Czujny konsultant bankowy zablokował przelewy
15:29 27-11-2023
W niedzielę 25-latek z gminy Łuków chciał zrobić zakupy w sklepie internetowym oferującym do sprzedaży innowacyjne gadżety. Finalizując transakcję na kwotę 40 złotych wypełnił kwestionariusz zgłoszeniowy, w którym oprócz swoich danych przekazał numer oraz datę ważności karty bankowej oraz kod CVC.
Następnie został przekierowany na stronę, gdzie miał wprowadzić kod. Kod ten otrzymał po chwili SMS-em ze swojego banku, razem z informacją o płatności niemal pięciuset złotych. Zaraz też otrzymał kolejną wiadomość dotyczącą „blokady” karty bankowej. Po chwili skontaktował się z nim konsultant bankowy, który poinformował go o trzech „podejrzanych” transakcjach na jego koncie.
Okazało się, że oszuści chcieli z konta 25-latka sfinalizować zakupy na zagranicznych portalach aukcyjnych na łączną kwotę niemal trzech tysięcy złotych. Na szczęście przelewy zostały zablokowane, a oszustwo zgłoszone do centrali bankowej i na Policję.
O szkoda byłby drugi cymbał nabrany dzisiaj, może jutro ….
.….. nie będziemy musieli czekać pewnie długo :p
Miał szczęście, że skontaktował się z nim konsultant, a nie „konsultant”, który doradziłby przelać zgromadzone na koncie środki na „rachunek techniczny”.
Brawo za odwagę. Inny by pewnie olał zagadnienie.