Wtorek, 23 kwietnia 202423/04/2024
690 680 960
690 680 960

Jeszcze bardziej poprawi się komfort podróżowania. Do Lublina dotarło 30 nowych autobusów

Choć lubelska komunikacja miejska należy do jednej z nowocześniejszych w kraju, a komfort podróżowania w przeciągu ostatnich lat uległ ogromnej poprawie, niebawem pasażerowie będą jeździć jeszcze wygodniej. Do Lublina dotarło 30 fabrycznie nowych autobusów.

W czwartek na ulice Lublina wyjedzie 30 fabrycznie nowych autobusów. Będzie to 20 pojazdów przegubowych klasy mega oraz 10 autobusów klasy maxi. Te pierwsze wyjadą na linie nr 8, 10, 17, 18, 42 i 55, z kolei pojazdy krótsze będą woziły pasażerów na liniach nr 3, 6, 23, 37 i 45. Wszystkie to mercedesy conecto z rocznika 2016, których 33 sztuki dotarły właśnie do Lublina. Autobusów jest więcej, gdyż właśnie trzy z nich stanowić będą rezerwę taborową. W przypadku gdyby doszło do awarii, kolizji itp i konieczna okaże się podmiana wozu, to właśnie jeden z rezerwowych autobusów natychmiast wyjedzie na trasę.

Każdy z nowych autobusów wymalowany jest w barwy miejskie, jest w całości niskopodłogowy, posiada klimatyzację, monitoring i biletomat. Autobusy mają także elektroniczne zewnętrzne tablice kierunkowe i wewnętrzne tablice LCD przeznaczone do prezentowania informacji o trasie przejazdu danej linii oraz system zapowiedzi głosowej. Mają też zamontowane kasowniki dwufunkcyjne oraz moduł GPS. Tapicerka pojazdów zawiera wzór miejski „Lublin – miasto inspiracji”.

Autobusy należą do warszawskiej firmy Warbus, która to zwyciężyła w ogłoszonym przez Zarząd Transportu Miejskiego w Lublinie przetargu, na świadczenie usług przewozowych na terenie miasta. Umowa została podpisana na okres najbliższych ośmiu lat. Wartość zawartego kontraktu wynosi 113,9 mln złotych.

Nowy tabor z pewnością wpłynie na komfort podróżowania komunikacją miejską po Lublinie. Przede wszystkim na najważniejszych liniach, które są najbardziej obleganie przez pasażerów, zrobi się luźniej. Obecnie na trasy wyjeżdża 56 autobusów przegubowych, od czwartku będzie ich o 20 więcej. Dodatkowo na liniach 3, 6, 23, 37 i 45 kilku, a nawet kilkunastoletnie autobusy zostaną zastąpione fabrycznie nowymi. Kończy się bowiem umowa z dotychczasowymi przewoźnikami, czyli Gorzel i Motyl, których pojazdy obsługiwały niektóre z kursów na tych liniach. Również część neoplanów pójdzie w odstawkę, zastąpią je nowe mercedesy.

(wideo – Dronolot)
2016-12-13 20:35:00

26 komentarzy

  1. a kierowców brak same te cacka będą kursować takie luksusy mróz wilgoć …….i wyjadą tylko te stare złomy a te mesie dostaną szału bo komputerk powie stop tyle elektroniki a jazdy nie nie będzie bo Warbus niema zaplecza technicznego w Lublinie tak jak jego szwagier z Irexsu ale mają jedną bazę ul. Hutnicza

    • Nowe to sa na gwarancji wiec po co ci zaplecze?? Niewiem czy wiesz jakie sa gwarancje w nowych samochodach ale pewnie i w autobusach 5 lat to masz podczas awari w euroopie nawet naprawe i hotel jezeki beda naprawiac pare dni

  2. Może czas pozbyć się starych smierdziuchów psujących miejskie powietrze. Jeszcze tylko buspasy i może się skuszę

  3. Ten cały ZTM to kpina kupa kolesi i rodzinek dyletantów ni mających bladego pojęcia o tym za co biorą pensje ale pasażerowi trzeba dogodzić tak jak dzisiaj PKP w poznaniu totalny chaos bo…. testowali nowy program jaja po 4 godziny ludzie czekali BRAWO TY BRAWO JA

  4. Była Zielona Góra jest Irex teraz Warbus a czy niemożna dać szansy lubelskim biznesmenom dać umowę na 10 lat też zakupią nowe autobusy a podatki zostaną w mieście inspiracji i może ten lub inny Prezydent zadba wreszcie o teren tego pięknego Ratusza garbate jezdnie ale wizytówka pod samym nosem WSTYD

    • Nie mozna bo w mpk jest tylu prezesow dyrektorow i kierownikow wszystko rodzinka znajomi itp ze juz niema za co kupic autobusu!! Tak oszczedzaja politycy banda zlodziei ale zuk akurat sobie i rodzinie fundnie nowe renowki bo przeciez wstyd jezdzic 8letnim autem ilez mozna. Tylko dlugo nie pojezdzi bo pis go wywali ze stanowisk i rodzinka pis zacznie smigac i krasc dalej

  5. A ja wolę Lubelskie Linie Autobusowe. Zawsze punktualnie, czysto i kierowcy bardzo mili.

  6. A gdzie AUTOSAN? Kpina. Przeciez lepiej niemieckie. Polakom nie dacie zarobic. Podziekuje dla MPK.

  7. Może czytajmy dokładnie. MPK Lublin nie dostało autobusów. Cytując „Autobusy należą do warszawskiej firmy Warbus, która to zwyciężyła w ogłoszonym … przetargu, na świadczenie usług przewozowych na terenie miasta.”. Czyli kolejna prywatna firma.

  8. Niektórzy czytający ten artykuł albo mają problemy z rozumieniem czytanego tekstu albo czytają tylko nagłówek. A może po prostu nie mieszkają w Lublinie i piszą co im ślina na język przyniesie nie mając pojęcia o komunikacji miejskiej w Lublinie?
    Dlaczego to lubelscy „biznesmeni” nie wygrali przetargu na linie w ZTM? Może oferowali gorsze warunki!
    A ja myślę, że dobrze się stało iż nie wygrali. Oferują pracownikom umowę zlecenie za najniższą krajową i wymagają nie wiadomo co. Pseudobiznesmeny j.b.ne!!!

Z kraju