Dyrektor Wschodniego Zakładu PKP Cargo zwolniony. „Jest współodpowiedzialny za złą sytuację spółki”
18:39 08-08-2024 | Autor: redakcja
Władze spółki PKP Cargo zwolnienia zaczęły od odwołania niektórych dyrektorów. Pracę stracił m.in. rządzący mającym swoją siedzibę w Lublinie Zakładem Wschodnim Michał Bisek. Powodem mają być rzekome nieprawidłowości w funkcjonowaniu spółki.
Jak wskazał p.o. Prezesa PKP Cargo Marcin Wojewódka, w spółce koniecznych jest szereg zmian, które pozwolą jej odzyskać dobrą sytuację finansową, efektywność i konkurencyjność na rynku. Jeżeli zaś chodzi o zwolnionych dyrektorów, to potrzebę tego typu decyzji mieli wskazać m.in. związkowcy.
– Od kilku miesięcy na bieżąco informujemy o fatalnej sytuacji Spółki, w jakiej pozostawili ją nasi poprzednicy. Proces naprawczy obejmuje też zmiany na stanowiskach dyrektorów wybranych Zakładów. Współzarządzali oni spółką w minionych latach i są współodpowiedzialni za jej złą sytuację. Potrzebę tych zmian dostrzegają też przedstawiciele Związków Zawodowych. Podkreślają oni, że spółki nie mogą naprawiać ci sami ludzie, którzy ją pogrążyli – mówi Marcin Wojewódka.
Odwołany dyrektor w rozmowie z portalem wPolityce.pl wskazał, że przez ostanie miesiące próbował bronić Wschodniego Zakładu. Nie zgadzał się również na tak dużą skalę zwolnień wśród załogi, gdyż to doprowadzi do tego, że zakład nie będzie w stanie wykonywać posiadanych kontraktów. Przypomniał również, że Wschodni Zakład jest najlepszy w całej spółce PKP Cargo, zawsze miał wyniki na plusie więc w żaden sposób nie przyczynił się do problemów finansowych PKP Cargo.
Władze przewoźnika zaznaczają, że po 8 latach rządów nominatów PiS, spółka jest zadłużona na 5,2 mld zł. Nie reguluje części zobowiązań, nie płaci części faktur, ale jeszcze zachowuje płynność finansową. Przed rządami PiS kurs akcji PKP Cargo wynosił nawet 90 zł, a po 8 latach jest to poniżej 12 zł. W roku 2014 spółka wyceniana była na ponad 4 mld zł, w kwietniu br. na około 600 mln zł co oznacza utratę 90 % wartości.
PKP Cargo poinformowało również, że Prokuratura Okręgowa w Warszawie wszczęła postępowanie w sprawie decyzji węglowej Premiera Mateusza Morawieckiego, która przyniosła przewoźnikowi dotkliwe straty. Dodatkowo do premiera i Ministra Aktywów Państwowych skierowano apel o pilną wypłatę rekompensaty za zrealizowane decyzje premiera Mateusza Morawieckiego dotyczące transportu węgla z nadbałtyckich portów.
Chodzi o sytuację z 2022 roku, kiedy to w kraju pojawił się problem z węglem. Wtedy to podjęta została wspomniana wcześniej decyzja węglowa. Wagony do przewozu węgla skierowane zostały do portów, gdzie czekały, aż przypłynie węgiel. Odbyło się to kosztem porzucenia innych, komercyjnych i rentownych zleceń. PKP Cargo zaznacza, iż doprowadziło to do utraty części klientów, a finansowe i biznesowe skutki tej decyzji odczuwane są do dziś.
P I S owskie Z Ł O D Z I E J E I P A R T A C Z E
Przypomnę :
Benzyny po 5,19,kwoty wolnej 60 tys.,zwolnienia z abonamentu i podatku Belki nie ma. Akademików za złotówkę i 1000 zł dla każdego studenta też nie!Mieszkania dla młodych za 600 też nie!Dobrowolnego ZUS też nie!Renty wdowiej też nie! Płacenie przez ZUS za L-4 od pierwszego dnia też nie!Za to będą emigranty w dowolnej ilości! I aborcja na żądanie! Minęło , ile dni ? Peowskie partacze
BO NAKRADLI
A u was to murzynów biją!
Zamiast czekać i wyciągać ręce po kolejne socjale idź do pracy…. Skończyły się czasy pisowskiego rozdawnictwa z pieniędzy podatników…. akademik za 1 zł? A z jakiej racji…?
1000 zł dla studenta? Może 100 000 odrazu…
To po ch…j ryży obiecywał i barany uwierzyły.
