Niedziela, 19 maja 202419/05/2024
690 680 960
690 680 960

Co to jest prestashop i dlaczego go używać?

Zakupy w internecie stały się tak powszechne, że dziś trudno wyobrazić sobie sytuację, w której miałoby tego zabraknąć. Dokonywanie ich umożliwiają zbudowane z użyciem rozmaitych platform sklepy internetowe. Jedną ze wspomnianych opcji jest niezwykle popularny PrestaShop.Jak działa PrestaShop i dlaczego warto wybrać właśnie ten system do sprzedawania swoich produktów w internecie? Odpowiedzi na te oraz wiele innych pytań znajdują się w poniższym artykule.

Czym jest PrestaShop?

Jak zostało już wspomniane w pierwszym akapicie, PrestaShop to platforma e-commerce, za pomocą której można stworzyć własny sklep internetowy. Pierwsza wersja oprogramowania PrestaShop została stworzona w 2005 roku, jednak pod inną nazwą. Obecne nazewnictwo, czyli właśnie PrestaShop zaczęło być wykorzystywane wraz z założeniem firmy o tej samej nazwie w 2007 roku. Platforma przez wiele lat ewoluowała na różne sposoby. Dzięki temu stała się dużo lepsza, wydajniejsza, a także przyjemniejsza w obsłudze. Jedną z głównych zalet PrestaShop stanowi fakt, iż jest to platforma w całości zbudowana w oparciu o Open Software License. Oznacza to, że użytkowanie jej ma darmowy charakter.

Pierwsze wersje PrestaShop były projektem studenckim, który w kolejnych latach wyewoluował w coś zdecydowanie większego. Dziś jest to jedna z najpopularniejszych platform bazowych do zakładania sklepów w sieci. Wielu użytkowników bardzo chwali PrestaShop za łatwość obsługi i dostęp do wielu bezpłatnych oraz płatnych modułów, dzięki którym można modyfikować czy usprawniać własną przestrzeń sprzedażową.

Jak działa PrestaShop?

Do założenia sklepu z użyciem PrestaShop wystarczy hosting i wykupiona domena. Następnie wykorzystując specjalny skrypt, można uruchomić oraz skonfigurować podstawową platformę sprzedażową.

Ogromną zaletą PrestaShop jest nie tylko łatwość użytkowania, ale także możliwości personalizacji – sporo elementów można dostosować do swoich potrzeb, co w wielu przypadkach ma bardzo duże znaczenie. Po konfiguracji sklepu wystarczy dodać jego zawartość, czyli produkty i rozpocząć sprzedaż.

Kiedy warto postawić na PrestaShop?

Wiele osób zadaje sobie pytania dotyczące tego, do czego PrestaShop się sprawdzi, a do czego nie. Kiedy warto wybrać tę platformę?

Odpowiedź na to pytanie jest złożona, gdyż wszystko ostatecznie zależy od prywatnych preferencji użytkownika. Wielu właścicieli sklepów stawia na PrestaShop raz i nie szuka żadnej alternatywy, gdyż platforma zapewnia im wszystko to, czego potrzebują. Inni zaś po pewnym czasie zaczynają rozglądać się za czymś innym.

Nie ma jednak reguły, a sama platforma jest zbudowana tak, że sprawdzi się zarówno u osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę z internetowym biznesem, a więc otwierają swój pierwszy sklep, jak i dla tych, którzy prowadzą nawet duże, rozpoznawalne marki. Wszystko zależy od wymagań oraz pomysłów.

PrestaShop – ile to kosztuje?

Jak już wspomnieliśmy w poprzednich akapitach – zainstalowanie PrestaShop i korzystanie z niego są darmowe ze względu na otwartą licencję. Często zdarzają się jednak sytuacje, w których osoby chcące założyć sklep internetowy nie mają umiejętności technicznych ani wiedzy potrzebnych do założenia własnego punktu sprzedaży w sieci lub też planowany sklep jest na tyle zaawansowany, że wymaga zaangażowania zespołu doświadczonych programistów. W takich chwilach z pomocą przychodzą profesjonaliści pracujący w https://convertis.pl/prestashop/. Specjaliści zatrudnieni w tej agencji e-commerce doskonale znają wszystkie aspekty i funkcje PrestaShop, dlatego potrafią bez większego problemu stworzyć doskonale działający sklep w oparciu o tę platformę. Ponadto po jego otwarciu możesz liczyć na ich pomoc od strony technicznej. Główną specjalizacją Convertis jest obsługa średnich i dużych sklepów internetowych i przede wszystkim biznesów, którym zależy na wdrożeniu takiego sklepu profesjonalnie.

Jeśli chodzi o PrestaShop, cennik prac związanych z założeniem i prowadzeniem przestrzeni sprzedażowej od strony technicznej nie jest stały. Na ostateczną cenę wpływa bardzo dużo czynników, w tym również to, czego konkretnie oczekuje od nas klient.

Decydując się na usługi związane z założeniem sklepu internetowego we wspomnianej agencji, można również skorzystać z innych oferowanych przez nią rozwiązań, jak np. audyty, wsparcie techniczne czy doradztwo e-commerce.