Już niebawem pasażerowie skorzystają z nowego dworca. Prace dobiegają końca (zdjęcia)
19:38 07-11-2021 | Autor: redakcja

Budynek nowego dworca PKP w Świdniku jest już gotowy, wykonawcy pozostały jeszcze prace wykończeniowe. Dobiega końca montaż okładziny elewacyjnej, niebawem ruszy też montaż oraz uruchomienie elektronicznych tablic przyjazdów i odjazdów pociągów. Po wykonaniu przyłącza energetycznego przeprowadzone zostaną rozruchy oraz testy instalacji i urządzeń. Prace mają się zakończyć w grudniu, zaś na początku przyszłego roku obiekt zostanie oddany do użytkowania.
Dworzec składa się z dwóch części. W pierwszej będzie mieścić się poczekalnia oraz toalety, w drugiej niewielki lokal komercyjny. Obie są połączone wiatą, dzięki czemu tworzą spójną całość. Nad wszystkim góruje wysoka wieża zegarowa. Pod wiatą zamontowano już stojaki dla rowerów, w planach jest także stacja naprawy jednośladów. Dworzec zostanie również wyposażony w biletomaty i nowoczesny system informacji głosowej.
Nowy obiekt na stacji Świdnik Miasto zastąpił wiatę, z której pasażerowie korzystali od 1967 roku. Jednak w ostatnich latach była ona zamknięta na cztery spusty i nie spełniała żadnej funkcji. W końcu zapadła decyzja, aby liczący ponad 50 lat budynek dworca wyburzyć, a na jego miejscu postawić nowy obiekt, który ma służyć podróżnym. Prace rozpoczęły się w październiku ubiegłego roku.
Galeria zdjęć





(fot. lublin112)
Wszyscy niedługo będą jeździć aby szynami skoro gaz juz 3.5 zł I dalej drożeje a ropa 6.60 nawet na niektórych stacjach,!! Do tego mandaty po 3.000 tysiące za byle go….no.wsztstko aby po to by 2 uduxxpic i żeby ciągle miał.wydatki
Ciekawe, czy tu też PKP zaklei wyświetlacze plakatami z rozkładem jazdy, tak jak ostatnio w Warszawie ?
państwowy bankrut nie ma już w co ładować pieniędzy podatnika
Wszystko co prywatne to o wiele droższe. W Anglii już prywatyzowano kolej, w końcu i tak wróciła do państwa, bo ludzie jednak muszą jakoś się przemieszczać.
Straszny była ta wiata z 1967 roku powinna w muzeum już dawno
„Nowy budynek dworca na stacji Świdnik Miasto zastąpił wiatę, z której pasażerowie korzystali od 1967 roku.” To nie prawda. W 1967 wybudowano dworzec, który istniał do lat 2000, kiedy został przerobiony na wiatę.
Człowieku ty gadasz o dworcach a jak mosty długości 5 max 10 metrow burza bo płynie rzeczka a właściwie rów bo wody tyle co byś nasikal … I rozpie…. taki mostek co staje na nim tir zapakowany z koparka …I ja na tym mostku zrzuca ….ciężko im zburzyć most bo niby juz słaby i robią jakieś gow..xno i płacimy podatnicy miliony za taki most !!! Wszystko reka rękę chlopie ???????????
Taki stary mostek postał by jeszcze 200 lat a może 500 lat a robią nowy co wytrwa 50 lat bo niby tamten juz sie nie nadaje do użytku bo grozi zawalenie ?????? wez kiedyś cegły z domu a teraz …. wez dawne drewno na krokwie schody a wez dzisiejsze … ale co tam niby nie to lepsze …tak jak te samochody hahahahah?????????????
Jakbyś nie patrzył samochody są zdecydowanie lepsze niż kiedyś. Trochę ten downsizing jest czasem ponad miarę rozsądku. Ale nowa elektryczna era rozwiąże i ten problem za kilka/naście lat.
Pytanie trochę nie na temat – ale też kolejowe:) Czy ktoś się orientuje czy na dworcu Lublin Główny będą na peronach wyświetlacze informacji pasażerskiej? Bo na razie tylko w gablotach rozkład wisi – i trochę mnie dziwi, że stacja po remoncie nie ma takiego systemu….
System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej (SDIP) ma być ujednolicony w skali całej sieci PKP PLK. Dopóki SDIP nie zostanie zamontowany, polecam korzystanie z aplikacji Portal Pasażera od PKP PLK, z zakładki „rozkład na stacji. Tam są informacje odnośnie opóźnień, a nawet ich przyczyn (np. awaria USRK). Rozkład na danej stacji można również dodać do ulubionych, co ułatwi wyszukiwanie.
Byłem ostatnio na dworcu w lublinie do Warszawy jechała jedna osoba w przedziałach siedziały dwie ile trzeba dokładać do tego?
To jest największy problem z pociągami osobowymi.