Ale za to są tysiące aut elektrycznych od morawieckiego, pół miliarda drzew, 100 mostów, drewniane domy i wszyscy przestępcy z PO są skazani. W końcu to tylko 8 ostatnich lat.
Kolejny lewacki pusty łeb biedny jak mysz kościelna dopytuje się o elektryczne auta a nie stać go nawet na rower .
14 emerytura o 900zł mniejsza, dodam nieśmiało.
I bardzo dobrze że mniejsza kto pracował normalnie i uczciwie to ma emeryturę i nie potrzebuje czternastych i trzynastych danin od państwa.
Srul bo najpierw trze sprzątnąć pisowskie guano dopiero da się coś robić a dokąd będzie prezydentem hobbysta to niestety ciężko będzie cokolwiek zrobić.
Co ty chcesz posprzątać pustaku dwie komisje tylko ośmieszyły PO.
Czytam te wyPOciny i rzygać mi się chce / jak Jandzie/ na tych bez mózgów zleceniobiorców na szczekanie, plucie, dzielenie, wywieranie nienawiści i mamienie twierdząc przy tym , że białe jest czarne a to wszystko z „uśmiechem” i POszczuciem , że znów się „udało”. Gefrajter i ferajna mogą być „dumni” ze zlecenia na Polskę,Polskość i Polaków .
Szczekacze – weżcie jednak POd uwagę , że sprawiedliwość zajmie się Wami może z opóżnieniem ale zajmie się .
Wszyscy nie uciekniecie – jesteście tylko chwilowymi pionkami do czarnej roboty a póżniej nawet pies z kulawą nogą nie uPOmni się o was (celowo z małej litery ). To po linji prawa i według KONSTYTUCJI . Trzeba jednak jeszcze dodać tych, którym indywidualnie i prywatnie depniecie na odcisk – no i to będzie całkiem inny rozdział waszej wszawej „działalności”
i jej skutków !! Ciekawe czy też z uśmiechem będziecie to odbierać .???! Życzę uśmiechu – mimo wszystko .
Realny ty masz coś z głową nie tak ?
Wyznawcy sekty piss tak mają.
Nie bardziej od was POpaprańców!
Nie wiem o kim mówisz, ale do PO dużo mi brakuje. Ale mimo wszystko z dwojga złego wolę Pana Tuska nisz takiego kaczynskiego.
ty tak na serio, czy dałna masz („Pana Tuska”) BUCHCHCHCA
Pana Tuska o ja pier#### co za łeb.
Zuza – Pilnuj swojej głowy dziewko i nie zarzucaj drugiemu jej braku . Nie muszę należeć do żadnej organizacji żeby mieć swój osąd – głupoty i własne zdanie w oparciu o akt prawny jakim jest KONSTYTUCJA .Gimbazy do POnownego przeszkolenia bo zostaniecie tyPOwymi parobkami na obcych usługach.!!!
Brawo realny 👏
Wszystko zniszczy ryża gnida na rozkaz szwabów
A co tam robi pajac z janowa co wstrzymał prace bogdanki dla własnych interesów?
To przyd–s dziada z Żoliborza to wszędzie się pcha, żeby mu donosić.
Większości zakładów wchodzących w skład spółki PKP Cargotabor został wyłączony prąd – podał rzecznik prasowy śląsko-dąbrowskiej Solidarności. Zakład zajmuje się naprawą oraz modernizacją taboru kolejowego i należy do największych w kraju. PKP Cargotabor jest częścią Grupy PKP Cargo, która przechodzi postępowanie „sanacyjne”, a jej nowe władze zapowiadają około czterech tysięcy zwolnień.
Bez zasilania miała zostać jedna z dwóch hal znajdujących się w Tarnowskich Górach oraz zakład w Dąbrowie Górniczej. Spółka została pozbawiona możliwości realizacji zleceń i zarabiania.
PKP za pośrednictwem komunikatu prasowego poinformowały, że wsparły imprezę jerzego owsiaka – „Pol’and’Rock” (dawniej Woodstock). Nie tak dawno temu, spółka należąca do koncernu PKP – PKP Cargo przekazała informację o zwolnieniach grupowych, wskutek których ucierpi ponad 4000 osób. Środki na imprezy, jak widać – są, na utrzymanie pracowników – rzekomo nie ma.
Okazuje się, że spółka wcale nie boryka się z problemami finansowymi, a specyficznie ustawia priorytety. W przeciwnym razie, nie szastałaby pieniędzmi „wspierając” kilkudniową imprezę organizowaną przez jerzego owsiaka.
