Czwartek, 28 marca 202428/03/2024
690 680 960
690 680 960

Lublin: Linia „EKO” bezpłatnie wozi pasażerów

Od wczoraj linia „EKO” bezpłatnie przewozi po Lublinie pasażerów. Tym samym Lublin dołącza do grona polskich miast, w których w niedalekiej przyszłości będą eksploatowane elektrobusy.

Od wczoraj 8 czerwca pasażerowie komunikacji miejskiej mogą za darmo korzystać z linii „EKO”, obsługiwanej elektrycznym autobusem Ekovolt. Linia kursuje w dzień powszedni oraz w sobotę, z częstotliwością co 20 minut. Od momentu uruchomienia linii do 31 sierpnia br., przejazd linią będzie bezpłatny dla wszystkich zainteresowanych. Po tym okresie przejazd autobusem elektrycznym będzie odbywał się na bilecie za 1 zł.

Trasa linii „EKO” prowadzi ulicami:

Krakowskie Przedmieście (Plac Litewski 03) – 3 Maja – Dolna 3 Maja – Wodopojna – Królewska – Narutowicza – Kapucyńska – Krakowskie Przedmieście (Pl. Litewski 03).

Ursus Ekovolt to 12- metrowy niskopodłogowy autobus elektryczny – na pokład może zabrać 80 pasażerów, w tym 26 na miejscach siedzących. Dla komfortu podróżujących zastosowano klimatyzator przestrzeni pasażerskiej. Całkowita waga to 18 ton, a jego prędkość maksymalna to 70 km/h. Pełne ładowanie baterii z sieci elektrycznej trwa do 6 godzin i odbywa się na zajezdni, natomiast szybkie ładowanie ma miejsce na przystanku. Podczas trwającego 50 minut postoju pojazd będzie w stanie zmagazynować energię wystarczającą do przejechania kolejnych 50 km.

Autobus elektryczny EKOVOLT jest efektem współpracy spółki Ursus z Miejskim Przedsiębiorstwem Komunikacyjnym Sp. z o.o. w Lublinie oraz Politechniką Lubelską w ramach Konsorcjum – Autobus Elektryczny.

2015-06-09 07:29:19
(fot. lublin112.pl)

15 komentarzy

  1. Ciekawa dla kogo jest ta linia? Może dla kierowców, którzy chcą zostawić swoje auto przed strefą płatnego parkowania i dojechać do centrum?

    Napiszcie gdzie można zostawić auto na bezpłatnym parkingu i przesiąść się do tego elektrycznego cuda techniki? Bo mnie nie przychodzi nic do głowy.

    Nie chciałbym żeby się okazało, że ten autobus wozi tylko powietrze i w dodatku za nasze pieniądze, ku uciesze miejskich urzędników od transportu miejskiego.

  2. Fajnie 🙂 Można pojechać z Placu Litewskiego na 3-go Maja, albo z Placu Wolności na Plac Litewski 😀
    A tak na poważnie ktoś dla efektu propagandowego „Lublin dba o środowisko i uruchomił bezpłatną komunikację miejską w centrum miasta” marnuje publiczne pieniądze.

  3. Dziadowski - emeryt

    Po podwyżce emerytury w 2016 kupie se taki i bede Was woził za 1 zet gdzie bedzieta chciały.

    • Göwno emeryt dostaniesz, nie podwyżkę – (nie)rząd teraz walczy o kukizowy elektorat małoletni, tak że ten tego… 😉
      Słuszną linię ma nasza władza.

  4. A czy redakcja może się pokusić o porównanie cen autobusów elektrycznych z uwzględnieniem zasięgu i pojemności pasażerów ? Jestem bardzo ciekaw jak wypada ten pojazd na tle konkurencji.

    • ciężko porównywać kosztu rozwiązania pojazdów elektrycznych z pojazdami na olej napędowy, jak np uwzględnić koszty leczenia nowotworów?
      http://www.fakt.pl/Diesel-powoduje-raka-Spaliny-diesla-rakotworcze,artykuly,157131,1.html

      • Raczej chyba tu chodziło o porównanie z autobusami elektrycznymi innych, renomowanych światowych producentów…

      • A myślałeś ile węgla trzeba spalić żeby wyprodukować prąd G..no a nie ekologia

    • Zwykły trolejbus Solaris Trollino 12 kosztuje około 800tys, przegubowy 1,8mln. Ekovolt ponad 2mln złotych. Ciekawe jak autobus będzie sobie radził na dłuższej trasie niż ta w upalny zakorkowany dzień. Z 50km zasięgu zrobi się poniżej 10. Co wtedy? Pasażerowie proszeni są o dopchanie autobusu na kolejny przystanek? Lepiej było kupić dwa Solarisy Trollino 12 z klimą niż ten Ukraińsko-Polski cud techniki.

      • Poczekamy aż nadejdzie dzień wymiany akumulatorów na nowe, wtedy już nie będzie tak ekologicznie.

  5. Jak to coś się ma do trolejbusów pod względem opłacalności. I kto taką linię wymyślił?

  6. wczoraj mowili w tvp lublin cos takiego ze bilety beda po wakacjach po zlotowce tym autobusem eko. I porownywali ze zwykły autobus komunikacji miejskiej do pokonania kilometra trasy zużywa olej napędowy o wartości dwóch złotych, a w przypadku Ekovolta połowę mniej.

  7. Fajnie, że robią coś takiego. Szkoda tylko, że wygląda jak paskuda z lat 90.

  8. Trasa rewelacja. Chyba już lepiej (szybciej i zdrowiej) na piechotę się przejść. Zamiast chociaż z Narutowicza w Lipową to jakiś sens by miało.

  9. Wydawać by się mogło że dzięki współpracy z Politechniką Lubelską powstanie coś więcej niż połączenie silnika z akumulatorami, bo to już stary pomysł. W Mieleckim Melexie już 44 lata temu, opracowywano pojazdy działające ta tej samej zasadzie co pojazd od Ursusa.
    Szkoda że na dachu pojazdu nie zamontowano paneli słonecznych które ładowały by akumulatory pojazdu podczas jazdy.

Z kraju