Niedziela, 13 lipca 202513/07/2025
690 680 960
690 680 960

60-latka z powiatu zamojskiego oszukana przez fałszywego pracownika banku. Straciła 20 tysięcy złotych

Mieszkanka powiatu zamojskiego padła ofiarą oszustwa, gdy zaufała mężczyźnie podszywającemu się pod pracownika banku. W wyniku zmanipulowania przez telefonicznego rozmówcę 60-latka zaciągnęła pożyczkę i przekazała pieniądze oszustom, tracąc 20 tysięcy złotych.

Zgłoszenie w tej sprawie trafiło do policjantów z powiatu zamojskiego wczoraj. 60-letnia kobieta poinformowała funkcjonariuszy, że skontaktował się z nią mężczyzna, który przedstawił się jako pracownik Narodowego Banku Polskiego. Rozmówca zapytał seniorkę, czy zaciągała kredyt w wysokości 46 tysięcy złotych. Gdy zaprzeczyła, oszust przekazał jej fałszywą informację, że ktoś wykorzystał jej dane osobowe do wzięcia zobowiązania w jednym z banków.

Mężczyzna polecił, by kobieta natychmiast udała się do swojego banku i wzięła pożyczkę – rzekomo w celu zneutralizowania wcześniejszego kredytu. Zgodnie z jego instrukcją miała uzyskane środki, w wysokości 25 tysięcy złotych, wpłacić we wpłatomacie. Oszust zapewnił, że działanie to „anuluje” fałszywe zobowiązanie, a środki zostaną jej zwrócone po przeprowadzeniu weryfikacji. Dodatkowo nakazał kobiecie zachować całą sprawę w tajemnicy.

Nie podejrzewając podstępu, 60-latka postąpiła zgodnie z zaleceniami. Pojechała do banku, zaciągnęła pożyczkę i wpłaciła 20 tysięcy złotych we wpłatomacie wskazanym przez rozmówcę. Dopiero w drodze powrotnej, kiedy zauważyła, że z aplikacji WhatsApp zniknęły wszystkie wiadomości od rzekomego pracownika banku, zaczęła podejrzewać, że padła ofiarą oszustwa. Wówczas zgłosiła sprawę na policję.

Sprawcy tego typu przestępstw wykorzystują emocje i presję czasu, by zmanipulować swoje ofiary. Podszywają się pod pracowników banków, funkcjonariuszy, czy instytucje finansowe, przekonując o rzekomych zagrożeniach dla zgromadzonych oszczędności. W rzeczywistości ich celem jest wyłudzenie pieniędzy.

Policja apeluje o rozwagę i ostrożność w kontaktach telefonicznych. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń, nie należy podejmować pochopnych decyzji, zwłaszcza dotyczących zaciągania pożyczek lub przekazywania środków. W każdej wątpliwej sytuacji należy skontaktować się bezpośrednio z bankiem, najlepiej osobiście lub za pośrednictwem oficjalnej infolinii.

7 komentarzy

  1. Kobieto ciesz się, że mieszkania nie straciłaś 🙂

  2. … widzicie jak łatwo zmanipulować mohera, jest jak dziecko … dlatego wygrał batyr

    • socjotechnika tvn zmaniulowała wlasnie takich jak ty – pozbawiła was racjonalnego myslenia – no bo czyz twoja rodzina życzy sobie- nachodzcow ktorzy za sam fakt zamieszkiwania w polsce beda dostawać 2500 EURO ? A PRZY TYM PODPALAC SAMOCHODY MORDOWAC JAK WE FRANCJI ITD. zyjecie w klamstwie tvn w innej rzeczywistosci zmanipulowani do cna. Polska racja stanu dla was nie istnieje – tylko szparagi

  3. Znowuuuuu! Tym razem mieszkanka powiatu🤣🤣🤣🤣🤣

  4. One biorą tą kase i sobie przelewają na rachunki zewnętrzne. To taka nowa metoda na wyłudzenie pożyczki bez zwrotnej z banku metodą „o jaką ja biedna, oszukali mnie”…

    Przecież to nie może dziać się naprawdę.

  5. Ocena: 0

    Jakie ubogie spoleczenstwo . Oszukana na 80,20,30 tysiecy . Ja sie ciesze z mojej najnizszej renty . I tym samym nie ma mnie na co oszukac .😶

  6. to z komisji mówili pani jakie stopy planują xD

Dodaj komentarz

Z kraju

Lubelski biznes

Biznes i handel

Sport

Polityka

Zdrowie i styl życia

Nauka i technologia