Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Katastrofa drogowa na trasie Lublin – Puławy. Jedna osoba nie żyje, jest dużo rannych

Trwa akcja ratunkowa w miejscu groźnego wypadku do jakiego doszło na drodze z Lublina do Puław. Na miejsce lecą śmigłowce Lotniczego Pogotowia Ratunkowego.

102 komentarze

  1. A co mają do powiedzenia: minister transportu, autor projektu, sprawdzający projekt, powiatowy inspektor nadzoru budowlanego, inspektor budowlany doradzający w gminie, zatwierdzający projekt GDDKiA, wójt, mieszkańcy, tachometry i kamery monitoringów?

    • Minister transportu powinien wpływać na podniesienie wysokości mandatów, częstsze odbieranie praw jazdy, więcej fotoradarów, odcinkowych pomiarów prędkości itp….wtedy do takich wypadków dochodziłoby rzadziej.
      Betony nie mają nic do tego.

      Ciekawe ile ważył dostawczak, który nie wyhamował i spowodował tą katastrofę? Ile godzin na dobę spędza jego kierowca za kierownicą? To powinno zainteresować ITD/ministra itp.

      • Pomyślmy:
        3,5-tonowe Iveco, masa własna (sama kabina i rama) – niecałe 2 tony.
        Ładowność 1,5 tony, z czego zabudowa około 1000 kg.
        Zostaje 500 kg na agregat, paliwo, kierowcę… i towar.
        Wniosek – towaru nie było więcej jak 250 kg… no chyba, że jechał pasażer, wtedy 180 😉

        • Kuba odpuść sobie i idź się leczyć

          Po co „ekspercie” te kretyńskie wyliczenia?
          Przecież kierowca iveco zwolnił a w niego uderzył dostawczy bus.
          Komuś normalnemu napisałbym „pomyśl”.
          Trollującym nieudacznikom współczuję.
          Nawet w obliczu tragedii chcesz „zabłysnąć” swoją głupotą???

      • Prezydenta, Hitlermansa i kogo jeszcze?

  2. Można by dopłacić Mpk Lublin za dojeżdżanie do Garbowa tak jak w Jastkowie. Było by wtedy bezpieczniej a nie w takim busie ludzie jadą na stojaka i czego mają się trzymać i co im to pomoże w razie wypadku. Niestety u nas w gminie ważniejszy jest nowy ośrodek zdrowia lub inne „ważne cele”.

    • Dopłata to ok 1/4 budżetu gminy. Na pewno wszyscy byliby wniebowzięcia, że mają 4 razy dziennie autobus MPK do Lublina, ale nie mają nowego oświetlenia, placów zabaw, odśnieżania.

      • Lepiej sprawdź ile to kosztuje i ile wynosi budżet gminy oraz ile kursów autobusów jest w Jastkowie.

    • Gmina jest bogata, stać ja na bezpieczeństwo mieszkańców, oświetlenie,płace zabaw itd.
      Inna sprawa czy Gmina chce inwestować I rozwijać gminę czy tylko rozwój tego co we własnym interesie?
      Ośrodek zdrowia i jego przenosiny to porażka!!

      • MPK do Garbowa to iście atrakcyjny pomysł jak kupienie krowom majtek żeby nie raziły jak żrą trawę na polach.

    • Nie wiem czemu nie zrobią ronda koło cpn-u jest dużo miejsca. Spowolniło by to ruch łatwiej można by było wyjechać. Ale zaraz napisze monkaS że ją krowy rażą na pastwisku żeby się tym zająć.

  3. Gdyby nie było barier, nie było drzew, nie było rowu no i oczywiście GDYBY BYŁ TOR

  4. Tym którzy „bronią” betonów radzę choć raz wyjechać z posesji oddzielonej tym betonem, zwłaszcza wieczorem – Ograniczona widoczność do kilky metrów, nie wspominając o tym że ukradli kawał drogi.

  5. „Poruszający się za nim kierowca dostawczego busa nie zachował ostrożności i uderzył w tył ciężarówki.” – co mają betonowe bariery do tego? Idiota w dostawczaku jest przyczyną tego wypadku.

    „Seata skręcal by z pasa pobocza natomiast w aktualnej sytuacji musiał wyhamować do 0 na środku pasa ruchu.” – no tak, nie da się podczas kierowania filmu oglądać ani SMSa pisać.

    Większość piszących nie zauważyła, że od czasu wybudowania S12/S17 ta droga utraciła status drogi krajowej. A skoro jedzie się już drogą bardziej lokalną, to i prędkości powinny być mniejsze i dostosowane do warunków.

  6. Niecodzienny wypadek. Kierowca samochodu spowodował śmierć innego kierowcy samochodu. Przeważnie to głupi piesi i bezmyślni rowerzyści zabijają kierowców.

  7. Zawsze jak jest wypadek to pojawiają się i głupie komentarze. WINA NIGDY NIE SPOCZYWA NA KIEROWCY!!! Winą najlepiej obarczyć: betony, które stoją przy drodze, zrobione dla pieszych żeby nie musieli chodzić po ulicy, gminę, która te betony wymyśliła, a może wina ostrego zakrętu, przed którym jest znak. Tak stoi tam znak informacyjny (DLA KIEROWCÓW NIE ZNAJĄCYCH ZNAKÓW JEST TO ZÓŁTY TRÓJKĄT OSTRZEGAJĄCY O OSTRYM ZAKRĘCIE). A gdyby każdy z tych kierowców zastanowił się po co w ogóle są znaki drogowe, szczególnie z ograniczeniem prędkości i stosował się do tych znaków (TAK JAK TAM ZNAK Z OGRANICZENIEM DO 60 KM) to może by do wielu wypadków nie doszło. No ale oczywiście winę najlepiej odpychać od siebie. A już jak nie ma się czego czepić to trzeba i krytykować śmigłowiec-karetkę. Bo niby „tych lepszych” ludzi zabiera się śmigłowcem a tych „gorszych ” zwykłymi karetkami. Tak. rozumiem, że taki ratownik jak przyleci śmigłowcem to od razu się pyta: „przepraszam państwa, która z osób poszkodowanych jest „z tej lepszej Partii to może lecieć ze mną? LUDZIE OPAMIĘTAJCIE SIĘ ZANIM COKOLWIEK SKOMENTUJECIE !!!

