Super… teraz już nie będzie można się tam wcisnąć.
trasa 151 pozostaje bez zmian ? dobrze że zwiększyli częstotliwość 🙂
jakim k pogłoskom ? Wcześniej ogłaszali z 20 inne zmiany, teraz inne Chyba kpią z ludzi i traktują nas jak bydło, którym sobie przewalają na lewo i na prawo jak im wygodniej. Chyba czas pogonić zarząd ZTMu bo sami ogłaszają raz jedno raz drugie mając pasażerów głęboko gdzieś, aby wyrwać im 3zł !!! A Żuk tylko poklaskuje,,,
Bez sensu jest zmieniać częstotliwość jazdy linii numer 158, tam zawsze jest ciasno w dzień powszedni, o każdej godzinie.
Na linie 158 bedą skierowane same przeguby , wiec nie maruć .
„Zawsze”? Nie licząc szczytów to ciężko zapełnić wszystkie miejsca siedzące w 12m wozie. Radzę przejechać się w innych godzinach.