Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

70-latek podał przez telefon „konsultantowi” dane do konta. Stracił 65 tys. złotych

Starszy mężczyzna przekazał swoje dane osobowe, dane konta bankowego i karty kredytowej rzekomemu konsultantowi. 70-latek z powiatu łukowskiego stracił 65 tys. złotych, oszustów poszukują policjanci.

Łukowscy policjanci otrzymali zgłoszenie od 70-letniego mieszkańca gminy Trzebieszów, z którego wynikało, że padł on ofiarą oszustów. Mężczyzna relacjonował, że skorzystał z informacji zamieszczonej na stronie internetowej, dotyczącej możliwości zarobku na inwestycjach giełdowych.

70-latek wypełnił formularz kontaktowy, w którym wpisał swoje dane i numer telefonu. Po kilku dniach skontaktował się z nim mężczyzna podający za przedstawiciela firmy Agricole-Trader.

„Konsultant” przedstawił 70-latkowi wizję szybkiego i łatwego zarobku, żądając jedynie nr PESEL i danych z dowodu osobistego. Kolejnego dnia z 70-latkiem skontaktował się drugi „konsultant”, któremu mężczyzna przekazał nr swojej karty kredytowej, a także dane konta bankowego i dane umożliwiające prowadzenie na nim transakcji finansowych. Oszust namówił 70-latka do wpłacania pieniędzy na konto, którymi miał rzekomo grać na giełdzie.

Nieświadomy niczego 70-latek pożyczał pieniądze od znajomych i zaciągał kredyty w bankach. Wszystkie pieniądze trafiały na konto, zaś „konsultant” miał je pomnażać. W ubiegłym tygodniu na konto 70-latka miało już wpłynąć 134 tys. zł. zysku z operacji giełdowych. Oczekując na obiecane pieniądze zniecierpliwiony mężczyzna spróbował skontaktować się ze swoim konsultantem, lecz ten już nie odbierał od niego połączeń.

Wtedy oszukany mężczyzna dowiedział się od swego siostrzeńca, że podający się za przedstawicieli firmy Agricole-Trader to prawdopodobnie oszuści, którzy wyczyścili konta bankowe wielu osobom. Wtedy mężczyzna zgłosił się do łukowskich policjantów, opisując im „swoje inwestycje giełdowe”. Okazało się, że 70-latek łącznie wpłacił na swoje konta 65 tys. zł. które miały być pomnożone przez konsultanta. Niestety oszust wyprowadził całą kwotę z konta pokrzywdzonego mężczyzny.

(fot. pixabay.com)

6 komentarzy

  1. Najważniejsza jest pokora i świadomość swojej niewiedzy. Chęć łatwego zysku, odbije się na wielu tyłkach, nie tylko tego pana. Gdyby to były tylko pożyczki od znajomych, to jeszcze, ale bank nie podaruje procentów. Rejestracja nr telefonicznych utrudnia działanie przestępcom, ale nie umożliwia.

  2. Stara prawda: chytry dwa razy traci.

  3. hahahahahahahahahhaa, a mi takich ludzi wcale nie szkoda. tyle co się mówi o oszustwach tyle co ludzi naciągają i tyle co jest tego nagłośnione, znów jakiś „biznesmen” dał się zrobić w bambuko, rodzicom żonie czy dzieciom nie podałbym ważnych numerów i haseł a co mówić komuś przez telefon. brawo panie seniorze, mam tylko nadzieje że nie jest pan chory, i nie zabraknie panu na leki.

    • Jeśli nie ufasz swoim najbliższym, musisz być bardzo nieszczęśliwy. W rodzinie, największym bólem, jest brak zaufania drugiej osoby. Oczywiście mówię o takich, gdzie nikt nikomu złotówki nie żałuje i po kryjomu nie podbiera. Ten pan, uwierzył w końcu rodzinie i przerwał niekorzystne poczynania.

  4. Policja zawsze tłumaczy,że w sieci nie ma osób anonimowych,a tu TOR i przerósł.I co laska ruska.

  5. niech dalej głosuje na PISuarów

Z kraju