Wyczekiwane wyświetlacze pojawią się na peronach przy szlaku kolejowym Lublin – Warszawa. PKP podpisało umowę (zdjęcia)
15:38 03-12-2024 | Autor: redakcja
Prace związane z przebudową linii kolejowej Lublin – Warszawa, jak też dworca Lublin Główny zakończyły się już kilka lat temu. O ile pociągi pokonują trasę znacznie szybciej, jeżdżą też nowoczesne składy, to jednak w tym wszystkim brakuje jednego, ale niezwykle ważnego dla pasażerów elementu. Chodzi o peronowe tablice z informacją o kierunku i trasie pociągu. Co ważne, jeżeli chodzi o lubelski dworzec, to urządzenia te znajdowały się w miejscach odjazdu pociągów. Później je zdemontowano i obiecano zastąpić nowszymi. Do tej pory to jednak nie nastąpiło. Tym samym podróżni muszą opierać się na komunikatach nadawanych przez megafony.
Dziś przedstawiciele spółki PKP Polskie Linie Kolejowe zapewniły, iż niebawem ruszą prace związane z montażem systemu informacji pasażerskiej. Co ważne, pojawią się one nie tylko na lubelskim dworcu, lecz również innych stacjach między Lublinem a podwarszawskim Otwockiem. W ramach podpisanej umowy z wykonawcą, na peronach i w przejściach podziemnych zlokalizowanych zostanie ponad 290 wyświetlaczy.
Najwięcej z nich, gdyż aż 59, zaplanowano zamontować na dworcu głównym w Lublinie. Na przystanku Lublin Zachodnim 22, w Stasinie Polnym 2, Motyczu 4, Motyczu Leśnym 2, Miłocinie 2, Sadurkach 2, Czesławicach 2, Nałęczowie 31, w Puławach Miasto 21, w Dęblinie 52, w Pilawie
42, w Celestynowie 4 zaś w Otwocku znajdzie się 46 wyświetlaczy. Jednak to nie wszystko. Umowa obejmuje także monitoring i system
nagłośnienia.
– Na przystankach i stacjach między Otwockiem a Lublinem Głównym zamontujemy na peronach wyświetlacze informujące o bieżących przyjazdach i odjazdach pociągów, głośniki i kamery monitoringu. Dzięki zintegrowanemu systemowi pasażerowie otrzymają komunikaty o odjazdach i przyjazdach pociągów równocześnie w formie wizualnej i głosowej. To duże ułatwienie dla wybierających kolej na codzienne dojazdy do pracy i szkoły lub okazjonalne podróże. W przypadku zmian w rozkładzie jazdy, przekazywane informacje będą aktualizowane. Bezpieczeństwo podróżnych zapewni nowoczesny system kamer monitoringu – wyjaśnia Anna Znajewska-Pawluk z PKP PLK.
Nowe urządzenia mają zacząć działać do końca III kwartału 2025 roku. Wykonawcą zadania jest Konsorcjum firm: Maxto Technology, Maxto oraz Maxto ITS. Kolej za realizację tej inwestycji zapłaci ponad 65 mln zł, przy czym środki na ten cel mają pochodzić z Krajowego Planu Odbudowy. Całość na podwyższyć standard obsługi podróżnych a także zapewnić im większe bezpieczeństwo.
Aż się tylu ważniaków musi wypowiadać z tej okazji? Niedługo to takie święto będą ogłaszać z tytułu terminowego przyjazdu pociągu z Warszawy. Ile to już lat od przebudowy dworca w Lublinie? A na peronach nadal nie ma zegarów.
No nie ! To niemożliwe jest ! Jak to ? Lubelski dworzec PKP straci palmę lub wawrzyn pierwszeństwa jako jedyny europejski dworzec kolejowy bez tablic informacyjnych na peronach wjazdu pociągów .
Cóż za dziwne konsorcjum… same firmy krzak?
Przystanek Lublin Zachodni – 1 peron, 2 tory i 22 wyświetlacze? Chyba będą rozmieszczone co 15m albo może w Starym Lesie.
Ciężko tam dotrzeć to wyświetlacze będą wskazywały kierunek 😉
Czyli 2 krawędzie peronowe po 400 metrów – do tego parę wejściowych wyświetlaczy i info kiosków
A co z Klementowicami po przebudowie zdegradowane do przystanku osobowego teraz nie zasługują nawet na wyświetlacze? Czesławice , Miłociny Motycze tak a Klementowice nie – porażka, Gdzie tu logika albo zrobić na stacjach i odpuścić przystanki albo wszędzie.
Według PKP PLK stację i przystanki do Nałęczowa liczą się jako 'aglomeracyjne’, natomiast za Nałęczowem już nie