    • Otóż to. Taki teraz mamy jakiś „niedorobiony” naród (może efekt Czernobyla?), że chamstwo, cwaniactwo, arogancja to nasza główna przywara. Jest w zasadzie na porządku dziennym i zawsze tylko winy szukają nie u siebie, a gdziekolwiek indziej. Czego dobitnym dowodem są niektóre komentarze na tym portalu.

      Problem jest w tym, że co raz lepsze drogi i auta, są przyczyną takich zachowań. I nic nie wskazuje na to, aby to poprawiło się.

      Już wielokrotnie na temat kultury jazdy w naszym kraju pisałem. Dopóki nie będzie konkretnego bata na kierowców i bezwzględnej odpowiedzialności, takie sytuacje, niestety, nadal będą. Czy to na autostradzie, eSce, czy to lokalnej drodze. Minie jeszcze wiele pokoleń, jak ucywilizujemy się.

      Sprawca teraz załatwił sobie „święty spokój” na parę lat.

    • Ja pierdziele kobieto weź naucz się czytać ze zrozumieniem. Tutaj nikt nie mówi ze kierowca dostawczaka jest niewinny. Chodzi o to ze jak się trafi taki idiota (lub nieszczęśliwy przypadek) to auto na pasie obok jest W PUŁAPCE. Nie ma jak uciec na bok.
      Ja wiem ze jak jedzie się prawidłowo i ma się pierwszeństwo to nic nie grozi.
      Ale jakby w mijającym cię TIRze wystrzeliła opona/kierowca innego auta zasłabł/dostał zawału to wolałabyś jechać bo przecież jesteś na swoim pasie czy spier***** na pobocze/do rowu żeby uniknąć przygniecenia?
      W przypadku tych betonów jesteś w w pułapce i giniesz. Tutaj chodzi o zapewnienie bezpieczeństwa a nie ustalenie winnego bo nie tylko prędkość i idioci są przyczynami wypadków i niepotrzebnej śmierci.

      • 1) Przepraszam Cię bardzo droga „królowo” ale to chyba u ciebie brak czytania ze zrozumieniem 😉 Nie mówię o kierowcy dostawczaka i nie mówię akurat o nim czy winny czy niewinny. Nie mnie to osądzać. Mówię OGÓLNIE.
        2) No cóż te betony … są drogi gdzie nie ma betonów, ale też nie ma chodnika i nie ma pobocza i też nie ma gdzie uciec na bok.

        Już jak się czepiać to wszystkiego. Zamykam tę dyskusję z tobą. Pozdrawiam serdecznie i miłego dnia ci życzę 🙂

      • Ty krolowa ula to bys byl prezydentem…. Ile glow tyle mądrości..

  8. bezmózgowce i niewolnicy, SZYBCIEJ!

    Busiarze i młodziki – szybciej, szybciej, SZYBCIEJ! Ku**wa, bezmózgi, szybciej!! SZYBCIEJ! szybciej!! szybciej!! SZYBCIEJ! SZYBCIEJ! SZYBCIEJ! SZYBCIEJ! SZYBCIEJ! SZYBCIEJ! SZYBCIEJ!

    • Proponuję Ci chłopcze, skończyć podstawową edukację, albo nawet trochę wyżej, to może zaczniesz rozumieć treść artykułu(ów). Wysil się i spróbuj jeszcze raz przeczytać.

  9. skad kierowca busa młody jakiś……………?? na jakiej rejsracji bus albo jakiej firmy wie ktoś………….???

  10. Ludzie, którzy obwiniają betony nie powinni mieć prawa jazdy. Odwróćmy sytuację. Betonów nie ma, jak do tej pory. Chodnika też nie, bo do informacji pieniaczy, którzy oskarżają gminę o skąpstwo, zrobienie tam chodnika byłoby bardzo drogie, za te pieniądze można wam kilka dróg poprawić. Zdarza się taki wypadek, ale kierowca odbija w prawo na np. matkę z dzieckiem. Oni giną. Wtedy też byście jęczeli, że wina wójta, plebana, układu planet, wiatru z zachodu i asfaltu. Nie. Wina sprawcy, który może się zagapił, trzymał za małą odległość, jechał za szybko, miał trochę mniej sprawny samochód etc. Okoliczności i infrastruktura prawie zawsze są tylko tłem. Siedzenie w metalowej puszce nie sprawia, że możemy wszystko. Ale możemy i musimy się wszystkiego spodziewać.

    • Ważniejsze jest te kilka dróg czy infrastruktura drogowa z prawdziwego zdarzenia? Taka, która zapewnia odpowiednie bezpieczeństwo każdemu użytkownikowi drogi?

    • Gmina powinna zbudować chodnik na tym odcinku a nie postawić betony. Tylko że łatwiej i szybciej ( 1 dzień) pistawić te słupki. Chodnik powinien być za rowem wówczas droga miałaby pobocze a piesi bezpieczny chodnik. Aktualne rozwiązanie jest tragiczne …

Z kraju