Czwartek, 25 kwietnia 202425/04/2024
690 680 960
690 680 960

Zważyli sześć pojazdów dostawczych, wystawili sześć mandatów (zdjęcia)

Wczoraj na drodze krajowej nr 2 funkcjonariusze z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie prowadzili kontrole pojazdów dostawczych. Ważenie sześciu z nich zakończyło się wystawieniem sześciu mandatów.

Wczoraj inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, ważyli pojazdy dostawcze na drodze krajowej nr 2. W działaniach wykorzystano także oznakowany motocykl umożliwiający sprowadzenie pojazdu na ważenie również z dróg alternatywnych.

Zważono 6 pojazdów dostawczych, a każdy z nich przekraczał dopuszczalne parametry. Rekordzista zamiast 3500 kg ważył aż 7100 kg. Aby mógł jechać dalej konieczny był rozładunek 3600 kg ładunku. Na kierowcę nałożono maksymalny mandat karny tj. 3000 złotych.

Przekraczanie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, to przede wszystkim naruszenie zasad bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Pamiętać także należy, że jest to przejaw nieuczciwej konkurencji pomiędzy przedsiębiorcami. Łącznie inspektorzy wystawili wczoraj, w trakcie działań na krajowej 2, mandaty na kwotę 7500 złotych.

Zważyli sześć pojazdów dostawczych, wystawili sześć mandatów (zdjęcia)

(fot. WITD)

12 komentarzy

  1. Gdyby zważyli sto, wystawiliby z 90 mandatów.

    • Potęga transportowa Europy, czyli jazda na czarno 15-godzin dziennie przeładowanym busem a w transporcie międzynarodowym – stawianie klocka do kuwety.
      Jak cywilizowany człowiek pracujący na zachodzie w firmie przewozowej ma konkurować z „niewolnikiem” i brudasem z Europy wschodniej?

      • biegły sądowy

        Tu trzeba przyznać naszemu rowerowemu piewcy 100% racji. Transport dalej wygląda jak wygląda, jazda przeładowanym to norma. 🙂

        • Dlaczego rowerowemu? Ostatniej zimy więcej jeździłem samochodem niż rowerem. Ale teraz super pogoda, to staram się wszędzie rowerem.

    • Tak samo jak ciężarówki z piachem lub z oznaczeniem Odpady 😀 często tez bez plandeki i 80-90 km/h w terenie zabudowanym. A co tam im wolno to nic ze osobówka prędzej wyhamuje to jednak lepiej jest je zatrzymywać 🙂

  2. Jaki dostawczak do 3,5t co weźmie 5t

    Nie pyta się kobiety o wiek, tak jak Iveco o wagę!

  3. Iveco nie pyta ile tylko gdzie zawieźć.

  4. przy cenie paliwa i tak im się opłaciło. Takie kary to wyliczone ryzyko, przejedzie 50 kursów w cenie 25, złapią go raz albo dwa… czysty zysk.

  5. Pod każdą hurtownią byłoby to samo. W Opolu w tej, no wiecie, busy pękają codziennie rano. DMC 3,5? ?

  6. Wystarczy stanąć przy rabenie.

Z kraju