Piątek, 29 marca 202429/03/2024
690 680 960
690 680 960

Zatwierdzone zostały programy budowy obwodnic Szczebrzeszyna i Janowa Lubelskiego

Są kolejne pozytywne decyzje w sprawie planowanych obwodnicy Szczebrzeszyna i Janowa Lubelskiego. Obie są elementem modernizacji drogi krajowej nr 74 od Janowa Lubelskiego do granicy w Zosinie.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk zatwierdził programy inwestycji dla obwodnic Szczebrzeszyna i Janowa Lubelskiego, jakie mają powstać w ciągu drogi krajowej nr 74. Plany przewidują budowę nowych odcinków tras klasy GP, czyli drogi głównej o ruchu przyspieszonym, o łącznej długości niemal 13 km. Obwodnica Szczebrzeszyna ma mieć długość 4 km i została zaprojektowana w nowym śladzie, po północnej stronie tej miejscowości.
Z kolei obwodnica Janowa Lubelskiego będzie miała długość 8,9 km i ominie miasto po północno–wschodniej stronie obecnego przebiegu drogi krajowej nr 74.

Podstawowym celem realizacji obu inwestycji jest wyprowadzenie ruchu z centrów obu miejscowości, który obecnie odbywa się po drodze krajowej numer 74. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości drogi krajowej nr 74 pomiędzy Janowem Lubelskim a Zamościem. Inwestycje mają również poprawić warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego na drodze Janów Lubelski – granica państwa w Zosinie. Obwodnice będą też stanowić uzupełnienie dojazdu do realizowanej trasy Via Carpatia.

Dla obydwu obwodnic rozpoczęte zostały już prace przygotowawcze, których celem jest określenie przebiegu drogi i uzyskanie decyzji środowiskowych. Trwa opracowywanie studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych, co ma potrwać do II połowy 2021 r. Ogłoszenie przetargów mających na celu wyłonienie wykonawców prac budowlanych zaplanowano na II połowę 2023 r., a zawarcie umów z wykonawcami w I połowie 2024 r. Budowa realizowana będzie w latach 2024-2026.

(fot. Zwiedzaj Lubelskie)

12 komentarzy

  1. W Janowie był dwie opcje po północno-wschodniej stronie, czy ktoś wie którą wybrano, tą bliżej cmentarza czy tą troszeczkę dalej?

  2. Co to za wichura na zdjęciu?

  3. No to kicha. Ta wersja która omijała miasto lasem i łączyła się z obecną drogą tuż przed Zofianką Górną była najlepsza. Najmniej ludzi byłoby pokrzywdzonych.

    • Ta wersja jest nie do przyjęcia. Niszczy zalew i kolejne hektary lasu. 2 opcja jest najlepsza i wyraźnie oddziela Białą od Janowa.

  4. Jaki dobowy ruch na ta tzw, droga krajowa? Niejest uzasadnione ekonomicznie budowanie tam obwodnicy. Ta droga prowadzi zaledwie kilka tysięcy aut ruchu tranzytowego na dobę. Na drogach wojewódzkich jest większy ruch! Tutaj nie ekonomia decyduje a polityka. Janów opanowany przez wieś to bastion pis.

    • Oj jest jest… ale jak nie mieszkasz w pobliżu to nie masz pojęcia. Po za tym, to matecznik piss.

    • Dodaj jeszcze że to tajny bastion masonerii, budują na złość Tuskowi i tęczowym ruchom ” LPG ” 🙂

      • Wiesz, wymiękłem jak 14 letnie harcerki latały po mieście i zbierały podpisy w sprawach aborcji…

  5. Wariant 3 i 4 od początku byl nie do przyjęcia. Najlepsza jest trasa 2. I tak prawdopodobnie będzie. Żadne protesty mieszkańców Białej nic nie dadzą. Cel publiczny ponad własność, takie prawo.

Z kraju