Środa, 08 maja 202408/05/2024
690 680 960
690 680 960

Wpłacił pieniądze za zakupione przedmioty, otrzymał…podziękowanie

43-letni mieszkaniec gminy Spiczyn stracił ponad 1600 złotych. Mężczyzna zakupił szafkę narzędziową wraz z wyposażeniem na jednym z internetowych sklepów, dokonując płatności za pomocą BLIK-a. Nie otrzymał jednak zamówionego towaru, tylko potwierdzenie zakupu z podziękowaniami od sprzedawcy.

Wczoraj mieszkaniec gminy Spiczyn skontaktował się z łęczyńską policją, informując o oszustwie. 43-latek zakupił za pośrednictwem internetowego sklepu szafkę narzędziową z wyposażeniem za ponad 1600 złotych, korzystając z BLIK-a jako formy płatności.

Jednakże, po otrzymaniu jedynie potwierdzenia zakupu i podziękowań, stracił kontakt ze sprzedawcą. Kiedy ponownie próbował się z nimi skontaktować, okazało się, że strona sklepu jest niedostępna, a podany numer telefonu jest nieprawidłowy. Ostatecznie, mężczyzna uświadomił sobie, że padł ofiarą oszustwa i zgłosił to policji. Mundurowi ustalają okoliczności oszustwa.

Policjanci apelują o ostrożność podczas robienia zakupów przez Internet. Zawsze wybierajmy sprawdzonych i zaufanych sprzedawców oraz sprawdzajmy informacje, opinie i komentarze przed dokonaniem zakupu. Bądźmy czujni na bardzo atrakcyjne oferty, które często okazują się oszustwem. Pamiętajmy, że bezpieczną formą płatności jest płatność przy odbiorze.

(fot. pixabay.com\ilustracyjne)

4 komentarze

  1. uczciwy oszust , podziękował

  2. Uważam się za zbawionego

    Śmiać mi się chce z tych januszków-juniorów, którzy jeśli coś kupią przez neta, to z olyksa za pobraniem, nie bendzie kasy z góry wysyłoł, ni mo gupich! A później przychodzi cegłówka ładnie opakowana. I śmieją się te januszki z alle drogo, tymczasem jest to jedyna znana mi platforma, gdzie kupujący jest naprawdę skutecznie chroniony, no może poza ama,zonem, ale tam to sprzedający jest jednocześnie platformą zakupową. Dziadujcie dalej, cebu,laki.

  3. miałem taki przypadek, że zapłaciłem za towar i go nie otrzymałem a sprzedawca się zwinął – skorzystałem z funkcji „chargeback” i w PayPal i w PKOBP (reklamacja) … przesłałem dokumentację – po kilku dniach otrzymałem zwrot kwoty nieudanej transakcji na konto. A policja niech robi swoje, bo to na pewno niejeden z oszukanych !!

  4. W związku z brakiem podziękowań. .Dziękuję ci cycu za zaufanie.. NIECH CI <E JP@ PROWADZI i Twoją kasą zarządza