Sobota, 27 kwietnia 202427/04/2024
690 680 960
690 680 960

Czujny konsultant bankowy zablokował przelewy

Prawie 3 tysiące złotych mógł stracić 25-latek, który robił zakupy w sklepie internetowym. Wypełniając formularz kontaktowy podał wprowadził swoje dane, kod CVC, numer oraz datę ważności karty bankowej. Na szczęście w banku czuwał konsultant.

W niedzielę 25-latek z gminy Łuków chciał zrobić zakupy w sklepie internetowym oferującym do sprzedaży innowacyjne gadżety. Finalizując transakcję na kwotę 40 złotych wypełnił kwestionariusz zgłoszeniowy, w którym oprócz swoich danych przekazał numer oraz datę ważności karty bankowej oraz kod CVC.

Następnie został przekierowany na stronę, gdzie miał wprowadzić kod. Kod ten otrzymał po chwili SMS-em ze swojego banku, razem z informacją o płatności niemal pięciuset złotych. Zaraz też otrzymał kolejną wiadomość dotyczącą „blokady” karty bankowej. Po chwili skontaktował się z nim konsultant bankowy, który poinformował go o trzech „podejrzanych” transakcjach na jego koncie.

Okazało się, że oszuści chcieli z konta 25-latka sfinalizować zakupy na zagranicznych portalach aukcyjnych na łączną kwotę niemal trzech tysięcy złotych. Na szczęście przelewy zostały zablokowane, a oszustwo zgłoszone do centrali bankowej i na Policję.

4 komentarze

  1. O szkoda byłby drugi cymbał nabrany dzisiaj, może jutro ….

  2. .….. nie będziemy musieli czekać pewnie długo :p

  3. Miał szczęście, że skontaktował się z nim konsultant, a nie „konsultant”, który doradziłby przelać zgromadzone na koncie środki na „rachunek techniczny”.

  4. Brawo za odwagę. Inny by pewnie olał zagadnienie.

Dodaj komentarz

Z kraju