PKP S.A. przygotowały specjalne namioty, w których uczestnicy wydarzenia od rana do wieczora mogli otrzymać wodę mineralną oraz cenne wskazówki i informacje dotyczące podróży, dojścia na miejsce festiwalu.
Uruchomiono wiele dodatkowych połączeń. Wszystko z czystej „dobroci serca” wobec festiwalowiczów. Szkoda, że w ten sposób nie myśli się o pracownikach PKP Cargo oraz ich rodzinach. W końcu ponad 4000 osób ma stracić pracę.
PISowski zlodziej? No kto by sie spowdziewal… 🙂
Złodzieje pełowskie dwoją się i troją bo chcą chociaż jedną obietnice przedwyborczą spełnić a tu klops.
„On sam zapewnia, że przez ostanie miesiące próbował bronić Zakładu.”
Bronić? Siebie przed zwolnieniem chyba. Bo ostatnie parę miesięcy temu to się tylko władza zmieniła, a spółką zarządzał latami.
Nikt nie wmówi mi, że sytuacja PKP Cargo się pogorszyła od końcówki 2023. Nawet Stanowski nagrał odcinek, punktując absurdy w zarządzaniu spółką, jak kierowcy wożący maszynistów do/z pracy, czy 7-krotnie większe zatrudnienie do tego samego zlecenia niż u konkurencji…
Gdyby przełożyć działalność PKP Cargo i konkurencji na Pocztę Polską i konkurencję – to wyobraźcie sobie, że do Waszej okolicy ma być dostarczone 7 listów. Kurier przyjeżdża, roznosi listy do 7 adresatów i odjeżdża. Tymczasem 7 listonoszy Poczty Polskiej przyjeżdża 7 samochodami z kierowcą i dostarczają po 1 liście każdy, 2 tygodnie później. A jak przychodzi co do czego, to tych 6 zbędnych listonoszy nie można zwolnić – podatnik ma ich utrzymywać, bo tak.
Nie absurd? A PKP Cargo tak działa od lat.
Co roku milionowe zyski za rządów PiS za rządów peło straty przypadek nie sądzę.
Zyski były czasowe, przez ograniczenie kosztów. Jak musisz co roku remontować określoną część taboru – to przez kilka lat możesz ich nie remontować wcale, albo o wiele za mało – i masz dzięki temu mniejsze koszty/większy zysk. Tylko po tych wielu latach nie masz czym przewozić, a na remonty musisz nagle wydać dwukrotnie więcej, niż zwykle to miało miejsce i to na już. Nie masz taboru, nie możesz wykonywać przewozów, nie masz przychodu. Serwis kosztuje, ludziom trzeba płacić.
W powyższym przypadku masz duże zyski w określonym czasie (na przykład konkretna kadencja sejmu), ale później masz jak pstryknięcie palcem widmo upadłości. Katastrofalne zarządzanie na niekorzyść spółki, dla prywatnych, doraźnych celów.
Dodatkowo unijna polityka energetyczna zmniejszyła zapotrzebowanie na węgiel (jego przewozem zajmowała się spółka), wojenne sankcje odcięły import węgla z Rosji (jego przewozem również zajmowała się spółka) – na przebranżowienie taboru pieniędzy nie ma, więc wożą znacznie mniej, przychody spadają szybciej niż koszty. Namnożone etaty, ludzie, których ciężko zwolnić (związki zawodowe), nastawienie taboru na rynek, który znacznie się skurczył. Tego już się dźwignąć nie da. Jedyne, co można jeszcze zrobić, to przekierowywać pieniądze/kontrakty z innych spółek grupy, co również jest mało etyczne.
Bzdura, oficjalny podawany przez spółkę bilans zysków i strat pomiędzy 2018 a 2023 rokiem wyniósł okrągłe zero więc gdzie te miliony? Za 2023 rok spółka osiągnęła zysk 82 mln zł, tylko był on wykazany dzięki operacjom księgowym (chodzi głównie o leasing zwrotny lokomotyw), gdyż działalność przewozowa przyniosła duże straty. I tak było rok do roku, oszukane raporty i kreatywna księgowość wykazywały jakieś zyski ale realne dochody spadały, spółka traciła rynek i kontrakty ale rosły koszty i wynagrodzenia. W ciągu 9 lat rządów PIS spółka PKP Cargo straciła 90 proc. swojej wartości. No ale przeca w TVPIS mówili, że jest tak wspaniale, że to za Tuska kradli a tera jest super! A wy pisowskie barany im wierzyliście, przecież to patrioci i katolicy! Tacy patrioci i katolicy, że przez 8 lat rządów okradali ten kraj w każdy możliwy sposób doprowadzając do katastrofy wszystko czego się dotkneli.