Wielu kierowców ma problem z pokonaniem tego ronda. Dziś zderzyły się tam kolejne dwa auta (zdjęcia)
15:46 02-12-2024 | Autor: redakcja
Do zdarzenia doszło w poniedziałek po godzinie 13 w miejscowości Marynin. Na rondzie w pobliżu stacji paliw BP zderzyły się dwa samochody: osobowy i dostawczy. Na miejscu interweniowały służby ratunkowe.
Jak wstępnie ustalili policjanci, oba pojazdy poruszały się po rondzie: kierujący fiatem mężczyzna jadąc lewym pasem jezdni wykonywał manewr skrętu w prawo, w kierunku Konopnicy i al. Kraśnickiej. Nie ustąpił jednak pierwszeństwa przejazdu mercedesowi, który jechał prawym pasem. W wyniku tego doprowadził do zderzenia pojazdów.
Na szczęście podróżujące pojazdami osoby nie doznały obrażeń ciała. Przez kilkadziesiąt minut występowały spore utrudnienia w ruchu.
Barany nigdy się nie nauczą, że bezpiecznie w prawo skręca się z prawego pasa, a nie lewego.
Racja, a czasem również wystarczy się nieco rozejrzeć i po prostu ustąpić a nie pchać się na siłę. Wielu ludzi kompletnie nie powinno posiadać prawa jazdy
Przede wszystkim, nie jeździ się prawym pasem dookoła ronda tj. więcej, jak omijanie jednego zjazdu. Może jednak namalowanie strzałek i postawienie odpowiednich znaków przydałoby się skoro ciemnogród nie wie, jak poruszać się po rondach.
Osoba projektująca rondo w Konopnicy to laik niemający pojęcia o natężeniu ruchu drogowego w tym miejscu. Pojazdy typu TIR i większe jadące od wiaduktu w Konopnicy muszą wjechać na lewy czyli środkowy pas ronda żeby się złamać do skrętu w prawo a potem to samo żeby skręcić w stronę obwodnicy. Wniosek z tego taki ze wjazd na rondo od wiaduktu jest za ostry a sama wyspa na rondzie jest zadurza, utrudniająca dużym pojazdom przemieszczanie się po rondzie. Największe natężenie ruchu występuje na kierunku Konopnica-obwodnica i odwrotnie i właśnie ten kierunek powinien być jak najbardziej uproszczony poprzez zmniejszenie lub całkowite zlikwidowanie wyspy w sensie możliwość w miarę łagodnego przejazdu pojazdów gabarytowych na wprost na wyżej wymienionym kierunku. Pozostałe oznakowanie pionowe i poziome na rondzie morze pozostać bez zmian i nawiązując do wcześniejszych komentarzy niema żadnego porównania do ronda z ulicami Zana Wileńska B.M.Cassino.
To samo w łecznej przy Lidlu.
Czy ktoś kiedykolwiek słyszał o kolizji furmanek?
Nawet jak woźnica był na rauszu to koń za niego myślał.
Wg mnie tworzenie ronda z dwoma pasami jest błędem . Ale to tylko moja opinia. Na tym rondzie jadąc od Konopnicy a wjeżdżając na s już kilka razy udało mi się uniknąć zderzenia bo są kierowcy którym bardzo się spieszy i przed rondem wjeżdżają na lewy pas i przy zjeździe z ronda pakują się na prawy pas …. Uważam zatem że nie byłoby takiej możliwości gdyby był jeden pas.Bo niestety kierowca który ma prawo jazdy już wszystko wie lepiej a jeszcze jak idzie to w parze z dobrym autem czytaj kasą to jest „królem szos”
a wtedy będzie przepis o niewyznaczonym pasie ruchu – skoro jest miejsce … itd
o czym mowa – większość nie wie kiedy używać kierunkowskazu
To pikuś
Potrafi goguś jechać prawym pasem , wjeżdżając na rondo leci lewym i zjeżdżając znów na prawy i jeszcze trąbi .
No i może tak sobie robić tylko musi ustąpić pierwszeństwa wjeżdzając z prawego na lewy pas, a potem odwrotnie
Na rondzie z prawej strony ma pierwszeństwo
A dlaczego do tego ronda jest podpiętych 5 dróg kiedy w planach było 4?
Moze byc i 10. Po to jest rondo czyli ruch okrężny
Wielu kierowców nie powinno posiadać prawa jazdy
Kto jest większym melepetą? Ten co objeżdża praw lasem rondo by skręcić w prawo czy ten, który zatrzymuje się na środku ronda blokując lewy pas czekając aż się zwolni prawy by móc skręcić w prawo?
Wielu kierowcom na tym rondzie wydaje się, że ruch odbywa się tylko na kierunku z Lublina do obwodnicy. Potem przychodzi zdumienie, że ktoś ma prawo pojechać w innym kierunku.