Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Bułgarska ciężarówka z wyłącznikiem tachografu i emulatorem AdBlue (zdjęcia)

Podczas kontroli ciężarówki bułgarskiego przewoźnika inspektorzy WITD ujawnili wyłącznik tachografu. Co więcej, w pojeździe dołączony został emulator AdBlue, co skutkowało tym, że samochód emitował do atmosfery nieoczyszczone spaliny.

W miniony piątek 5 marca w okolicach Koroszczyna na drodze krajowej nr 68, lubelscy inspektorzy transportu drogowego zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy z przyczepą, którym przewoźnik bułgarski wykonywał międzynarodowy transport drogowy z Bułgarii do Rosji.

Podczas kontroli stwierdzono, że do tachografu podłączone zostało niedozwolone urządzenie służące do fałszowania czasu pracy kierowcy (wyłącznik tachografu). Powyższa przeróbka pozwalała na dowolne wyłączanie pracy nadajnika tak, że pomimo ruchu pojazdu tachograf rejestrował okres odpoczynku.

Dodatkowe badanie pojazdu na pomocą testera OBD wykazało, że manipulacji poddano także system redukcji katalitycznej tlenków azotu (SCR) znajdujących się w spalinach, gdyż do magistrali CAN dołączony został emulator AdBlue, co skutkowało tym, że samochód emitował do atmosfery nieoczyszczone spaliny, zawierające zwiększoną ilość szkodliwych substancji.

Zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu, na kierującego nałożono 200 złotych mandatu karnego, a wobec przewoźnika zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Na poczet grożącej przewoźnikowi kary pieniężnej pobrano 12 000 złotych kaucji.

Bułgarska ciężarówka z wyłącznikiem tachografu i emulatorem AdBlue (zdjęcia)

Bułgarska ciężarówka z wyłącznikiem tachografu i emulatorem AdBlue (zdjęcia)

Bułgarska ciężarówka z wyłącznikiem tachografu i emulatorem AdBlue (zdjęcia)

(fot. WITD)

6 komentarzy

  1. Legalna kradzież w biały dzień 12 000 złotych kaucji czy oni zgłupieli czy jeszcze chcą ratować to złodziejskie państwo?

    • A co nagrode mu mieli dac!

    • Bardzo dobrze!
      Likwidować kombinatorstwo i cwaniactwo.
      Trują nas wszystkich a później zwalają choroby na 5g itp.
      Ja chcę jeździć bezpiecznie i nie być trutym przez takich. Kary powinne być znacznie wyższe – od dawna tak jeździł i dawno pewnie już na karę zakombinował pieniądze.

  2. To od razu błędy skasują jak się podłącza przez OBD ???

  3. Bez tych wyłaczników biznes słabo by się kręcił …w końcu nie po to się kupuje takie ciężarówki zeby stały na jakichś tam „pauzach „

  4. Póki nie wprowadzą jakichś drakońskich kar ,rzedu dziesiątek tysięcy i „aresztu” takiej ciężaówki póki kara nie zostanie zapłacona ,bedziemy co chwila czytać o takich wykrytych „wyłacznikach „

Z kraju