Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Kolejny Park&Ride w Lublinie już gotowy. Obiekt pomieści 44 pojazdy (zdjęcia)

Jest to piąty tego typu parking w mieście. Zgodnie z założeniem, kierowcy na mogą pozostawić na nim swoje auta a następnie przesiąść się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuować podróż do centrum miasta.

Zakończyły się prace związane z budową piątego na terenie Lublina parkingu typu Park&Ride. Powstał on przy skrzyżowaniu Drogi Męczenników Majdanka z ul. Grenadierów, tuż obok dawnej pętli trolejbusowej. Obiekt pomieści 44 pojazdy, z czego 3 miejsca przeznaczone są dla osób z niepełnosprawnościami.

W ramach inwestycji przebudowano również odcinek ul. Grenadierów na wysokości parkingu. Powstało też odwodnienie terenu oraz wybudowano oświetlenie, chodniki i przejścia dla pieszych. Całość objęta została monitoringiem, co zapewni bezpieczeństwo osób, które będą korzystać z miejsc postojowych. Nie zapomniano również o zieleni. Nasadzono 10 drzew liściastych oraz blisko 1150 krzewów.

Obecnie trwa jeszcze porządkowanie terenu po trwającej pół roku budowie, niebawem ruszą odbiory inwestycji. Jest to piąty tego typu parking w mieście. Kosztował on blisko 2 mln zł. Kierowcy korzystają już z podobnych miejsc przy ulicach: Choiny, Żeglarskiej, Abramowickiej oraz al. Kraśnickiej. Łącznie wszystkie lokalizacje oferują blisko 190 miejsc postojowych.

Celem ich powstania jest zachęcenie osób, które dojeżdżają do Lublina z sąsiednich gmin, do skorzystania z autobusów i trolejbusów. Zgodnie z założeniem, kierowcy na parkingu mogą pozostawić swoje auta a następnie przesiąść się do komunikacji zbiorowej i w ten sposób kontynuować podróż do centrum miasta.

– Kończymy budowę funkcjonalnych węzłów przesiadkowych, czyli miejsc integrujących różne środki transportu. To ważna inwestycja nie tylko z punktu widzenia Miasta Lublin, ale także całego Lubelskiego Obszaru Funkcjonalnego, ponieważ umożliwi płynniejsze poruszania się po mieście oraz lepsze połączenie Lublina z gminami ościennymi – mówi Artur Szymczyk, Zastępca Prezydenta Miasta Lublin ds. Inwestycji i Rozwoju.

Inwestycja jest częścią projektu unijnego „Budowa, modernizacja przystanków i węzłów przesiadkowych zintegrowanych z innymi rodzajami transportu dla potrzeb LOF”, w ramach którego powstało 7 węzłów przesiadkowych w rejonie ulic: Żeglarskiej, Franczaka „Lalka”, al. Kraśnickiej, Granitowej, Zbożowej, Osmolickiej oraz Abramowickiej.

Kolejny Park&Ride w Lublinie już gotowy. Obiekt pomieści 44 pojazdy (zdjęcia)

Kolejny Park&Ride w Lublinie już gotowy. Obiekt pomieści 44 pojazdy (zdjęcia)

Kolejny Park&Ride w Lublinie już gotowy. Obiekt pomieści 44 pojazdy (zdjęcia)

Kolejny Park&Ride w Lublinie już gotowy. Obiekt pomieści 44 pojazdy (zdjęcia)

Kolejny Park&Ride w Lublinie już gotowy. Obiekt pomieści 44 pojazdy (zdjęcia)

(fot. UM Lublin)

15 komentarzy

  1. Już widzę jak seba z LZA ,LKS zostawia tam swoje bmw I z Jessica jadą mpk. Może wzrośnie przyrost naturalny na parkingu.

  2. Kolejny idiotyzm już gotowy

  3. te PR to darmowqe parkingi dla okolicznych co nie jezdza mpk

  4. Kiedy postawicie tam parkomaty i wprowadzicie płatną strefę parkowania?
    Jaka będzie opłata za godzinę parkowania auta ?

  5. Trzeba mieć zryty beret żeby myśleć ze coś takiego się przyjmie.Zostawić auto na parkingu i tłuc się zatłoczonym autobusem jadącym 40km/h i jeszcze w gratisie Covida złapać mając własne auto.To jakaś kpina z ludzi.

    • przylmie sie, tylko parking powinien byc dla kogoskto ma bilet miesieczny

      • Zniżki powinny być, wtedy to by był atrakcyjne… tylko co zniżka tylko dla kierowcy? Niech będzie np. na dowód rejestracyjny… Ale co jeśli ktoś przywozi do lublina inne osoby, co np z 4 pasażerami, im się zniżki nie należą?

        To jak my się w 5 osób zrzucimy na benzynę to nas to wyniesie wielokrotnie taniej niż korzystanie z MPK…

        Te parkingi to utopijny bubel miejski.

  6. Zaraz sobie cmentarz zrobi z tego prywatny parking na wyłączność hahaa

  7. Ktoś co ma samochód nie będzie się tłukł w mpk w smrodzie i odorze alkoholu.

  8. Wszystko zależy od tego, co kto ma w głowie. W Szwajcarii już 40 lat temu ludzie zostawiali auta na przedmieściu i dalej jechali tramwajem do miasta. Na skrzyżowaniu, zanim powstał system start-stop, tylko pierwszy samochód miał włączony silnik, pozostałe gasiły. Ot, taka osobliwość.

    • Ale Szwajcaria to dość osobliwy byt, tam socjal nie jest w modzie, a władza jest na usługach społeczeństwa. Poza tym są to ludzie, którzy uważają, że pieniądze biorą się z …pracy 😉 niedorzeczne prawda ??

  9. Biznes w żukogrodzie… podnieść ceny biletów miesięcznych, ale zostawić niższe ceny dla płacących pit w lublinie, postawić bublo-parkingi za miliony i kazać się przesiąść ludziom spoza lublina (którzy nie rozliczają PIT w lublinie) do jazdy autobusem i płaceniu wyższych cen biletów. STONKS

    Powinna być tak, przyjeżdżasz, pobierasz bilecik i możesz jeździć na ulgowych lub coś podobnego. W obecnej sytuacji ani finansowo, ani jeśli chodzi o czas, ani o komfort nie jest atrakcyjne w żadnym stopniu.

    • nikt nikomu nic nie każe, pełna dowolność, chcesz to korzystasz, chcesz płacić podatki gdzie indziej to płacisz tam, ale tu masz droższy miesięczny, twój wybór
      A w kwestii P&R uważam, że w Lublinie raczej to nie będzie popularne rozwiązanie. Może w większych miastach jak Warszawa, gdzie przejazd metrem czy tramwajem jest szybszy i łatwiejszy niż poruszanie się samochodem.

  10. Zobaczycie jak urzedasy wprowadza zakaz wjazdu do centrum dla samochodow spalinowych kwestja 3 lat zasrancy

Z kraju