Niedziela, 28 kwietnia 202428/04/2024
690 680 960
690 680 960

Z lokalnej trasy zrobili drogę krajową, nie mogą po niej jeździć ciężarówki. W końcu się to zmieni

Jesienią podpisana zostanie umowa na przebudowę kolejnego odcinka drogi krajowej nr 74. Chodzi o ponad 10 km trasy między Gorajcem a Szczebrzeszynem. Od razu ruszą też prace.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozstrzygnęła przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 74 między Gorajcem a Szczebrzeszynem. O realizację inwestycji starało się pięć firm, jedna oferta zmieściła się w zaplanowanym budżecie. Na ten cel zarezerwowano 125,6 mln zł, a Budimex wycenił swoje prace na 119,3 mln zł. Podpisanie umowy z wykonawcą oraz rozpoczęcie pierwszych prac planowane jest w IV kwartale tego roku.

To już drugi przetarg na realizację tej inwestycji. Poprzednie postępowanie ogłoszono w 2021 roku. Wpłynęły trzy oferty. Konsorcjum firm Rubau i Poltores wyceniło swoje prace na 91,2 mln zł, Strabag zażądał 115,4 mln zł, a konsorcjum Mota-Engil i PBI Infrastruktura 116,6 mln zł. Każda z nich została jednak odrzucona z uwagi m.in. na niezgodność z warunkami zamówienia, rażąco niską cenę oraz niewyrażenie zgody na wydłużenie terminu związania z ofertą.

Trasa będzie rozbudowana na odcinku ok. 8,7 km, a na fragmencie ok. 1,6 km wyremontowana. Odcinek przewidziany do rozbudowy rozpoczyna się na połączeniu z planowaną obwodnicą Gorajca, a kończy w okolicach przyszłej obwodnicy Szczebrzeszyna. Wymieniona zostanie nawierzchnia i wzmocniona jej konstrukcja. Powstaną bezpieczne, doświetlone przejścia dla pieszych z azylami, urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, do tego dochodzą chodniki, zatoki autobusowe oraz zjazdy do posesji. W samym Szczebrzeszynie, od wjazdu do miasta do skrzyżowania z ul. Jana III Sobieskiego, uzyska zaś nową równą nawierzchnię.

Przede wszystkim jednak trasa zostanie przystosowana do ruchu ciężarówek. Przed laty odcinek od Frampola do Szczebrzeszyna był drogą lokalną. W związku z tym obowiązuje tam zakaz wjazdu dla samochodów ciężarowych cięższych niż 8 ton. Ich kierowcy muszą jeździć przez Biłgoraj i Zwierzyniec drogami wojewódzkimi nr 835 i 858. Po zakończeniu prac, zniknie ograniczenie tonażowe a sama droga zyska parametry techniczne i użytkowe obowiązujące dla standardów drogi klasy głównej przyśpieszonej. Pozwoli to również na udrożnienie ruchu ciężarowego w kierunku przejścia drogowego w Zosinie na granicy polsko – ukraińskiej.

Z lokalnej trasy zrobili drogę krajową, nie mogą po niej jeździć ciężarówki. W końcu się to zmieni

3 komentarze

  1. Nareszcie,bo droga krajowa pod górę szczebrzeska az do samego Szczebrzeszyna jest fatalnym stanie, przełomy,garby, fałdy i zagłębienia

  2. Od samej kolonii gorajec zagroble poprzez wielką górę szczebrzeska,przez szperowke wieś aż do Szczebrzeszyna 10 km asfaltu jest w okropnym stanie

    • Kłamiesz pan! Pisowcy mówią, że wszystkie drogi za ich władzy są w super stanie i nie ma co remontować. Włącz dziennik pisowski o 19.30 to ci wytłumaczą i wyprowadzą z błędu.

Dodaj komentarz

Z kraju